ارور E27ظرفشویی بوش ، یکی از مهم‌ترین کد خطاهای این دستگاه است که ممکن است هر کاربری به دفعات با آن روبرو شود. از آنجا که هر کد خطا به معنای هشداری برای کاربر است، پیشنهاد می‌شود در هنگام مشاهده هرگونه کد خطا در دستگاه‌های BOSCH به سرعت به دنبال رفع آن باشید. اگر درباره ارور E27 چیزی نمی‌دانید و یا نحوه از بین بردن این کد خطا را بلد نیستید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

معنی ارور E27ظرفشویی بوش چیست؟

ارور یا کد خطا شامل اعداد و حروف انگلیسی هستند که هریک معنای به خصوص خود را دارند و بر روی نمایشگر LCD ماشین ظرفشویی ظاهر می‌شوند. ظاهر شدن ارور بر روی دستگاه به همراه صدای آلارم است و در برخی از موارد روند شستشوی ظروف را متوقف می‌کند. بی‌توجهی به این کد خطاها باعث می‌شود که دستگاه بیشتر آسیب ببیند و نیاز بیشتری به تعمیر ماشین ظرفشویی بوش خود پیدا کنید.

علت ارور E27 ظرفشویی بوش

ارور E27یکی از کد خطاهایی است استثنائا خبر از خرابی قطعات داخلی و وجود مشکل در داخل دستگاه نمی‌دهد بلکه هشداری درباره نوسانات بالای برق شهری است. اگرچه خبر از سالم بودن تمامی قطعات ماشین ظرفشویی خبر بسیار خوبی برای شما خواهد بود، اما اگر برای رفع ارور E27 ماشین ظرفشویی بوش اقدام نکنید به طور قطع با سوختن برخی از قطعات دستگاه و خرابی آنها مواجه خواهید شد.

نوسانات شدید برقی شوک‌های زیادی به ماشین ظرفشویی شما وارد می‌کند و می‌تواند باعث سوختن کامل یا نیم سوز شدن برد شود. از انجا که برد نقش مغز را برای دستگاه ایفا می‌کند، خرابی آن به منزله خرابی کامل ماشین ظرفشویی است که هزینه  تعویض یا تعمیر برد ظرفشویی بسیار بالاست. لذا ارور E27ظرفشویی بوش را جدی بگیرید و به سرعت به دنبال رفع آن باشید.

 

روش رفع ارور E27 ماشین ظرفشویی بوش

توصیه ما به تمامی کسانی که به تازگی ماشین ظرفشویی خریداری کرده‌اند و یا با ارور E27ظرفشویی بوش مواجه شده‌اند این است که دستگاه خود را به صورت مستقیم به پریز برق متصل نکنند و از یک ترانس مخصوص ماشین ظرفشویی یا همان محافظ برق مخصوص این دستگاه استفاده نمایند.

خرید این قطعه، اگرچه برای شما هزینه اضافی در بر خواهد داشت، اما در بلندمدت هزینه‌های تعمیراتی شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و احتمال نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی بوش نیز تا حد زیادی پایین می‌آید.

توصیه دوم ما به تمامی کسانی از ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف خود استفاده می‌کنند این است که دستگاه خود را در مدت اوج مصرف برق روشن نکنند و شستشوی ظرف‌های کثیف را به ساعت کم باری منتقل کنند. این توصیه برای دیگر لوازم برقی خانگی مانند لباسشویی، چای‌ساز، جاروبرقی و… نیز صدق می‌کند.

شاید از خود بپرسید که اوج مصرف برق چه زمانی است و زمان کم‌ باری در چه ساعاتی است؟ این ساعات در هر 6 ماهه سال تغیییر می‌کند و به شرح زیر است:
6 ماهه اول سال (تابستانه) 6 ماهه دوم سال (زمستانه)
اوج مصرف برق ساعت 19 تا 23 ساعت 18 تا 22
کم باری برق ساعت 23 تا 7 ساعت 22 تا 6

علت بروز ارور E27 ظرفشویی بوش

چند نکته مهم:

  • باقی ساعت مصرف برق به صورت متوسط است اما اگر در این بازه زمانی نیز با کد خطای مربوطه مواجه شدید، برای رفع ارور E27ظرفشویی بوش، تنها در زمان کم‌ باری از دستگاه خود استفاده کنید.
  • قیمت برق در زمان پیک مصرف یا همان اوج مصرف، نسبت به زمان کم باری بسیار بیشتر است و شما با روشن کردن لوازم برقی خود در بازه کم‌ باری علاوه بر کاهش هزینه‌های خود عمر دستگاه‌های خود را تا حد زیادی افزایش خواهید داد.

شاید بگویید که زمان کم باری برق، در بازه خواب شما قرار دارد و یا اغلب فراموش می‌کنید که پیش از خواب دستگاه خود را روشن کنید. بهترین راهکار برای شما این است که ماشین ظرفشویی خود را بر روی تایمر قرار دهید تا در همین بازه روشن شود و به شستشوی ظروف بپردازد.

البته روشن کردن ماشین ظرفشویی در زمان خواب ممکن است باعث شود که برخی از افراد حساس، خواب راحتی نداشته باشند چرا که صدای ملایمی از شستشوی ظروف و تخلیه آب به گوش می‌رسد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر تولیدکنندگان ماشین ظرفشویی در دنیا نیز بر این باورند که بهترین زمان استفاده از ماشین ظرفشویی در مدت کم باری برق، مثل آخر شب یا اول صبح است. آنها از تاثیر نوسانات برقی شهر بر قطعات داخلی دستگاهشان آگاهند و به همین دلیل قابلیت‌های جدیدی مانند تایمر و سکوت را بر روی دستگاه‌های خود اضافه کرده‌اند.

قابلیت تایمر، به شما امکان تنظیم کردن ماشین ظرفشویی برای روشن شدن در زمان دلخواه شما را می‌دهد.

لذا شما می‌توانید دستگاه خود را به گونه‌ای تنظیم کنید تا در زمانی که شما در خواب عمیق هستید ظروف شما را تمیز کند و صبح که از خواب بر می‌خیزید، همه ظرف‌ها از تمیزی بدرخشند. بدین ترتیب می‌توانید از بروز کد خطاهایی مانند ارور E27ظرفشویی بوش خلاص شوید.

راه حل ارور E27 ظرفشویی بوش

آپشن سکوت یا شب، در اکثر ماشین ظرفشویی‌های بوش و دیگر برندهای مطرح قرار دارد. این آپشن ممکن است در هر برند نام متفاوتی داشته بشد که خیلی مهم نیست. بلکه مهم کاری است که در دستگاه شما انجام می‌دهد. قابلیت سکوت یا همان شب، باید در هنگام انتخاب برنامه شستشو توسط کاربر فعال شود و به صورت عادی بر روی برنامه‌ها اعمال نمی‌گردد.

این آپشن باعث می‌شود تا ورود و خروج آب از دستگاه، شستشوی ظروف و پاشیده شدن آب بر روی آنها با سرعت کمتری انجام شود. این مساله سر و صدای دستگاه را تا حد زیادی کم می‌کند و تاثیری بر کیفیت خواب اهالی خانه نخواهد داشت.

یکی از نکاتی که بهتر است در هنگام خرید ماشین ظرفشویی به آن توجه داشته باشید، میزان مصرف انرژی آن است. هرچه این میزان کمتر باشد، احتمال بروز ارور E27 ظرفشویی بوش کمتر است. سطح A و بالاتر از آن، بهترین سطح از مصرف انرژی خواهد بود و نوسانات برق را نیز تا حدی کاهش می‌دهد.

البته بهتر است تمامی لوازم برقی خود را با مصرف انرژی پایین خریداری کنید و در هنگام روشن کردن دستگاه، دیگر لوازم برقی اضافه روشن در خانه را خاموش نمایید.

در صورتی که مجبور به استفاده از ماشین ظرفشوییBOSCH یا دیگر برندها در اوج مصرف برق هستید و نمی‌توانید آن را به زمان دیگری محول کنید، پیشنهاد می‌کنیم از برنامه‌های با زمان شستشوی کوتاه و دمای پایین آب استفاده نمایید.

این کار باعث می‌شود که مصرف برق دستگاه تا حد زیادی کاهش پیدا کند و به قطعات ماشین ظرفشویی فشار وارد نشود. اما اگر ارور E27 ظرفشویی بوش باز هم بر روی نمایشگر ظاهر شد، به سرعت دستگاه را خاموش کرده و برای رفع این کد خطا شستشو را به زمان دیگر بیندازید.