اگر با ارور E30 ماشین لباسشویی آاگ برخورد کرده‌اید باید بدانید که مشکلی پیچیده در کف دستگاه رخ داده که باید هریک از عوامل احتمالی مورد بررسی قرار گیرد.

بهتر است در هنگام مواجه با این کد خطا و دیگر ارورهای لباسشویی آاگ به سرعت در پس رفع آن باشید. اگر تا به حال درباره ارور E30 چیزی نمی‌دانید و با نحوه رفع آن آشنایی ندارید با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

 

معرفی ارور E30 ماشین لباسشویی آاگ یا EFO

بر روی لباسشویی‌های آاگ نمایشگری LCD کوچکی نصب شده که به کاربر اجازه انتخاب و تنظیم برنامه شستشو را می‌دهد. این نمایشگر با استفاده از کد خطایی متشکل از اعداد و حروف انگلیسی، محدوده بروز مشکل پیش آمده برای دستگاه را به اطلاع او می‌رساند تا مدت زمان تشخیص مشکل و رفع آن به کمترین حالت ممکن برسد.

ارور E30 یا EFO در هنگام خرابی المان‌های داخلی سیستم کف فعال می‌شود و می‌تواند نشتی آب و سرریز شدن آن از دستگاه را نیز به همراه داشته باشد.

به همین دلیل استفاده دوباره از لباسشویی تا وقتی که مشکل کاملا حل نشود ممکن نیست. از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواندکاربر را با این ارور لباسشویی آاگ مواجه کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. خرابی هیدرواستات

هیدرواستات یا همان سنسور آب قطعه‌ای است که وظیفه اندازه گیری آب وارد شده به داخل دیگ را دارد و از ورود بیش از حد آب به داخل لباسشویی جلوگیری می‌کند. بروز مشکل در این مورد میتواند باعث عدم تخلیه آب لباسشویی شود.

مهم‌ترین دلیل نشت کردن آب لباسشویی به بیرون، خرابی هیدرواستات است که موجب می‌شود آب اضافی به بیرون نشت پیدا کند. برای رفع ارور E30 ماشین لباسشویی آاگ به دلیل خرابی هیدرواستات باید یک تعمیرکار با ابزار مخصوص خود دستگاه شما را بررسی کرده و در صورت لزوم هیدرواستات را تعویض نماید و به تعمیر ماشین لباسشویی بپردازد.

 

ارورe30 لباسشویی آاگ

۲. خرابی شیر برقی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند موجب آبگیری بیش ازر حد و نشتی آب از کف شود، خرابی شیر ورودی یا همان شیر برقی لباسشویی است. این قطعه از برد دستور روشن و خاموش شدن خود را می‌گیرد و به محض اینکه آب به حد نصاب برسد برد به آن دستور بستن مسیر آب را می‌دهد.

در صورتی که شیر برقی خراب باشد، آب باز هم به داخل دیگ وارد می‌شود تا اینکه سرازیر شود و ارور efo لباسشویی آاگ بر روی نمایشگر ظاهر گردد.

خرابی شیر برقی دلایل مختلفی چون نوسان برق و وجود رسوب در داخل این قطعه دارد و برای رفع آن باید شیر برقی را تعمیر یا تعویض نمایید.

نکته: جهت جلوگیری از رسوب بستن شیر برقی، بهتر است هر 6 ماه یک بار ماشین لباسشویی خود را با مواد جرمگیر مخصوص لباسشویی، جرمگیری کنید. برا این کار تنها کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • دیگ لباسشویی را خالی کنید و قرص یا مواد جرم گیر را در داخل لباسشویی بیندازید.
  • درب دستگاه را ببندید و آن را بر روی بلندمدت‌ترین زمان شستشو و داغ‌ترین دمای آب قرار دهید (در برخی از مدل‌های برنامه شستشوی خاصی جهت جرمگیری تعبیه شده).
  • پس از پایان شستشو درب دستگاه را باز کنید و برای یک ساعت اجازه دهید تا خنک و خشک شود.

 

۳. خرابی برد

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند شما را با ارور E30 ماشین لباسشویی آاگ مواجه کند، خرابی برد دستگاه است. برد وظیفه دارد تا با اتصالات الکترونیکی که با تمام قطعات دارد اطلاعات را از آنها دریافت کرده و دستورات لازم برای اجرا شدن برنامه شستشو را صادر کند.

هرگونه خرابی می‌تواند باعث شود که برد به اشتباه میزان آب موجود در داخل دیگ را کمتر بداند و به شیر برقی اجازه دهد تا آب بیشتری وارد دستگاه شود. خرابی برد همچنین میتواند علت صدای زیاد ماشین لباسشویی باشد.

 

۴. قطع بودن اتصالات داخلی

قطع بودن سیم‌های بین برد و هیدرواستات باعث می‌شود که اطلاعات درباره میزان آب داخل دیگ به درستی به برد انتقال نیابد و آب بیشتری وارد شود.

همچنین در برخی از مواقع سیم‌های بین برد و شیر برقی قطعی دارند و دستور قطع شدن مسیر ورودی آب به شیر برقی نمی‌رسد. در این حالت دستگاه بیشتر از حد مجاز آب می‌شود و این ارور ماشین لباسشویی آاگ بر روی نمایشگر ظاهر می‌گردد.

جهت رفع ارور E30 ماشین لباسشویی آاگ به دلیل قطعی اتصالات باید سیم‌های برد به شیر برقی و هیدرواستات به طور کامل چک شود و در صورت فرسودگی تعویض گردند. بهتر است از سیم‌های مناسب و اورجینال آاگ استفاده کنید تا ولتاژ برق مناسب را انتقال دهند و موجب سوختگی قطعات نشوند.

 

۵. کثیف بودن فیلتر

بر اساس نظر کارشناسان، یکی از دلایل بروز ارور EFO لباسشویی آاگ، کثیف بودن فیلتر لباسشویی است. در هنگام تمام شدن مرحله اول شستشو آب از دیگ خارج شده و به فاضلاب می‌ریزد تا آب تمیز وارد دیگ شود.

در صورتی که آب کثیف داخل دیگ بسیار کثیف، چرب و دارای املاح ریزی مثل الیاف دستمال کاغذی باشد، فیلتر از ورود این ذرات به داخل پمپ تخلیه جلوگیری می‌نماید تا موجب بسته شدن شلنگ تخلیه نیز نشود.

بررسی ارور e30 ماشین لباسشویی آاگ

با گذشت زمان فیلتر لباسشویی به قدری کثیف می‌شود که کاملا مسدود می‌گردد و آب توانایی گذر از آن را ندارد. در این هنگام آب در کف دستگاه باقی می‌ماند و از لباسشویی نیز ممکن است به بیرون نشت کند.

جهت رفع ارور E30 ماشین لباسشویی آاگ یا همان EFO باید فیلتر به صورت کامل تمیز شود. این کار توسط کاربر نیز ممکن است و نیازی به مراجعه تکنسین متخصص ندارد. تنها کافیست مراحل زیر را انجام دهید.

  • لباسشویی را کاملا خاموش کنید و دریچه کوچک پایین سمت چپ یا راست دستگاه را با استفاده از چاقو یا شی نیز، باز نمایید.
  • پایین دریچه دستمال یا حوله نسبتا بزرگی پهن کنید و کاسه کوچکی جهت جمع کردن آب داخل فیلتر آماده کنید.
  • پس از باز کردن دریچه، درب پیچی فیلتر را بر خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید، سپس شلنگ کوچک آن را به بیرون بکشید و در کاسه بگذارید.
  • فیلتر را به بیرون بکشید و با مسواک کوچک و آب ولزم آن را تمیز کنید سپس به جای خود بازگردانید.

 

۶. وجود کف بیش از حد در لباسشویی

یکی دیگر از دلایل بروز ارور E30 ماشین لباسشویی آاگ یا EFO وجود کف بیش از حد در داخل دیگ است. از جمله دلایلی که می‌تواند باعث شود تا کف زیادی در داخل دیگ تولید گردد می‌توان به ‌ریختن مواد شوینده بیش از حد و استفاده از مواد شوینده نامرغوب اشاره کرد.

جهت رفع ارور E30 ماشین لباسشویی آاگ باید دیگ را بر روی برنامه شستشوی کوتاه مدتی بدون اضافه کردن مواد شوینده قرار دهید تا تمامی کف‌های اضافه از دستگاه خارج شود. البته در برخی از مواقع نیز مجبور به خروج آب داخل دیگ از طریق شلنگ اضطراری فیلتر هستید.

البته تعمیر کردن برخی از ایرادات نیاز به تخصص بیشتر دارد، که تنها متخصصین تعمیر آنلاین از پس آن بر می‌آیند. با سپردن تعمیر لباسشویی آاگ خود به کارشناسان و تکنسین‌های ماهر تعمیرآنلاین علاوه بر این که از بهترین خدمات برخوردار خواهید شد، بلکه می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن ماشین لباسشویی خود را در صحت و سلامت کامل ببینید.