در این مقاله کارشناسان تعمیرآنلاین، نمایندگی آاگ،  ارور E40 در ماشین لباسشویی آاگ (AEG) را به طور تخصصی مورد بررسی قرار دهیم. در این صفحه سؤالاتی از قبیل اینکه به چه دلیل این ارور بر روی صفحه دیجیتال ظاهر می شود و یا اینکه روش های رفع ارور E40 چیست، پاسخ داده خواهد شد.

 به طور کلی نمایش ارورهای E30، E31، E40، E41، E42، E43، E44 و E45 در ماشین لباسشویی آاگ ، به معنی خرابی قفل دستگاه و یا برد کنترل است. اگر درب ماشین لباسشویی بسته نمی ­شود و ظاهر دستگیره سالم است، به احتمال زیاد قفل درب دستگاه معیوب شده است. همچنین در صورت مشاهده این ارور این امکان وجود دارد که برد به دلیل فعال بودن سنسورهای امنیتی، دستور بسته شدن میکروسوئیچ و در نتیجه درب دستگاه را نمی دهد. لازم به ذکر است، زمانی که درب ماشین لباسشویی قفل نشود، دستگاه قادر به شستشوی لباس نمی باشد.

ماشین لباسشویی آاگ

دلایل نمایش ارور E40 ماشین لباسشویی آاگ

در صورتی که به درب دستگاه آاگ در زمان کارکرد فشار وارد شود، ارور E40 نمایش داده خواهد شد. از جمله دلایل دیگر نمایش این ارور خیس شدن قطعاتی همچون میکروسوئیچ است. لازم به ذکر است، در صورتی که پودر لباسشویی ریخته شده بیش از مقدار مجاز باشد، پودر و کف حاصل از آن از محفظه به بیرون سرریز شده و بر روی میکروسوئیچ می ریزد.

پایان یافتن عمر مفید قطعاتی مانند میکروسوئیچ از دلایل دیگر ظاهر شدن ارور E40 است (عمر مفید میکروسوئیچ 5 سال است). زمانی که میکروسوئیچ آسیب ببیند و عمر آن تمام شده باشد معمولا پس از بسته شدن درب به راحتی شروع به کار نمی کند و باید چندین بار درب لباسشویی آاگ را باز و بسته کرد.

از دیگر دلایل خرابی و نمایش ارور E40 آسیب دیدگی برد لباسشویی آاگ می باشد که نیاز به سرویس و تعویض قطعه دارد . معمولا در هنگام خرابی برد، پس از تعمیرات می بایست حتما میکروسوئیچ نیز تعویض گردد زیرا همان سوئیچ خراب به برد آسیب زده است.

رفع ارور E40 ماشین لباسشویی آاگ AEG

  • بررسی کنید که درب ماشین لباسشویی به درستی بسته شده باشد (در صورت لزوم کمی فشار به درب وارد کنید)
  • بررسی کنید که لباس بیش از مقدار مجاز در ماشین لباسشویی نباشد.
  • بررسی کنید که دستگیره و زبانه درب لباسشویی آاگ دچار شکستگی نشده باشد.
  • قفل کودک را در صورت وجود چک کنید.
  • دستگاه را از برق جدا کنید و پس از 2 تا 3 دقیقه دستگاه را مجدداً وصل کرده و آن را روشن کنید.
  • با کارشناس متخصص تماس بگیرید.

ماشین لباسشویی آاگ

با توجه با مطالب گفته شده در بالا تعویض قفل درب ماشین لباسشویی آاگ به حضور کارشناسان متخصص نیاز است؛ لذا در این راستا کارشناسان مجرب گارانتیران نمایندگی رسمی تعمیرات آاگ، آماده ارائه خدمات می باشند. لازم به ذکر است که تمامی قطعات تعویضی توسط کارشناسان گارانتیران اصلی بوده و کلیه خدمات دارای ضمانت شش ماهه بی قیدوشرط می باشند.

هزینه تعمیرات ارور E40 لباسشویی آاگ

هزینه دقیقی برای تعمیر این ارور وجود ندارد در برخی موارد تنها با سرویس میکروسوئیچ این عیب حل می گردد که تنها هزینه اجرت دریافت می گردد.

در برخی موارد لازم است که میکروسوئیچ تعویض گردد. قیمت میکروسوئیچ ارجینال آاگ AEG بین 13 الی 40 یورو می باشد که با توجه به نوع قطعه، قیمت در وب سایت رسمی آاگ ثبت شده است.

در صورتی که برد دستگاه نیز آسیب دیده باشد نیز به بررسی توسط کارشناس شرکت می باشد تا قیمت و هزینه دقیق تعمیرات اعلام شود.

برای تعمیر ماشین لباسشویی  خود میتوانید با کارشناسان تعمیر آنلاین ارتباط برقرار کنید.