یکی از ارورهای مهمی که هر کاربری در طول استفاده از دستگاه خود ممکن است با آن روبرو شود، ارور E60 ماشین لباسشویی آاگ است. این ارور به داغ نشدن آب در داخل ماشین لباسشویی دلالت دارد و ممکن است در کیفیت شستشو تاثیر منفی داشته باشد. اگر شما نیز با این کدخطا مواجه شدید و دلایل بروز آن را نمی‌دانید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

معنی ارور E60 ماشین لباسشویی آاگ

در تمامی مدل‌های جدید ماشین لباسشویی آاگ، از نمایشگر LCD کوچکی استفاده می‌شود تا به کاربر در انتخاب برنامه شستشو کمک کند و با استفاده از کد خطا، محدوده بروز مشکل را به اطلاع کاربر برساند تا فرآیند تشخیص مشکل و رفع آن کوتاه و ساده‌تر شود.

کد خطای E60 ماشین لباسشویی آاگ یکی از ارورهایی است که ممکن است هر کاربری با آن مواجه شود و داغ نشدن آب، علت اصلی بروز این کد خطاست.

برخی از لکه‌ها و کثیفی‌ها بر روی پارچه به گونه‌ای هستند که تنها در دمای بالای آب از بین می‌روند. لذا کاربر برنامه شستشویی را انتخاب می‌کند که بهترین شستشو و تمیزی را در پی داشته باشد.

شما می‌توانید دمای آب داخل دیگ را با تماس دست به درب شیشه‌ای در حین شستشو متوجه شوید. اما دمای دقیق آن را متوجه نخواهید شد. این در حالی است که لباسشویی دمای آب را به صورت دقیق اندازه‌گیری می‌کند. از مهم‌ترین دلایل بروز این ارور لباسشویی آاگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱. خرابی المنت

در برخی مدل‌های قدیمی از آب گرم لوله کشی جهت پر شدن دیگ لباسشویی استفاده می‌شود که دمای آن تنظیم نبود و رسوب آب را به شدت بالا می‌برد.

اما در مدل‌های جدید از المنت برقی جهت گرم کردن آب استفاده می‌شود. هیتر یا المنت جسمی فلزی در کف دیگ است که به وسیله انرژی الکتریکی داغ می‌شود و آب داخل دیگ را گرم می‌کند.

کد خطای e60 لباسشویی آاگ

وجود رسوبات بر روی المنت باعث می‌شود که گرما به درستی به آب منتقل نشود و فرآیند داغ شدن آب به مشکل روبرو شود. البته در برخی از مواقع نیز اشکال فنی موجب گرم نشدن المنت و آب می‌شود. در هر صورت باید علت اصلی داغ نشدن هیتر را بفهمید و آن را رفع نمایید.

نکته: اگرچه آب گرم نسبت به آب سرد لوله کشی رسوبات بیشتری را در خود دارد، اما با گذشت زمان رسوب‌های موجود در آب سرد نیز بر روی المنت جذب می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود هر 6 ماه یک بار دستگاه خود را جرم‌زدایی کنید.

 

۲. خرابی ترموستات

ترموستات همان سنسور دمای آب است که میزان گرمای آب داخل دیگ را بررسی کرده و به اطلاع برد می‌رساند تا در صورت لزوم المنت لباسشویی خاموش شود یا به کار خود ادامه دهد.

این قطعه دمای آب شستشو را به دمای مورد نظر شما می‌رساند و از بالاتر رفتن دما جلوگیری می‌کند تا به الیاف پارچه آسیبی نرسد. همچنین از در صورت گرم نشدن آب به اندازه کافی، به برد خبر می‌دهد تا هیتر بیشتر روشن بماند.

خرابی ترموستات یکی از مهم‌ترین دلایل بروز این ارور است و برای رفع ارور E60 ماشین لباسشویی آاگ باید از یک تکنسین مجرب در این زمینه کمک بخواهید چرا که نیاز به ابزار، قطعات و اطلاعات تخصصی دارد و احتمالا باید ترموستات تعویض شود.

 

۳. خرابی هیدرواستات

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است شما را با این ارور ماشین لباسشویی آاگ مواجه کند، خرابی هیدرواستات دستگاه است. این قطعه میزان آب موجود در داخل دیگ را اندازه‌گیری می‌کند و خرابی‌اش باعث میشود که آب زیادی وارد دیگ شود و المنت از گرم کردن تمام آن در مدت زمان مشخص ناتوان باشد. در این حالت ارور E60 ماشین لباسشویی آاگ بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود تا مشکل به طور کامل حل گردد. خرابی هیدرواستاب میتواند باعث عدم تخلیه آب لباسشویی منجر شود

کد خطای e60 ماشین لباسشویی آاگ

۴. خرابی شیر برقی

از دیگر دلایلی که می‌تواند موجب ورود بیش از حد آب به داخل دیگ و گرم نشدن کامل آب شود، خرابی شیر برقی است. شیر برقی در واقع شیر ورودی آب سرد به داخل دیگ است که به دستور برد به آب اجازه ورود به دستگاه را می‌دهد. خرابی این قطعه باعث می‌شود که آب بیشتری ورد دیگ شود که المنت از گرم کردنش عاجز است.

برای رفع ارور E60 ماشین لباسشویی آاگ به دلیل خرابی شیر برقی نیاز است که این قطعه به طور کامل بررسی شود و در صورت نیاز به تعویض قطعه و تعمیر ماشین لباسشویی بپردازد.

در صورتی که در این زمینه اطلاعات و تجربه کافی ندارید بهتر است این کار به یک فرد خبره در این زمینه بسپارید. لازم به ذکر است که جرمگیری منظم لباسشویی تا حد زیادی از تجمع رسوبات در این قطعه و خرابی‌اش می‌تواند موثر باشد.

 

۵. خرابی برد

برد قطعه‌ای کوچک و سبک در لباسشویی است که حکم مغز را برای دستگاه ایفا می‌کند. این قطعه با استفاده از اتصالات الکتریکی که با تمام قطعات داخلی دارد، دستور شروع و پایان کار را صادر می‌نماید. در صورتی که برد در اثر ضربه، نوسانات شدید برقی و فرسودگی خراب یا نیم‌سوز شود، برد از دادن دستورهای صحیح به قطعات عاجز است.

در این حالت ممکن است هیچ دستوری درباره روشن شدن المنت صادر نشود و بدین ترتیب آب سرد باقی بماند و ارور E60 ماشین لباسشویی آاگ را بر روی نمایشگر ببینید.

برای رفع این مشکل نیاز است که برد تعمیر یا تعویض شود. شما با استفاده از دستگاه در کم باری مصرف برق می‌توانید نوسانات وارد بر برد را تا حد زیادی کاهش دهید و از بروز این اتفاق جلوگیری کنید.

 

6. قطع بودن اتصالات برقی میان برد و قطعات دیگر

یکی دیگر از دلایل بروز کد خطای E60 ماشین لباسشویی آاگ قطع بودن اتصالات میان برد با المنت، هیدرواستات، ترموستات، شیر برقی است. در این حالت ممکن است برد اطلاعات لازم درباره سطح یا دمای آب را دریافت نکند و یا دستور قطع شدن به شیر برقی نرسد و آب بیشتری به دیگ وارد شود. در این حالت آب به اندازه کافی گرم نمی‌شود و برنامه شستشو متوقف خواهد شد.

جهت رفع ارور E60 ماشین لباسشویی آاگ به دلیل قطع بودن اتصالات باید تمامی سیم‌های برد به قطعات مذکور چک شود. در برخی از مواقع سیم‌ها سالم هستند اما به دلیل جابه جایی غیر اصولی لباسشویی از جای خود کنده شده‌اند.

ارور e60 لباسشویی آاگ

اما ممکن است علت قطعی اتصالات، فرسودگی و از بین رفتن سیم‌ها باشند که در این صورت نیاز به تعویض کامل سیم خواهید داشت. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به تعویض سیم، حتما از سیم‌های اورجینال و مناسب برای لباسشویی استفاده کنید چرا که ممکن است با ولتاژ برق دستگاه هماهنگ نباشد و در عرض چند ماه دوباره از بین بروند شما را با ارور E60 ماشین لباسشویی آاگ یا دیگر ارورهای مرتبط روبرو سازند.

در این مطلب به بررسی علت نمایش و رفع ارور ماشین لباسشویی آاگ پرداختیم. اگر این کد خطا را بر روی صفحه نمایشگر دستگاه مشاهده کردید و موفق به رفع ارور نشدید، می‌توانید از طریق تماس با تکنسین‌کاران متخصص تعمیر ماشین لباسشویی آاگ به رفع ایرادات دستگاه خود بپردازید.