شما که در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا با ارور AE یا EI در ماشین لباسشویی ال جی خود مواجه شده اید؛ یکی از ارور‌های مهمی که ممکن است بر روی نمایشگر ظاهر شود، کد خطا AE یا EI در ماشین لباسشویی ال جی است. اگر تمایل دارید از علت بروز این ارور در دستگاه خود اطلاع پیدا کنید و از راه‌های رفع آن با خبر شوید با ما همراه باشید.

ارور AE یا EI در ماشین لباسشویی ال جی

سری جدید ماشین لباسشو‌یی‌های الجی به نمایشگر LCD خاصی مجهز است که انتخاب برنامه شستشو را برای کاربر راحت‌تر می‌کند. از دیگر مزایای این نمایشگر می‌توان به ارسال کد خطا و آگاهی یافتن از مشکل پیش آمده برای ماشین لباسشویی اشاره کرد. کد خطا یا ارور به وسیله اعداد و کلمات اختصاری انگلیسی بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود که کاربر می‌تواند با استفاده از دفترچه راهنما و یا جستجو در اینترنت و یا با تماس به مرکز تعمیر ماشین لباسشویی ال جی به معنای آن پس ببرد.

علت بروز ارور AE یا EI در ماشین لباسشویی ال جی چیست؟

این ارور که به معنای آبریزش داخلی است، به طور معمول در سری جدید ماشین لباسشویی‌ های الجی ظاهر می‌شود چرا که در طراحی آن کف ماشین لباسشویی به طور کامل پوشیده شده است و کاربر در صورت آبریزش داخلی متوجه آن نمی‌شود.
به همین دلیل شرکت الجی جهت جلوگیری از بروز هرگونه حادثه و آسیب جدی به دستگاه، سنسورهای حساس به آب قوی‌ای در کف ماشین لباسشویی تعبیه کرده است که در صورت جمع شدن آب در کف از طریق کد خطا AE یا EI به شما خبر می‌دهد. از مهم‌ترین دلایل ظاهر شدن این ارور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1_ پاره شدن خرطومی

خرطومی نوعی لوله رابط آب در قسمت‌های داخلی ماشین لباسشویی است که از جنس PVC می‌باشد. پاره شدن این قطعه می‌تواند منجر به آبریزش در داخل ماشین لباسشویی و ظاهر شدن کد خطا AE یا EI در ماشین لباسشویی ال جی شود. برای تعویض این قطعه بهتر است با نمایندگی الجی تماس بگیرید تا آن را برای شما تعویض کنند.

2_ پارگی لاستیک‌های داخلی

لاستیک‌های داخلی موجود در ماشین لباسشویی که در درب ورودی ماشین لباسشویی واقع شده‌اند وظیفه دارند تا آب را در جای خود نگه دارند و از نفوذ آن به مناطق دیگر جلوگیری کنند. پاره شدن و فرسودگی این قطعه می‌تواند منجر به آبریزش داخلی شود. جهت جلوگیری از پارگی لاستیک بهتر است پس از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی این لاستیک را به طور کامل خشک کنید.

کد خطا AE یا EI

3_ خرابی هیدروستات

هیدروستات قطعه‌ای بسیار مهم در ماشین لباسشویی است که با پیچ مخصوص خود، میزان آب ورودی به دیگ را کنترل می‌کند. در صورتی که این قطعه در ماشین لباسشویی خراب شود آب بیش از حد نیاز به داخل دیگ لباسشویی وارد می‌شود که منجر به آبریزش داخلی می‌گردد و کد خطای AE یا EI را روشن می‌کند؛ در این صورت شما باید برای تعمیر ماشین لباسشویی اقدام کنید.

4_ گرفتگی جا پودری

در صورتی که جاپودری ماشین لباسشویی و یا مسیر رسیدن پودر به دیگ به وسیله جسمی خارجی مسدود شده باشد، آب مورد نیاز شستشو به درستی وارد مخزن نمی‌شود و از طریق خروجی‌های اضطراری به کف دستگاه منتقل می‌گردد. برای رفع این مشکل باید جاپودری را از دستگاه خارج کنید و مسیر آب و پودر را بررسی کنید تا علت مسدودیت پیدا شود.

5_ خرابی برد ماشین لباسشویی

برد، نقش مغز را در ماشین لباسشویی ایفا می‌کند و با ارسال فرمان الکتریکی به قطعات ماشین لباسشویی عمل شستشو انجام می‌شود. خرابی این قطعه حیاتی می‌تواند باعث شود که برد به اشتباه، فرمان آبگیری بیش از حد را ارسال کند و منجر به ریزش آب در کف دستگاه شود. اگر علت بروز ارور AE یا EI در ماشین لباسشویی الجی شما به دلیل خرابی برد باشد بهتر است برای تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی، با نمایندگی ال جی یا با تکنسین ها متخصص تعمیر آنلاین تماس بگیرید.

کد خطا ae یا ei در لباسشویی ال جی

6_ نشتی شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه وظیفه دارد که آب موجود در ماشین لباسشویی را پس از اتمام برنامه شستشو به فاضلاب منتقل کند. در صورتی که این شلنگ به هر دلیلی پاره شده باشد و یا قادر به تخلیه آب نباشد، آب به کف دستگاه نشت مخواهد کرد و ارور AE یا EI ظاهر می‌شود.