ارور F23 در ماشین لباسشویی بوش BOSCH یکی از ارورهای متداول می باشد و به نوعی چندین دلیل متنوع باعث نمایش این کد خطا می شود.

 

زمانی که ارور F23 بر روی صفحه نمایشگر ظاهر شود هیچ کدام از دکمه ها کار نمی کند و درب لباسشویی نیز به هیچ وجه باز نخواهد شد. علاوه بر آن دستگاه به صورت مداوم کار می کند و شما صدای کارکردن و پمپاژ را از لباسشویی بوش می شنوید.

 

توجه: در صورتی که لباسشویی بوش شما ارور F23 را نشان می دهد و لباس ها داخل آن مانده است، برای خارج کردن لباس ها، از دستورالعمل انتهای صفحه استفاده نمایید و با تعمیر لباسشویی همراه ما باشید.

ارور f23 ماشین لباسشویی بوش

ارور F23 ماشین لباسشویی بوش چه مفهومی دارد؟

F23 در ماشین لباسشویی بوش مربوط به سنسور نشتی یاب دستگاه می باشد.این کد خطا از آن دسته از انواع ارور لباسشویی بوش است که ممکن است خودتان قادر به رفع آن باشید. زمانی که به هر دلیلی آب روی قطعات لباسشویی ریخته شود این ارور ظاهر می شود.

البته در سری های جدید ماشین لباسشویی این ارور جای خود را به کد خطای E23 داده است.

در برخی مدل های لباسشویی بوش به جای ارور کلمه SENSOR FLOOD ظاهر می شود. این پیغام نیز دقیقا همین معنی را دارد.

دلایل بروز عیب و نمایش ارور F23 لباسشویی بوش:

در ادامه به بررسی دلایل بروز این عیب و نمایش این کد خطا می پردازیم. توجه داشته باشید این قسمت برای اطلاع رسانی به کارشناسان مرکز تعمیرات بوش و اطلاع مشتریان از عیب دستگاه خود می باشد و افراد مبتدی نباید به قطعات و قسمت هایی که در ادامه ذکر شده است دست بزنند.

1- دیگ ماشین لباسشویی سوراخ شده است.

یکی از عیوب متداول لباسشویی بوش سوراخ شدن دیگ لباسشویی است. زمانی که به هر دلیلی شفت دستگاه زاویه پیدا کند ، آبکش بدنه دیگ را سوراخ کرده و آب می دهد. البته در مواردی نیز مشاهده شده است که دیگ لباسشویی از محل نصب کمک به بدنه دیگ ترک خورده است.

دیگ ماشین لباسشویی

2- هیدرواستات و یا سنسور آبشمار ماشین لباسشویی بوش درست کار نمی کند.

هیدرواستات قطعه ای است که وظیفه تنظیم ورود و خروج آب ماشین لباسشویی بوش را بر عهده دارد، زمانی که این قطعه دچار مشکل شود آب بیش از حد مجاز وارد سیستم گردش و شستشو شده و این ازدیاد آب باعث ریخته شدن آن روی قطعات می شود.

 

معمولا در این گونه مواقع ارور F23 در ابتدای کار ظاهر نمی شود و در اوایل کارکرد لباسشویی بخصوص 10 دقیقه اول ظاهر می شود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت بوش مراجعه کنید. www.bosch-home.com

 

هیدرو استات

3- خرطومی های ماشین لباسشویی بوش دچار پارگی شده است.

زمانی که خرطومی های ماشین لباسشویی بوش دچار فرسودگی شود و یا به وسیله جسم خارجی سوراخ شده است آب به داخل کابین لباسشویی نفوذ کرده و ارور F23 لباسشویی بوش ظاهر می شود.
چند نوع خرطومی در ماشین لباسشویی وجود دارد: خرطومی جاپودری ماشین لباسشویی و خرطومی اتصال دیگ به فیلتر و…
معمولا خرطومی اتصال دیگ به فیلتر احتمال پارگی بیشتری نسبت به دیگر خرطومی ها دارد.

خرطومی ماشین لباسشویی

4- برد ماشین لباسشویی بوش ایراد دارد

در صورتی که برد به صورت نادرست فرمان آبگیری را به صورت مداوم به شیربرقی و یا آکواستاپ دهد، لباسشویی بیش از حد آبگیری کرده و به علت نشتی آب، ارور اف بیست و سه نمایش داده می شود.

این اتفاق زمانی رخ می دهد که به علت نوسانات برقی، آی سی برنامه لباسشویی دچار آسیب شود و به اصطلاح لباسشویی گیج زدگی پیدا کند. در این صورت برنامه ها به درستی عمل نمی کند و این عیب در دستگاه رخ می دهد. در صورتی که برد ماشین لباسشویی شما چنین ایرادی دارد باید هر چه سریعتر برای تعمیر برد آن اقدام کنید.

 

برد ماشین لباسشویی

اگر هنگام رخ دادن ارور F23 خواستید درب لباسشویی را باز کنید باید از طریق زیر اقدام کنید.

اگر نتوانستید عیب دستگاه را حل کنید و نیاز به اعزام تکنسین است، توصیه می کنیم لباس ها را از داخل ماشین لباسشویی خارج کنید تا به لباس ها آسیبی وارد نشود بدین منظور در کنار فیلتر ماشین لباسشویی نواری طوسی یا قرمز رنگ تعبیه شده است که با کشیدن آن به سمت پایین و هم زمان با آن کشیدن دستگیره، درب لباسشویی بوش باز خواهد شد.

 

ماشین لباسشویی

برای رفع ارور F23 در خیلی از اوقات نیاز به تکنسین متخصص تعمیر لباسشویی بوش دارید. در صورت تمایل میتوانید با ما با شماره تماس 45396-021 در ارتباط باشید. کارشناسان تعمیر آنلاین شما را برای رفع این مشکل راهنمایی خواهند کرد.