ارور F29 یکی از مهم ترین انواع ارور ماشین لباسشویی بوش می‌باشد. این ارور جزو ۵ ارور اصلی لباسشویی‌ بوش است و معمولاً در ابتدای کار شستشوی دستگاه به وجود می‌آید. در واقع این ارور زمانی نمایش داده می‌شود که لباسشویی تازه شروع به کار کرده است و به همین دلیل دیگر آب وارد دستگاه نمی‌شود.

معمولاً ارور F29 در ۸۰ درصد مواقع مربوط به المان‌های ورودی، شامل آکوا استاپ، شیر برقی و هیدروستات می‌شود.

در این مطلب قصد داریم که ضمن بیان علت‌های احتمالی ارور F29 در ماشین لباسشویی بوش، به نکات رفع آن و تعمیر ماشین لباسشویی بوش نیز اشاره کنیم.

 

علت ارور F29 ماشین لباسشویی بوش

ارور f29 لباسشویی بوش
در مدل‌ها و ورژن‌های جدید ماشین لباسشویی بوش، ارور F29 به صورت Open The Tab نمایش داده می‌شود. این ارور نیز درست همانند ارور F29 می‌باشد.
اما چه دلایلی باعث می‌شود که این ارور بر صفحه نمایش لباسشویی ظاهر شده و عملکرد را با مشکل مواجه کند و شما  نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی پیدا کنید .

خرابی آکوا استاپ ماشین لباسشویی بوش

آکوا استاپ قطعه الکتریکی شده و کامل شده شیر برقی ماشین لباسشویی است که امنیت عملکرد قطعه را افزایش داده است. حال اگر این ورژن و مدل لباسشویی شما دارای قطعه آکوا استاپ باشد، اگر این قطعه آسیب ببیند، ارور F29 نمایش داده می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر به وبسایت بوش https://www.bosch-home.com مراجعه شود.

معمولا عمر مفید آکوا استاپ ۷ سال می‌باشد. در واقع مدل جدید شیر برقی با المان امنیت عملکردی بالاتر و مجموعه سنسورها و شلنگ ورودی آب، قطعه آکوا استاپ ماشین لباسشویی را تشکیل می‌دهد. اگر در مسیر آب ماشین لباسشویی، نشتی ایجاد شود، آکوا استاپ بلافاصله فرمان قطع و وارد نشدن آب را اجرا می‌کند.
در مرحله اول این قطعه دستگاه را چک کنید. اگر مشکل دستگاه به دلیل وارد نشدن آب کافی به داخل دیگ لباسشویی باشد که باعث نمایش این ارور شده است، باید حتما آکوا استاپ را تعویض کنید.

خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی

ارور f29 لباسشویی بوش

اگر مدل ماشین لباسشویی شما فاقد آکوا استاپ باشد، پس فقط قطعه شیر برقی را دارا است. شیر برقی ماشین لباسشویی وظیفه ورود و خروج آب به داخل دستگاه را بر عهده دارد. اگر مشکل و آسیبی برای این قطعه لباسشویی رخ دهد، آب وارد ماشین لباسشویی نمی‌شود و ارور F29 نمایش داده می‌شود.
همچنین در برخی از اوقات شاهد نشتی آب از ماشین لباسشویی و یا وارد نشدن درست و مناسب آب به دست خواهید بود.

معمولا عمر مفید شیر برقی ماشین لباسشویی بوش ۱۰ سال است. به این معنا که هر ۱۰ سال یک‌بار لازم است که این قطعه تعویض شود و معمولاً در طی این مدت مشکلی به وجود نخواهد آمد. در صورت وجود این مشکل می‌توانید برای شناسایی این قطعه و رفع آن مقاله شیر برقی چیست و چه وظیفه ای دارد را مطالعه کنید.

 

آسیب دیدگی هیدروستات ماشین لباسشویی

هیدروستات در ماشین لباسشویی وظیفه تنظیم آب دستگاه را برعهده دارد. زمانی که این قطعه دچار آسیب شود و نتواند آب ماشین لباسشویی را تنظیم کند ارور F29 روی صفحه نمایش داده می‌شود. آسیب‌دیدگی هیدروستات باعث اختلال در عملکرد لباسشویی و عدم تنظیم درست آب دستگاه می‌شود.
بر روی قطعه هیدروستات، یک پیچ تنظیم آب وجود دارد که اگر این پیچ دستکاری شود باعث ایجاد مشکل در میزان آب ورودی خواهد شد. بنابراین بهتر است که برای تعویض هیدروستات و تنظیم این قطعه با مرکز تعمیرات بوش تماس بگیرید.

خرابی برد ماشین لباسشویی

ارور f29 لباسشویی بوش
در برخی از موارد المان‌های ورودی ماشین لباسشویی کاملاً سالم است، اما ارور F29 بر روی صفحه نمایش داده می‌شود. در این شرایط برد دستگاه دچار ایراد شده است. قطعه برد لباسشویی که مربوط به فرمان ورود و خروج آب است دچار آسیب شده و یا حتی احتمالا ICً برنامه دستگاه پاک شده است.

در این حالت لباسشویی نمی‌تواند به درستی تشخیص دهد و فرمان ورود و خروج آب و تنظیم عملکرد دستگاه را اجرا کند.
به همین دلیل چون آب به حد لازم وارد دستگاه نمی‌شود و یا حتی اصلاً آبی وارد نمی‌شود، ارور F29 نمایش داده می‌شود. در این شرایط اول آب منزل را چک کنید که قطع شده است یا نه. همچنین شیر ورودی آب را نیز چک کنید که بسته نباشد.

اگر با انجام کارهای فوق مشکل ماشین لباسشویی رفع نشد، می‌توانید با تعمیر آنلاین تماس بگیرید تا مشکل دستگاه را برطرف نمایند.

در این مطلب سعی کردیم که به طور جامع علت‌های احتمالی بروز ارور F29 را بیان کنیم. برخی از مشکلات و آسیب‌های قطعات ماشین لباسشویی مانند خرابی برد دستگاه، ایرادات تخصصی می‌باشد که حتماً باید تکنسین دستگاه را چک کند. بنابراین درصد بروز مشکلات فنی بهتر است که قبل از دستکاری با نمایندگی بوش تماس بگیرید تا سریعاً و بدون خطرات احتمالی مشکلات دستگاه برطرف شود.