ارور F67 در ماشین لباسشویی بوش یا همان ارور 6767 از جمله کدهای خطای مهمی است که در هنگام از کار افتادن دستگاه به طور کامل و عدم امکان ارسال هرگونه دستور به ماشین لباسشویی بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود.

 

این ارور از آن دسته از انواع ارور لباسشویی بوش است که بی‌اعتنایی به این ارور و دست‌کاری کردن دستگاه بدون اطلاعات تخصصی برای رفع آن، تنها مشکل ماشین لباسشویی را بیش از پیش می‌کند و هزینه‌های تعمیرات آن افزایش می‌یابد. لذا توصیه می‌شود به محض ظاهر شدن این ارور بر روی نمایشگر دستگاه خود، به بررسی هریک از دلایل بروز این مشکل پرداخته و مشکل را برطرف کنید.

 

ارور F67 در ماشین لباسشویی بوش

 

علت بروز ارور F67 در ماشین لباسشویی بوش

سالهاست که برند بوش به عنوان بهترین و پیشرفته‌ترین تولیدکننده لوازم برقی خانگی، در سرتاسر دنیا فعالیت دارد. در آخرین مدل‌های ماشین لباسشویی بوش نمایشگری LCD کوچکی تعبیه شده که انتخاب برنامه شستشو و تنظیم آن را برای کاربر راحت‌تر از قبل کرده است. از دیگر کاربردهای این نمایشگر، ارسال کد خطا با استفاده از کلمات انگلیسی و اعداد است.

 

ارور F67 در لباسشویی بوش

شما می‌توانید با استفاده از دفترچه راهنمای دستگاه، به معنای هریک از کدهای خطا پی ببرید و سریع‌تر به محدوده و نوع مشکل پی ببرید. ارور F67 در ماشین لباسشویی بوش یکی از کدهای خطای مهم در ماشین لباسشویی است علت بروز آن به موارد مختلفی باز می‌گردد.

همچنین می توانید مقاله مربوط به ارور F43 در ماشین لباسشویی بوش را مطالعه فرمایید.

• خرابی برد

علت اصلی بروز ارور 6767 در ماشین لباسشویی بوش یا همان کد خطای F67 خرابی برد دستگاه است. برد، قطعه الکترونیکی در ماشین لباسشویی است که نقش مغز را بازی می‌کند. هرگونه اقدام در ماشین لباسشویی با ارسال دستور از طرف برد صورت می‌گیرد و خرابی آن باعث می‌شود که دستگاه به طور کامل از کار بیفتد.

از آنجا که تعمیر لباسشویی و برد آن نیاز به اطلاعات تخصصی دارد، پیشنهاد می‌شود که در صورت هرگونه خرابی با نمایندگی ماشین لباسشویی بوش تماس بگیرید و در خواست یک کارشناس مجرب کنید تا با دیاگ زدن در ماشین لباسشویی به ایراد اصلی پی ببرد.

 

• سوختگی آی‌سی ست

آی‌سی ست قطعه‌ای مهم است که در مسیر برد و نمایشگر قرار می‌گیرد. سوختگی این قطعه باعث می‌شود که دستور خاموش و روشن شدن نمایشگر توسط برد ارسال نشود و تنها کد خطای F67 یا همان 6767 بر روی نمایشگر ظاهر شود.

از آنجا که تنها راه رفع این مشکل تعویض آی‌سی است باید با کارشناسان مربوط تماس بگیرید تا برای تعویض آن مراجعه کنند. مراحل تعویض این قطعه به این صورت است که یک آی‌سی بر روی برد و آی‌سی دیگر بر روی نمایشگر قرار می‌گیرد تا با یکدیگر ست شوند و برد به حالت اولیه خود بازگردد.

 

• خرابی نمایشگر

یکی دیگر از دلایل بروز ارور 6767 خرابی نمایشگر LCD است. در این حالت نمایشگر تنها ارور F67 را نشان می‌دهد و از ارسال اطلاعات به برد و دریافت دستورات برد سر باز می‌زند.

برخی از کاربران به دلیل آگاهی نداشتن از علت بروز مشکل و نحوه رفع آن به خاموش و روشن کردن‌های مکرر دستگاه و دست‌کاری کردن آن می‌پردازند که متاسفانه میزان خرابی و آسیب وارده به دستگاه را پیش از پیش می‌کند. لذا توصیه می‌شود دستگاه را کاملا خاموش کنید و در اسراع وقت با نمایندگی ماشین لباسشویی بوش تماس بگیرید.

 

ارور F67 در ماشین لباسشویی بوش

• خرابی اتصالات بین نمایشگر و برد

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم برد قطعه‌ای الکترونیکی است که وظیفه کنترل و هدایت دستگاه را دارد. این قطعه از طریق اتصالات الکتورنیکی دستورات خود را به قسمت‌های مربوطه ارسال می‌کند. هرگونه آسیب به این اتصالات به دلیل شوک و نوسانات برقی و یا استفاده و نگهداری اشتباه از ماشین لباسشویی موجب سوختن و آب شدن این اتصالات می‌گردد و ارور F67 را بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی بوش ظاهر می‌گرداند.