یکی از بهترین برندهای شناخته شده ماشین لباسشویی در بازار، برند الجی است و از مهم‌ترین ارورهای این برند، می‌توان به ارور OE اشاره کرد. اگر تمایل دارید با این معنای ارور OE در لباسشویی الجی و نحوه رفع آن بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.

ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین لوازم برقی است که وجود آن در هر خانه‌ای ضروری به نظر می‌رسد. از آنجا که شستن لباس‌های کثیف با استفاده از دست کاری سخت و زمان‌بر است، خراب شدن ناگهانی ماشین لباسشویی توانایی اینکه به کابوس بدی برای اعضای خانواده تبدیل شود را دارد.

ارور oe در ماشین لباسشویی الجی

پس توصیه می‌شود که از ابتدای خرید این دستگاه به درستی از آن استفاده کنید و با نگهداری اصولی و سرویس به موقع، طول عمر ماشین لباسشویی خود را افزایش دهید و دیگر نیازی به تعمیر ماشین لباسشویی نداشته باشید

حالت نمایش ارور OE در لباسشویی الجی چیست؟

الجی در نسل جدید ماشین لباسشویی‌هایش از نمایشگر LCD استفاده می‌کند که علاوه بر سهولت در انتخاب برنامه شستشو، توانایی اعلام خطا و بروز مشکل به کاربر را نیز دارد. اعلام ارور یا کد خطا از طریق حروف اختصاری انگلیسی انجام می‌شود که هریک از انواع ارور لباسشویی ال جی در دفترچه راهنمای دستگاه به تفصیل شرح داده شده است.

ارور OE هشدار مهمی درباره تخلیه نشدن آب در مخزن ماشین لباسشویی الجی را به کاربر می‌دهد. این ارور بسته به علت بروز مشکل، توسط کاربر قابل رفع شدن است اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که نیاز به مراجعه تعمیرکاران ماشین لباسشویی الجی دارد.


برای رفع مشکل عدم تخلیه آب باید ابتدا علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی را بیابید. از مهم‌ترین علت ارور OE در لباسشویی الجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1_ شلنگ تخلیه

یکی از مهم‌ترین دلایل بروز ارور OE در ماشین لباسشویی الجی، شلنگ تخلیه آن است. از آنجا هرگونه مشکل و خرابی در شلنگ آب می‌تواند ماشین لباسشویی را در عمل تخلیه ناتوان کند، باید به سالم بودن و قرارگیری درست آن توجه داشته باشید. این شلنگ به طور معمول در پشت ماشین لباسشویی قرار دارد و برای چک کردن آن می‌بایست موارد زیر را بررسی کنید:

  • پاره نبودن شلنگ تخلیه
  • تا نشدن و گره نخوردن شلنگ
  • مسدود شدن شلنگ تخلیه توسط اجسام
  • فرسودگی

2_ گرفتگی خرطومی ماشین لباسشویی

در صورتی که به هر دلیلی خرطومی داخلی ماشین لباسشویی گرفته و مسدود شده باشد، امکان تخلیه آب موجود در مخزم ماشین لباسشویی غیر ممکن است. جهت تعمیر ماشین لباسشویی الجی خود بهتر است با متخصصان الجی تماس بگیرید تا با بررسی تمامی مناطق قسمت مسدود شده را پیدا کرده و آن را رفع کنند.

معنی ارور oeدر ماشین لباسشویی الجی

3_ گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی

فیلتر خاصی برای خروج آب در قسمت جلو و پایین ماشین لباسشویی تعبیه شده است که به عملکرد بهتر و جلوگیری از انتشار بوی بد از ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند. توصیه می‌شود که علاوه بر جرم‌گیری ماهیانه ماشین لباسشویی، فیلتر دستگاه نیز تمیز شود چرا که در برخی از موارد این فیلتر توسط برخی اجسام کوچک مسدود می‌شود.

مسدود شدن فیلتر ماشین لباسشویی می‌تواند منجر به عدم تخلیه آب و ظاهر شدن ارور OE در لباسشویی الجی شود. برای تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • ماشین لباسشویی را خاموش کنید و دوشاخه آن را از برق بکشید.
  • درپوش فیلتر را که در قسمت پایینی و رو به جلوی ماشین لباسشویی قرار دارد را باز کنید.
  • حوله مناسبی را در زبر درپوش پهن کنید تا از ریزش احتمالی آب بر روی زمین جلوگیری شود.
  • فیلتر را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا باز شود ( لازم به ذکر است که برخی از فیلتر‌ها حاوی کلاه مخروطی شکلی هستند که برای آزاد شدن فیلتر لازم است ابتدا مخروط از فیلتر جدا شود )
  • سطح فیلتر را به آرامی با مسواکی کوچک تمیز کنید.
  • برای مدت ده دقیقه فیلتر را مقداری آب داغ قرار دهید تا تمامی جرم‌های چسبیده به آن جدا شوند.
  • محفظه فیلتر را نیز با استفاده از یک دستمال تمیز به طور کامل تمیز کنید.
  • فیلتر را به درستی در محفظه ماشین لباسشویی قرار دهید و درب آن را ببندید.

ارور oe در لباسشویی الجی

4_ سوختگی و خرابی پمپ

پمپ در ماشین لباسشویی وظیفه دارد تا آب مخزن را به بیرون هدایت کنید. در صورت هرگونه خرابی و یا سوختگی این قطعه مهم، آب به بیرون از دستگاه منتقل نمی‌شود و ارور OE بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی الجی ظاهر خواهد شد.

از آنجایی که تعمیر پمپ به طور قطع نیاز به تعمی دارد شما می توانید با نمایندگی ماشین لباسشویی خود و یا با تکنسین های متخصص تعمیر آنلاین و یا نمایندگی ال جی تماس بگیرید. لذا از تعمیر آن بدون داشتن اطلاعات و ابزار مناسب خودداری کنید.

اقدامات موردنیاز هنگام مواجه شدن ب ارور OE

  • در ابتدا مجل اتصال شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی به فاضلاب منزل را بررسی نمایید. ممکن است مشکل عدم تخلیه از گرفتگی لوله متصل به فاضلاب باشد.
  • در قدم دوم بهتر است مسیر شلنگ تخلیه را برسی نمایید تا پیچ خوردگی در آن علت عدم تخلیه آب دستگاه نباشد.
  • به ارتفاع شلنگ لباسشویی از زمین دقت کنید. شلنگ تخلیه باید حداقل 60 سانتی متر و حداکثر یک متر از سطح زمین فاصله داشته باشد و سپس به فاضلاب متصل شود.
  • فیلتر پمپ تخلیه را باز کرده و تمیز کنید. محل قرارگیری فیلتر در جلو ماشین قسمت پایین است؛ درپوش فیلتر پمپ را جدا کرده و شلنگ جلوی ماشین را آزاد کنید. سپس درپوش را از شلنگ جدا کرده و به این ترتیب، آب باقیمانده درون آن را تخلیه کنید. حالا پیچ فیلتر پمپ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا فیلتر باز شود. فیلتر را بشویید و قسمت داخلی پمپ را با برس کاملا تمیز کنید. در نهایت، فیلتر را بسته و درپوش شلنگ را در جای خود قرار دهید.