یکی از کد خطاهای مهم که نباید به سادگی از آن گذشت، ارور PE در لباسشویی ال جی است. این ارور به خرابی سنسور آب ماشین لباسشویی اشاره دارد و رفع نکردن آن باعث بروز مشکلات جدی‌تر و هزینه‌های بیشتر خواهد شد.

اگر شما چیزی درباره ارور PE در لباسشویی LG نمی‌دانید با تعمیر آنلاین تا انتهای این مطلب همراه باشید تا تمامی دلایل و روش‌های رفع این مشکل را به شما معرفی کنیم.

دلایل بروز ارور PE در لباسشویی ال جی چیست؟

ارور یا کد خطا متشکل از چند حرف انگلیسی و در برخی از موارد عدد است که در هر لوازم خانگی، معنای خاص خود را دارد. این ارورها در ماشین لباسشویی الجی بدین منظور طراحی می‌شوند که کاربر به سرعت متوجه نوع و محدوده مشکل در دستگاه شود و آن را رفع نماید. در برخی از موارد مشکلات دستگاه ساده هستند و به راحتی از طریق کاربر رفع می‌شوند. اما ممکن در مشکلات جدی‌تر نیاز باشد که از یک فرد متخصص کمک گرفته شود.

ارور PE در لباسشویی ال جی یکی از کد خطاهایی است که در اکثر مواقع برای رفع آن نیاز به کمک یک تکنسین ماهر خواهیم داشت. چرا که کد خطای PE خبر از وجود مشکل در آبگیری دستگاه و میزان آب موجود در دیگ می‌دهد.

از جمله دلایلی که می‌تواند باعث بروز این کد خطا شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

علت ارور PE در لباسشویی ال جی

خرابی هیدرواستات

هیدرواستات قطعه‌ای کوچک اما اساسی در ماشین لباسشویی است که وظیفه اندازه گیری آب موجود در دیگ ماشین لباسشویی را دارد. خرابی این قطعه باعث می‌شود که آب کمتر و یا بیشتر از حد نیاز وارد دیگ شود و این موضوع می‌تواند باعث صدمه به قطعات داخلی دستگاه و تمیز نشدن لباس‌ها شود.

اگر سال‌هاست که از ماشین لباسشویی خود استفاده می‌کنید و تا به حال این قطعه را تعویض نکرده‌اید، احتمالا دلیل ارور PE در لباسشویی ال جی به خرابی هیدرواستات قطعه بازمی‌گردد. با این حال بهتر است جهت رفع ارور PE ماشین لباسشویی ال جی مراحل زیر را انجام دهید:

  • دستگاه را با استفاده از دکمه POWER خاموش کنید.
  • چند لحظه صبر کنید و دوباره لباسشویی را روشن کنید.
  • دستگاه را بر روی برنامه شستشوی مورد نظر خود تنظیم کرده و دکمه شروع به کار را بفشارید.
  • در صورت تمام شدن مرحله آبگیری لباسشویی و وارد شدن به مرحله شستشو مشکل تا اطلاع ثانوی حل شده است.

در صورتی که پس از انجام مراحل گفته شده باز هم با کد خطای PE روبرو شدید، مشکل به طور قطع از هیدرواستات است و باید برای تعمیر یا تعویض آن اقدام نمایید.

 

خرابی یا سوختگی برد

یکی دیگر از دلایل بروز کد خطای PE در ماشین لباسشویی الجی، خرابی برد است. برد قطعه‌ای مهم و حیاتی در ماشین لباسشویی است که فعالیت‌های آن را مدیریت می‌کند. این قطعه با اتصالات الکترونیکی که با تمامی قطعات لباسشویی به صورت مستقیم و غیرمستقیم دارد، دستور شروع و پایان کار هر قسمت را صادر کرده و به عملکرد لباسشویی هماهنگی می‌بخشد.

به طور کل ماشین لباسشویی‌های پیشرفته امروزی همگی به قطعه برد مجهز هستند. چرا که با استفاده از آن علاوه بر اینکه تمامی مراحل شستشو به صورت اتوماتیک انجام می‌شود، امکان انتخاب از میان برنامه‌های شستشوی متنوع‌تر و تنظیم دمای آب و دور خشک‌کن به صورت دستی نیز وجود دارد.

خرابی یا سوختگی برد می‌تواند بر عملکرد هیدرواستات نیز تاثیرگذار باشد و یا اطلاعات دریافتی از سنسور آب لباسشویی را به اشتباه برداشت کند. همین مساله باعث می‌شود که دستگاه از ادامه فرآیند شستشو باز بماند و آب داخل دیگ تخلیه شود.

برای رفع ارور PE لباسشویی ال جی به دلیل خرابی یا سوختگی برد نیاز به اطلاعات و ابزار بسیار تخصصی است. به همین دلیل توصیه می‌شود که تعمیر ماشین لباسشویی ال جی خود را به تعمیرکاران مجرب بسپارید و از دستکاری کردن لباسشویی خودداری نمایید.

راه حا ارور pe لباسشویی

قطع بودن اتصالات داخلی و سیم‌کشی‌ها

ماشین لباسشویی همانند تمامی دستگاه‌های برقی نیاز به استفاده درست و نگهداری اصولی دارد. با این حال با گذر زمان قطعات داخلی آن دچار فرسودگی خواهند شد و نیاز به تعویض خواهند داشت.

قطع بودن اتصالات داخلی و سیم‌کشی‌های موجود در لباسشویی از مواردی است که در بیشتر اوقات به دلیل فرسودگی رخ می‌دهد. با این حال در صورت استفاده بی‌رویه و نگهداری لباسشویی در محیط نامناسب و مواردی از این قبیل ممکن است این مشکل زودتر از مدت معمول برای لباسشویی LG شما رخ دهد.

قطع بودن اتصالات و سیم‌کشی‌های موجود در لباسشویی می‌تواند باعث شود که ارتباط بین سنسور هیدرواستات و برد به کلی قطع شود و برد، به اشتباه خرابی هیدرواستات را با استفاده از ارور PE لباسشویی ال جی اطلاع دهد. برای رفع این کد خطا نیاز است که سیم‌های فرسوده به صورت کلی تعویض شوند و یا قسمت‌های قطع شده دوباره به یکدیگر وصل شوند.