یکی از جامع‌ترین کدخطاهایی که امکان دارد کاربر با آن مواجه شود، ارور PFE ماشین لباسشویی دوو است. این کد خطا به طور کلی به عدم تخلیه آب و ماندن آن در دیگ اشاره می‌کند و دلایل زیادی می‌تواند باعث روشن شدن آن بر روی نمایشگر لباسشویی شود.

اگر با ارور مواجه شده‌اید اما هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره آن ندارید، با تعمیر آنلاین تا انتهای این مطلب همراه باشید چرا که می‌خواهیم تمامی دلایل محتمل و روش‌های رفع آن را به شما معرفی کنیم.

 

کد خطای PFE ماشین لباسشویی دوو

هر کد خطا شامل حروف انگلیسی و در برخی از مواقع اعداد است که معنا و پیام مخصوص به خود را برای کاربر دارد. در اکثر مواقع ارور لباسشویی دوو در هنگام شستشوی لباس‌ها روشن می‌شود و با صدای آلارم خاصی همراه می‌شود تا نظر کاربر را به خود جلب کند.

ارور PFE ماشین لباسشویی دوو مربوط به وجود مشکل در تخلیه آب است و به محض ظاهر شدن بر روی LCD، فرآیند شستشو متوقف می‌شود. به همین دلیل با دیدن این کد خطا باید فورا دستگاه را خاموش کرده و به دنبال علت اصلی بروز این مشکل باشید.

از مهم‌ترین دلایلی که ممکن است کد خطای PFE ماشین لباسشویی دوو را ظاهر کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱. خرابی پمپ تخلیه

پمپ تخلیه یکی از مهم‌ترین قطعات موجود در لباسشویی در هنگام تخلیه آب در هر مرحله است. این قطعه با انتقال آب کثیف به فاضلاب به دستگاه اجازه می‌دهد تا آب تمیز وارد دیگ کند یا وارد مرحله خشک کردن شود. خرابی این قطعه دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که هر یک باید به دقت بررسی شود. خرابی در این پمپ سبب عدم تخلیه آب لباسشویی میشود.

دلایل ارور PFE لباسشویی دوو

به عنوان مثال در برخی از موارد علت اصلی خرابی پمپ، انباشته شدن رسوبات زیاد در این قطعه است که اجازه نمی‌دهد آب از پمپ عبور کند. البته شکستگی یا خرابی قطعه کوچکی از پمپ نیز می‌تواند باعث شود که این قطعه در انجام وظیفه خود ناتوان باقی بماند.

جهت تعمیر پمپ تخلیه و رفع ارور PFE ماشین لباسشویی دوو نیاز است که از یک تکنسین متخصص در تعمیر لباسشویی دوو در این زمینه کمک بخواهید چرا که ممکن است با ابزار نامناسب و اطلاعات کم آسیب بیشتری به پمپ وارد کنید. شما می‌توانید برای اطلاع از نحوه نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی این مقاله را بخوانید.

 

۲. مسدود بودن شلنگ تخلیه

پس از پمپاژ شدن آب توسط پمپ تخلیه، آب توسط شلنگی خاص در پشت لباسشویی به فاضلاب هدایت می‌شود. در برخی از موارد علت ماندن آب در داخل دیگ و خارج نشدنش این است که شلنگ توسط چربی یا آشغال‌های ریز مسدود شده است.

در برخی از موارد نیز دیده شده که شلنگ تخلیه از داخل مسدود نیست و تنها به دلیل قرارگیری اشتباه لباسشویی به دیوار، تا خورده است. برای رفع تا خوردگی تنها لازم است پس از خاموشی کامل لباسشویی آن را به جلو بکشید و تا خوردگی را بر طرف نمایید سپس به آرامی و به صورت مساوی لباسشویی را به دیوار نزدیک کنید و فاصله مناسب دستگاه تا دیوار را نیز در نظر داشته باشید.

برای رفع مسدود بودن شلنگ تخلیه به دلیل جمع شدن آشغال و چربی و رفع ارور PFE ماشین لباسشویی دوو بهتر است موارد زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا دستگاه را کاملا خاموش کرده و از جای خود بیرون بکشید.
  • شلنگ را از فاضلاب و لباسشویی جدا کنید.
  • مقداری آب گرم در مسیر شلنگ بریزید و سعی کنید با فشار آب مسیر شلنگ را باز نمایید.
  • پس از رفع مشکل شلنگ را به جای خود بازگردانید.

 

نکته: در صورتی که مسدودیت با آب گرم از بین نرفت بهتر است از دستگاه فنر زن مخصوص شلنگ لباسشویی استفاده نمایید.

 

۳. نصب اشتباه شلنگ تخلیه

یکی دیگر از مشکلاتی که در شلنگ تخلیه ممکن است به وجود بیاید و خروج آب را ناممکن کند، نصب اشتباه شلنگ به فاضلاب است. ارتفاع لوله تخلیه بین فاضلاب و لباسشویی باید کمتر از 1 متر باشد در غیر این صورت آب توانایی حرکت در شلنگ و هدایت شدن به سمت فاضلاب را ندارد.

معرفی کد خطای PFE لباسشویی دوو

 

۴. مسدود بودن فاضلاب

مسدود شدن فاضلاب با آشغال، چربی، مو و مواردی از این قبیل باعث مسدود شدن فاضلاب می‌شود. در این حالت آب در شلنگ تخلیه باقی می‌ماند و دوباره به سمت لباسشویی باز می‌گردد. برای باز کردن فاضلاب باید از یک فرد متخصص تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید تا به صورت سنتی آن را باز کنید.

 

۵. کثیف بودن فیلتر پمپ تخلیه

یکی دیگر از موارد مهمی که می‌تواند ارور PFE ماشین لباسشویی دوو را بر روی نمایشگر ظاهر کند، کثیف بودن فیلتر پمپ تخلیه است. در هر پمپ تخلیه ، جهت جلوگیری از مسدود شدن شلنگ تخلیه، مسیر فاضلاب و خراب نشدن قطعات داخلی پمپ، فیلتری تعبیه شده که از ورود آشغال‌های ریز به دستگاه جلوگیری می‌کند.

پیشنهاد می‌شود که هر 6 ماه یک بار پمپ تخلیه خود را تمیز کنید و برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا دستگاه را خاموش کنید و از برق بکشید.
  • سپس با یک چاقو یا کارتک درب فیلتر را باز کنید. (فیلتر در قسمت پایین و جلوی لباسشویی قرار دارد و درب آن معمولا مستطیلی شکل است)
  • یک پارچه ضخیم و یک ظرف مناسب جهت ریختن آب موجود در فیلتر آماده کنید.
  • درب داخل فیلتر را بچرخانید تا باز شود سپس شلنگ کوچک آن را در داخل ظرف قرار دهید تا آب به داخل آن بریزد.
  • فیلتر را بیرون کشیده و با مقداری مواد شوینده و آب ولرم آن را تمیز کنید.
  • فیلتر را به جای خود برگردانید و درب آن را ببندید.

 

۶. استفاده بیش از حد از مواد شوینده

استفاده بیش از حد از مواد شوینده نه تنها باعث تمیز شدن بیشتر لباس‌ها نمی‌شود، بلکه به قطعات داخلی زیادی آسیب می‌رساند. یکی از قطعاتی که کف زیاد داخل دیگ می‌تواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن شود، پمپ تخلیه است. استفاده از شوینده‌های غیر استاندارد و نامرغوب نیز می‌تواند باعث شود که کف غیر قابل کنترلی در دیگ تولید شده و عمل تخلیه با مشکل روبرو شود.

برای رفع ارور PFE ماشین لباسشویی دوو و خالی کردن کف‌های موجود در دیگ باید به صورت دستی آب داخل دیگ را خالی کرده و اجازه دهد یک بار لباسشویی بدون مواد شوینده لباس‌ها را بشوید. عمل تخلیه آب همانند روش گفته شده در قسمت قبل است و از بخش فیلتر انجام خواهد شد.

 

کد خطای PFE لباسشویی دوو

 

یکی از مواردی که توصیه می‌شود به صورت مستمر انجام دهید تا از مسدود شدن شلنگ تخلیه، فیلتر و خرابی پمپ جلوگیری شود، استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی است. این جرمگیر از انباشته شدن چربی و رسوبات موجو در آب جلوگیری می‌کند و احتمال مسدودیت بسیار کمتر می‌شود لذا شما با ارور PFE ماشین لباسشویی دوو کمتر مواجه خواهید شد.