یکی از ارورهای متداول ماشین لباسشویی‌ها، ارور pump blocked است که اکثراً در ماشین لباسشویی‌های بوش و آاگ ظاهر می‌شود. علت نمایش این ارور مربوط به عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی می‌باشد.

در واقع زمانی که این ارور در صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی نمایش داده شود، به این معنا است که آب داخل لباسشویی باقی مانده و درب دستگاه قفل می‌شود.

در این مطلب به توضیح و رفع ایراد pump blocked در ماشین لباسشویی و تعمیر ماشین لباسشویی می‌پردازیم و دلایل ایجاد این ارور را بیان می‌کنیم.

blocked pump ارور

 

ارور pump blocked در ماشین لباسشویی

در مدل‌های جدید ماشین لباسشویی‌ها، حالت مانیتوری دستگاه به راحتی متن‌های مختلف برنامه‌ریزی شده را نمایش می‌دهد و کاربران به راحتی ایرادات دستگاه و خرابی قطعات را با اطلاع از نوع کدخطا متوجه می‌شوند.
البته در تمام مدل‌های ماشین لباسشویی، این ارور مشخص نمایش داده نمی‌شود. به طور مثال در ماشین لباسشویی بوش، دستگاه ارور F18 را نمایش می‌دهد که در اصل همین ارور pump blocked می‌باشد. اگر می خواهید در موردر این ارور و رافع خطای آن بیشتر بدانید، اینجا کلیک کنید.

 

اما به طور کلی معمولاً در ۷۰ درصد مدل‌های ماشین لباسشویی، این ارور به صورت کدخطا F18 در صفحه نمایشگر هشدار داده می‌شود و درمورد pump blocked چیزی نمایش داده نمی‌شود. 

 

به همین دلیل در حالت کلی در صورت نمایش ارور F18 یا pump blocked در ماشین لباسشویی، به این معنا می‌باشد که آب از دستگاه خارج نشده است.

معمولاً علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی و قفل شدن درب لباسشویی بوش به خاطر گرفتگی و انسداد در چند قطعه دستگاه می‌باشد که وظیفه خروج و تخلیه آب را دارند.

در این صورت با تشخیص علت این ارور می‌توانید به راحتی مشکل را برطرف نمایید.

 

بیشتر بخوانید: ارورهای ماشین لباسشویی بوش

 

اما نکته‌ای که در مورد این ارور وجود دارد این است که در صورت نمایش در صفحه نمایشگر حتماً خیلی سریع باید آن را برطرف کنید. این کدخطا همیشه در اوایل کار مثلاً در ۵ الی ۱۰ دقیقه شروع شستشو دستگاه ظاهر می‌شود.

 

به همین دلیل اکثر کاربران تصور می‌کنند که با ریست کردن ماشین لباسشویی این مشکل برطرف خواهد شد. اما باید بگوییم که اگر این ارور بیشتر از ۵ بار در صفحه نمایشگر هشدار داده شده باشد و شما آن را ریست کرده باشید، برنامه دستگاه کدک خواهد خورد و پاک می‌شود.

 

این امر هزینه شما را ۲ الی ۳ برابر بیشتر خواهد کرد. به خاطر این که مشکل دستگاه رفع نشده و این که چون مداومت به خرج داده‌اید، برنامه ماشین لباسشویی نیز کامل پاک شده است. در این صورت دستگاه نیاز به نصب برنامه یا رفع کدک خوردگی دارد.

 

دلایل نمایش ارور pump blocked در ماشین لباسشویی

  • گرفتگی مسیر خروج آب در ماشین لباسشویی

اولین دلیل این ارور این است که مسیر تخلیه آب، دچار گرفتگی شده باشد. به این معنا که مسیر آب فاضلاب منزل مسدود شده باشد و یا این که شلنگ خروج آب دچار گرفتگی شده باشد.

در این صورت با کنترل کردن مسیر خروج آب در ماشین لباسشویی و تمیز کردن این قسمت می‌توانید مشکل را رفع نمایید.

تمیز کردن شیر تخلیه

 

  • گرفتگی خرطومی‌های ماشین لباسشویی منجر به بروز اروز pump blocked می شود

اگر قطعه خرطومی که از دیگ ماشین لباسشویی به فیلتر متصل شده است، با پرزهای لباس و آشغال مسدود شده باشد، می‌تواند مانع از تخلیه آب شود.

خرطومی که آب را از فیلتر دستگاه به خارج هدایت میکند نیز باعث ایجاد این ارور خواهد شد. بنابراین در صورت ایراد این قطعه بهتر است که برای تعمیر لباسشویی با مراکز تخصصی بوش تماس بگیرید.

 

  • سوختن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

اگر به هر دلیلی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بسوزد، آب دستگاه تخلیه نمی‌شود و این ارور نمایش داده می‌شود. دلایل سوختن پمپ تخلیه دستگاه می‌تواند به خاطر ریختن آب بر روی قطعه، مسدود شدن پمپ با پرز لباس یا یک شی و یا تمام شدن عمر مفید قطعه باشد.

معمولاً عمر مفید پمپ‌های ماشین لباسشویی، به خصوص ماشین لباسشویی بوش و آاگ ۵ سال می‌باشد.

به خاطر اینکه پمپ تخلیه ماشین لباسشویی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی جزو قطعات اصلی دستگاه می‌باشد، در صورت اختلال و عدم کارکرد این قطعه، کل سیستم ماشین لباسشویی با مشکل روبرو خواهد شد.

معمولاً اگر پمپ تخلیه نیز سوخته باشد، باید حتماً تعویض این قطعه صورت بگیرد. به همین دلیل بهتر است که با مرکز تعمیرات لباسشویی تماس بگیرید تا یک تکنیسین مجرب مشکل را برطرف نماید.

 

  • گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی، آخرین علت ارور pump blocked

در ماشین لباسشویی برای جلوگیری از آسیب و ورود کرک‌های لباس و آشغال به قسمت پمپ تخلیه، یک فیلتر تخلیه تعبیه شده است که مانع از ورود این اشیاء می‌شود.

معمولاً به مرور زمان فیلتر دستگاه توسط این کرک‌های لباس و اشیاء دیگر چون سنجاق، دکمه، زیپ وغیره مسدود می‌شود.

در صورت این ایراد پمپ دستگاه قادر به تخلیه آب نمیباشد و آب در ماشین لباسشویی باقی می‌ماند. باید حتماً فیلتر ماشین لباسشویی را باز کنید و با مسواک آشغال‌ها را جدا کنید و قطعه را کامل بشویید و تمیز کنید.

خطای pump blocked

اگر می خواهید درباره ی ماشین لباسشویی بیشتر بدانید، بد نیست مقاله ی تمیز کردن ماشین لباسشویی را هم مطالعه کنید.

 

تعمیر آنلاین

زمانی که ارور pump blocked را در صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی دیدید، به هیچ وجه دیگر از دستگاه استفاده نکنید. چراکه بی‌توجهی به این ارور می‌تواند مشکلات دیگری را برای سایر قطعات ماشین لباسشویی به وجود آورد.
با توجه به دلایل بروز این ایراد که بیان کردیم می‌توانید مشکل را برطرف کنید. اما اگر ارور رفع نشد، حتماً برای تعمیر آن جهت حفظ و نگهداری از ماشین لباسشویی با نمایندگی تعمیر آنلاین تماس بگیرید.