ارور te لباسشویی ال جی یکی از مهم‌ترین کد خطاهایی که ممکن است برای دستگاه شما اتفاق بیفتد. این ارور در ماشین لباسشویی‌های LG به معنای وجود ایراد و مشکل در سیستم گرمایشی آب است. توصیه می‌شود به محض ظاهر شدن این کد خطا، علت اصلی بروز آن را پیدا کنید و در صدد رفع آن برآیید.

اگر درباره ارور te هیچ‌گونه اطلاعاتی ندارید،تا انتهای این مطلب همراه تعمیر آنلاین باشید تا تمامی دلایل و روش‌های رفع این ارور را به شما معرفی کنیم.

ارور te لباسشویی ال جی به چه معناست؟

امروزه ماشین لباسشویی‌های الجی، با استفاده از پنل LCD دارند علاوه بر تسهیل انتخاب برنامه شستشو برای کاربر، نقش مهمی در اطلاع‌رسانی درباره محدوده مشکل پیش آمده برای دستگاه دارند. این مشکل به صورت کدخطاهای کوتاهی متشکل از حروف انگلیسی بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود و به طور معمول تا رفع نشدن علت اصلی مشکل، از بین نخواهند رفت.

ارور te لباسشویی ال جی نیز یکی از این موارد است که بهتر است در هنگام مواجهه با آن، به سرعت برای رفع آن اقدام کنید تا از رسیدن آسیب‌های بیشتر به دستگاه و پرداخت هزینه‌های بالاتر مصون شوید. مواردی که می‌تواند باعث شود این ارور لباسشویی ال جی را بر روی نمایشگر ببینید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرابی ترمیستور

ترمیستور قطعه‌ای کوچک اما مهم در ماشین لباسشویی است که کارکردی مشابه مقاومت حرارتی دارد. این قطعه با حساسیتی که به گرما دارد، به برد لباسشویی دمای واقعی آب را اطلاع می‌دهد تا فرآیند شستشو دقیقا در دمای مورد نظر کاربر انجام شود. خرابی این قطعه می‌تواند دمای اشتباه و بیش از حد را گزارش دهد و موجب بروز مشکل شود.

برای رفع ارور te لباسشویی ال جی که به دلیل خرابی ترمیستور اتفاق افتاده است، راهی جز تعمیر و یا تعویض این قطعه حیاتی نیست. لذا توصیه می‌کنیم با نمایندگی ماشین لباسشویی الجی تماس بگیرید تا با اعزام یک تعمیرکار ماهر مشکل شما را حل کنند.

 

خرابی هیتر

ماشین لباسشویی‌های جدید الجی به جای قرار دادن دو ورودی آب گرم و سرد به داخل دستگاه، تنها یک ورودی آب سرد دارند. دلیل این تغییر این است که آب گرم لوله‌کشی ساختمان‌ها اغلب با رسوبات فراوانی همراه است که در طولانی مدت به قطعات داخلی دستگاه آسیب می‌رساند. به همین دلیل المنت یا هیتر مناسبی در لباسشویی تعبیه شده تا آب گرم مورد نیاز دستگاه تامین شود و عمر مفید لباسشویی تا حد زیادی افزایش یابد.

این قطعه می‌تواند در اثر گذر زمان، استفاده نادرست از لباسشویی، سختی بالای آب و مواردی از این قبیل خراب شود و دمای آب را بیشتر یا کمتر از حد مورد نیاز گرم کند.

این مساله می‌تواند باعث شود که کاربر کد خطا te را بر روی نمایشگر ببیند و دستگاه از ادامه فرآیند شستشو باز بماند. در صورتی که مشکل دستگاه شما به المنت یا هیتر لباسشویی مرتبط باشد، احتمالا نیاز خواهید داشت که این قطعه را تعویض کنید.

از آنجا که تعمیر و یا تعویض این قطعه نیاز به اطلاعات و ابزار تخصصی دارد پیشنهاد می‌کنیم این کار را به یک متخصص بسپارید تا آسیب بیشتری به لباسشویی وارد نکنید.

لازم به ذکر است که با گذر زمان رسوبات اندک موجود در آب سرد به هیتر لباسشویی می‌جسبند و تجمع بیش از حد آن از گرم شدن به موقع و به اندازه آب جلوگیری می‌کند. به همین دلیل برای پیشگیری از خراب شدن هیتر لباسشویی و تجمع رسوبات بر روی آن پیشنهاد می‌کنیم به صورت ماهیانه از جرم‌زدای مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید.

ارور لباسشویی ال جی

خرابی برد

برد قطعه‌ای حیاتی در ماشین لباسشویی است که نقش مغز را برای دستگاه ایفا می‌کند. این قطعه به تمامی قطعات موجود در ماشین لباسشویی از طریق اتصالات الکترونیکی متصل است و فعالیت آنها را مدیریت می‌کند. در واقع کاربران با روشن کردن لباسشویی و انتخاب برنامه شستشوی مورد نظر خود، اطلاعاتی را به برد می‌دهند و با فشردن دکمه شروع، دستورات لازم برای شروع فرآیند شستشو به میکروسوئیچ، پمپ آب، هیتر و دیگر قطعات داده می‌شود.

خرابی این قطعه باعث می‌شود که برد اطلاعات مربوط به دمای آب را به اشتباه دریافت و یا ارسال کند و در نتیجه مشکلاتی در سیستم گرمایشی آب لباسشویی پیش آید. برای رفع ارور te ماشین لباسشویی ال جی به دلیل خرابی برد، نیاز به مراجعه تکنسین و تشخیص دقیق او دارید. چرا که در برخی از موارد تنها قسمتی از برد دچار آسیب شده است و نیاز به تعویض کلی برد نیست.

 

آنچه باعث خرابی یا سوختگی کامل برد می‌شود و از عمر مفید آن می‌کاهد عبارت است از :

  • نوسانات زیاد برق ساختمان
  • ضربه خوردن به برد
  • فشردن پی‌درپی و بی معنای دکمه‌ها
  • ورود آب به داخل برد و قطعات داخلی
  • گرم بودن بیش از حد فضا و عدم وجود تهویه مناسب
  • استفاده مکرر و پی‌درپی از ماشین لباسشویی

مشکل در اتصالات الکترونیکی دستگاه

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند ارور te لباسشویی ال جی را بر روی نمایشگر ظاهر کند، قطعی اتصالات الکترونیکی بین برد- هیتر و یا هیتر-ترمیستور است. پیچ‌خوردگی سیم‌ها و یا فرسودگی آنها باعث می‌شود که اطلاعات لازم به هیتر یا ترمیستور نرسد و یا اینکه برد هیچ‌گونه اطلاعاتی مبنی بر رسیدن دمای آب به میزان دلخواه کاربر دریافت نکند.

در این حالت برد لباسشویی پس از گذشت چند ثانیه وجود مشکل در سیستم گرمایشی آب لباسشویی را تشخیص می‌دهد و ارور te را بر روی لباسشویی الجی نمایان می‌شود. در این حالت ماشین لباسشویی LG از ادامه فرآیند شستشو بازمی‌ایستد و تا رفع نشدن مشکل اتفاق دیگری در داخل لباسشویی نخواهد افتاد.

برای رفع این مشکل نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی ال جی و باز کردن پیچ‌خوردگی سیم‌ها و یا تعویض آنها خواهید داشت. توصیه می‌شود به دلیل پیچیدگی بالای این مشکل و نیاز مبرم به اطلاعات تخصصی برای انجام آن، از انجام هرگونه تعمیر توسط خودتان خودداری کنید و با یک تکنسین مجرب تعمیر لباسشویی الجی تماس بگیرید.