خرید تلویزیون یکی از دشوارترین و گمراه کننده‌ترین انتخاب‌ها است. اگر قصد خرید تلویزیون جدیدی را دارید، سختی انتخاب را پیش از رفتن به نمایندگی‌ها بپذیرید. انتخاب بهترین گزینه متناسب با نیازهایتان، نیازمند دانش و آگاهی‌هایی است که پیش از خرید باید بدانید. اولین چیزی که با آن مواجه می‌شوید، برند تلویزیون است.

 

هر ساله شاهد ورود تلویزیون‌ها با تکنولوژی‌ها و امکانات جدید و به روزی هستیم که تنوع مدل‌ها را به شدت افزایش داده‌اند. در این بین، دو برند ال جی و سامسونگ معمولا پررنگ‌ترین اسامی ای هستند که در بین برندهای دیگر، به چشمتان می‌خورد. کدام را انتخاب کنیم؟ مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ کمک زیادی به نتیجه‌گیری تان می‌کند! با ما همراه باشید:

 

مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ

 

تلویزیون ال جی بخرم یا سامسونگ؟

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ، کار سختی خواهد بود؛ چرا که با دو کمپانی ای رو به رو هستیم که از گذشته‌های دور رقیب جدی همدیگر بوده‌اند. بارها جدال‌ها و تنش‌هایی در بین این دو شرکت به وجود آمده‌است. اگر کمی از وقتتان را به نمایندگی‌ها برای خرید تلویزیون اختصاص دهید، متوجه خواهید شد دو برند سامسونگ و ال جی در بین ایرانیان بسیار پرطرفدار هستند و شاید بتوان گفت ابر قدرت‌های تلویزیون با انواع قیمت‌ها هستند!

بهترین تلویزیون‌های ال جی

اگر خواهان انتخاب برند ال جی هستید، باید بدانید بهترین‌های آن، انواع OLED هستند. در این نوع از تلویزیون‌ها، از پنل اولد ال جی استفاده می‌شود. تلویزیون‌های OLED نقش بسیار پر رنگی را در بازار ایفا می‌کنند؛ به همین سبب سامسونگ هم برای رقابت با تکنولوژی خاص خود با عنوان QLED وارد بازار شد. اما متاسفانه سامسونگ نتوانست بین قیمت و کیفیت نسبت به مدل‌های ال جی تعادل ایجاد کند.

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ

در ادامه می‌خواهیم تلویزیون‌های ال جی و سامسونگ را در دسته بندی‌های مختلف با هم بررسی کنیم. سه وجه بسیار مهمی که از طریق آن باید آنها را مورد بررسی قرار دهیم، کارایی و آپشن، تکنولوژی‌های به کار رفته و کیفیت تصویر هستند. پیش از بررسی و مقایسه، دقت داشته باشید مواردی که در جدول‌ها به کار رفته‌اند، تنها تفاوت‌های جدی این دو برند را نشان می‌دهند و آن چه ذکر نشده‌است، تا حدودی در هر دو برند مشابه است.

مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ

مقایسه کارایی:

[table id=3 /]

مقایسه تکنولوژی:

[table id=2 /]

مقایسه کیفیت تصویر:

برای مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ از لحاظ کیفیت تصویر و آن چیزی که برای شما در نهایت به نمایش در می‌آید، باید گفت سامسونگ در این زمینه عملکرد بهتری داشته‌است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تلویزیون‌های سامسونگ در نشان دادن عمیق تر و با کیفیت تر رنگ مشکی، موفق تر عمل کرده‌اند. این بدان معنا است که کیفیت تصویر تلویزیون‌های سامسونگ هم بهتر است.

در مقابل تلویزیون‌های ال جی برای زنده نشان دادن رنگ‌ها متمرکز شده‌است. با این وجود نمی‌توان گفت ال جی از سامسونگ ضعیف تر عمل کرده‌است یا عقب مانده‌است!

پیشنهاد می‌کنیم پیش از انتخاب برند ایده آل تان، مطلب   ” انواع کیفیت نمایشگر تلویزیون ”  ما را مطالعه کنید.

همچنین خوب است بدانید تلویزیون‌های سامسونگ با عمر و دوام بیشتری نسبت به انواع ال جی هستند و کیفیت ساخت آنها هم بالاتر است. این در حالی است که میانگین زاویه دید در تلویزیون‌های ال جی بالاتر است.

لازم به ذکر است، با کمی جست و جو در بین نمایندگی‌ها و تعمیر تلویزیون، متوجه خواهید شد خرابی برند سامسونگ نسبت به ال جی، بسیار کمتر است.

جمع بندی: در نهایت ال جی یا سامسونگ؟

در انتها با مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ، این شما هستید که با شناخت نقاط ضعف هر کدام باید دست به انتخاب بزنید. پیشنهاد می‌کنیم، ابتدا نیازتان را شناسایی کنید و متناسب با امکاناتی که هر تلویزیون در اختیارتان می‌گذارد، دست به خرید بزنید. نکات زیر ممکن است بهتان کمک کند.

  •  اگر گیمر هستید و خواهان ورود به دنیای مجازی از طریق تلویزیون هستید، اولویت برای شما ابتدا باید برند ال جی باشد!
  • اگر از جست و جو‌های صوتی استفاده می‌کنید، ال جی را انتخاب کنید. کنترل‌های فوق العاده است.
  • مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ را بین مدل‌های هم رده انجام دهید. به عنوان مثال نباید یک تلویزیون رده 7 ال جی را با رده 9 سامسونگ مقایسه کنید.
  • انتخاب سایز از دیگر مواردی است باید به آن توجه کنید. هر دو برند، تلویزیون در انواع سایز‌ها را تولید می‌کنند.برای انتخاب بهترین ابعاد تلویزیون متناسب با خانه خودتان، مطلب ما را در این زمینه بخوانید.
  • چالش دیگر پیش رویتان، انتخاب تلویزیون تخت و یا منحنی است. انواع منحنی دارای ابعاد بزرگتری هستند. فرقی نمی‌کند انتخابتان سامسونگ یاال جی باشد، برای مقایسه تلویزیون‌های تخت و منحنی ، دقت زیادی به خرج دهید!