امروزه با پیشرفت تکنولوژی شستن لباس‌ها به کاری ساده و سریع تبدیل شده است. از آن جایی که در هر خانه یک ماشین لباسشویی وجود دارد. برای شستن لباس‌ها و پارچه‌های موجود در خانه تنها کافیست نحوه کار کردن با ماشین لباسشویی را بلد باشید تا بدون صرف هیچ گونه زمان و زحمتی لباس‌های شسته شده و نیمه خشک خود را دریافت کنید. ما در این مقاله قصد داریم به علل باقی ماندن پودر بر روی لباس ها اشاره کنیم.

 

علل باقی ماندن پودر بر روی لباس

با این حال باید بدانید که ماشین لباسشویی نیز مانند هر دستگاه برقی دیگر نیاز به نگهداری خاصی دارد و ممکن است در برخی از موارد وظیفه خود را به درستی انجام ندهد. یکی از این موارد، باقی ماندن پودر بر روی لباس‌ هاست.

این مساله به دلایل بهداشتی غیر قابل چشم‌پوشی است و بهتر است تا به سرعت مشکل را برطرف کنید. به همین دلیل در این مطلب تصمیم داریم تا مهم‌ترین علت‌های باقی ماندن پودر بر روی لباس‌ها را به شما معرفی کنیم.

چرا لباس ها در ماشین لباسشویی سفیدک می زند؟

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که لباس شسته شده را از لباسشویی خارج کنید و متوجه سفیدک‌های ناآشنایی بر روی سطح لباس شوید. علت به وجود آمدم این سفیدک‌ها تنها پودر لباسشویی نیست و موارد دیگری نیز می‌تواند باعث به وجود آمدن آن شود.

از مهم‌ترین علت‌های بروز این سفیدک‌ها و باقی ماندن پودر بر روی لباس ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1_ وجود جرم و کثیفی در ماشین لباسشویی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مهم‌ترین و رایج‌ترین چیزی که باعث می‌شود فکر کنید بر روی لباس‌های شما پودر لباسشویی باقی مانده است، جرم و کثیفی‌های موجود در ماشین لباسشویی است!

همان‌طور که می‌دانید ماشین‌لباسشویی به صورت ماهیانه نیاز به جرم‌گیری دارد؛ چرا که بسیاری از کثیفی‌ها و باقی‌مانده آشغال‌های موجود در جیب‌ها مانند دستمال کاغذی و… در قسمت‌های داخلی لباسشویی باقی می‌مانند و در شستشوهای بعدی به لباس‌های تمیز می‌چسبند.

بدین ترتیب اگر احساس کردید که مقداری جرم مانند پودر بر روی لباس‌های شما باقی مانده است بهتر است که به جرم‌گیری اساسی لباسشویی خود فکر کنید. لازم به ذکر است که اگر تا به حال لباسشویی خود را جرم‌گیری نکرده‌اید، برای تمیز کردن آن به زمان بیشتری نیاز دارید و باید در طی یک دوره 3 تا 4 ماهه اقدام به از بین بردن کامل جرم و کثیفی‌ها کنید.

علل باقی ماندن پودر بر روی لباس ها

2_ سختی آب بالا

یکی دیگر از دلایل سفیدک زدن لباس ها در ماشین لباسشویی سختی بالای آب است. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که سختی آب بالایی دارد، می‌تواند علت باقی ماندن پودر یا موادی مانند آن بر روی لباس‌ها به همین دلیل باشد.

آبی که سختی بالایی دارد، در واکنش با مواد شوینده رسوبات خود را بر روی الیاف لباس رها می‌کند. اگرچه برای کاهش سختی آب خود کار خاصی نمی‌توانید بکنید اما بهتر است جرم‌گیری لباسشویی خود را به صورت ماهیانه و مرتب انجام دهید.

3_ خرابی شیر آب در جاپودری

در ماشین لباسشویی‌های تمام اتوماتیک، مواد شوینده در جاپودری خاصی ریخته می‌شود و با شروع کردن لباسشویی به کار کردن ،از طریق شیر آب برقی تعبیه شده در این قسمت به دیگ منتقل می‌شوند.

در صورتی که این انتقال با فشار و سرعت بالایی صورت نگیرد ممکن است که انتقال تمامی مواد شوینده به مشکل بربخورد و برخی از آنها در مراحل آخر شستشو و یا حتی آبکشی به دیگ برسند. بدین ترتیب دیر و نامنظم رسیدن پودر لباسشویی به دیگ باعث می‌شود تا باقی ماندن پودر بر روی لباس ها اتفاق بیفتد.

4_ نامرغوب بودن پودر ماشین لباسشویی

شاید باورتان درباره شستشوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی این باشد که مرغوبیت و کیفیت شوینده تفاوت چندانی بر روی نتیجه کار ایجاد نمی‌کند و به همین دلیل به دنبال پودرهای لباسشویی ارزان‌تر باشید.

اما باید بگوییم که پودر لباسشویی نامرغوب علاوه بر کاهش عمر ماشین و لباس شما، باعث کاهش کیفیت شستشوی لباس و باقی ماندن پودر بر روی لباس‌ ها می‌شود.

برای دریافت اطلات بهتر و مفید در مورد انتخاب بهترین مایع لباسشویی میتوانید اینجا کلیک کنید.

بی‌کیفیت بودن پودر لباسشویی به طور معمول در برنامه‌های شستشوی کوتاه مدت 20 تا 40 دقیقه‌ای و یا شستشو در آب سرد خود را نشان خواهد داد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم علاوه بر اینکه شوینده پودری با کیفیتی را برای لباس‌ها و ماشین لباسشویی خود انتخاب می‌کنید، از برنامه‌های بلندمدت‌ و آب گرم یا ولرم استفاده کنید تا پدر شوینده، شرایط و مدت زمان مناسبی را برای حل شدن کامل داشته باشد.

بقی ماندن پودر بر روی لباس

5_ آسیب دیدن یقه‌شور لباس‌ها

یقه شور لباس، قسمتی پلاستیکی واقع در آبکش لباسشویی است که خرابی آن می‌تواند منجر به آبکش نشدن کامل لباس و باقی ماندن پودر بر روی آنها شود. برای رفع این مشکل شما می توانید با تکنسین های متخصص تعمیر آنلاین تماس بگیرید و مشکل خود را اعلام کنید.

6_ خرابی موتور

یکی دیگر از دلایل باقی ماندن پودر بر روی لباس، خرابی و عملکرد ناقص و اشتباه موتور ماشین لباسشویی است. از آن جایی که موتور لباسشویی وظیفه شستشو، آبکشی، خشک کردن و چرخاندن دیگ به اندازه کافی و استاندارد را دارد؛ خرابی آن می‌تواند باعث حل نشدن کامل پودر و آبکشی ناقص شود. جهت تعمیر ماشین لباسشویی به دلیل خرابی موتور بهتر است تا با تعمیرکار ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

7_ ریختن پودر لباسشویی در جای اشتباه

جاپودری لباسشویی‌های اتوماتیک دارای سه قسمت است که شامل منطقه‌ای برای شستشوهای سریع، طولانی مدت و قسمتی جهت نگهداری نرم‌کننده می‌شود. از آن جایی که نرم‌کننده لباس در دور آخر آبکشی به لباس اضافه می‌گردد، پر شدن آن با پودر لباسشویی باعث می‌شود تا در لحظه‌های اخر مقداری پودر به لباس‌ها اضافه شده و زمان زیادی برای حل شدن نداشته باشند.

ماشین لباسشویی

8_ استفاده از پودر لباسشویی زیاد

برخی از افراد تصور می‌کنند که هرچه پودر شوینده بیشتری در داخل لباسشویی بریزند لباس‌های تمیزتری خواهند داشت. اما این کار نتیجه‌ای جز باقی ماندن پودر بر روی لباس‌ها نخواهد داشت. البته این کار یکی از بزرگترین اشتباهات در استفاده از ماشین لباسشویی می باشد و همچنین باید به اندازه پیمانه پودر ماشین لباسشویی توجه کرد.

همچنین اندازه پیمانه پودر ماشین لباسشویی

پدلیل این مساله این است که ماشین لباسشویی‌های امروزی به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا از مقدار آب کمتری استفاده کنند و در عین حال کارایی خوبی داشته باشند.

کم مصرف بودن ماشین لباسشویی در آب باعث می‌گردد تا حل شدن و آبکشی تمامی پودرهای‌ لباسشویی اضافه به مشکل بر بخورد و بر روی لباس باقی بماند.

9_ ریختن لباس در لباسشویی بیش از حد ظرفیت

لباسشویی‌های خانگی به طور معمول ظرفیت‌های 5، 7،8 کیلویی دارند که ریختن لباس بیش از حد ظرفیت و حجم دیگ، می‌تواند باعث شود تا پودر ماشین لباسشویی در لابه لای لباس‌ها باقی مانده و حل نگردد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که بر اساس ظرفیت و حجم دیگ ماشین لباسشویی خود در داخل آن لباس بریزید تا فرآیند شستشو به صورت کامل انجام شود.