داشتن اطلاعات کافی در مورد استفاده از برنامه‌ شستشوی ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌تواند در کاربرد بهینه از دستگاه بسیار موثر باشد. از این رو مطالعه دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی سامسونگ در یادگیری برنامه‌های شستشوی دستگاه موثر بوده و افراد می‌توانند با معنی بسیاری از کلمات و اصطلاحات انگلیسی را که مربوط به برنامه شستشوی ظرفشویی سامسونگ بوده آشنا شوند.

البته می‌توانید با مطالعه این مطلب سایت نیز به راحتی با برنامه‌های شستشوی دستگاه آشنا شده و از امکانات ماشین ظرفشویی سامسونگ استفاده کنید. در این مطلب از سایت تعمیر لوازم خانگی تعمیر آنلاین قصد داریم که به بررسی و معرفی برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی سامسونگ بپردازیم و نکات لازمه را در عملکرد بهینه این دستگاه ذکر کنیم.

معرفی برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی سامسونگ

ماشین ظرفشویی سامسونگ دارای ۷ برنامه شستشوی اصلی بوده که می‌توانید با توجه به نوع ظروف و میزان چربی و کثیفی در ظرف به انتخاب یک برنامه شستشو در دستگاه بپردازید.

۱. برنامه شستشوی Delicate Program (شستشوی ظروف با دلیکیت)

این برنامه، ظریف و حساس است. در واقع اگر قصد شستشوی ظروف کریستال و شیشه‌ای را در دستگاه دارید، می‌توانید با تنظیم این برنامه شستشو، نگرانی بابت شکستگی و حساسیت در ظروف را نداشته باشید.

۲. برنامه شستشوی Auto Program (شستشوی اتوماتیک با برنامه اتو)

این نوع برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی سامسونگ، قابلیت انتخاب خودکار زمان شستن و تعیین درجه آب به صورت هوشمند را به وجود می‌آورد.

برنامه شستشوی ظرفشویی سامسونگ

در واقع این برنامه شستشو، یک برنامه هوشمند جهت تنظیم و تعیین اتومات درجه آب در ماشین ظرفشویی سامسونگ بوده که با انتخاب خودکار آن، به دستگاه زمان شستشوی معین را خواهید داد.

۳. برنامه شستشوی Normal Program (شستشوی نرمال ظروف در دستگاه)

برنامه نرمال شستشوی ماشین ظرفشویی سامسونگ به معنی برنامه شستشوی معمول و روزانه ظروف در بازه زمانی متوسط به بالا می‌باشد. می‌توانید این برنامه ظرفشویی سامسونگ را برای شستن ظروف روزانه و نرمال خود استفاده و فعال کنید.

۴. برنامه شستشوی Rinse Program (شستشو و آبکشی با برنامه هوشمند راینز)

این نوع برنامه جهت آبکشی ظروف در دستگاه تعبیه و طراحی شده است. پیشنهاد می‌کنیم که برای شستشوی ظروف خیلی چرب و کثیف، این برنامه شستشوی ظرفشویی سامسونگ را قبل از شروع و کلیک برنامه شستشوی اصلی در دستگاه فعال کنید تا مشکل و دردسر تمیز نشستن ظروف ظرفشویی و دوباره کاری این مورد رفع و حذف شود.

۵. برنامه شستشوی Heavy Program (شستشوی ظروف با هیوی)؛ مهمترین برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی سامسونگ

همان طور که از نام این برنامه حدس زده‌اید، یک نوع برنامه شستشوی سنگین با صرف انرژی بالا در دستگاه می‌باشد. می‌توانید برای شستشوی تمیز و کامل انواع قابلمه و ماهیتابه چرب و کثیف و ظروف سنگین از این نوع برنامه شستشوی دستگاه استفاده کنید.

۶. برنامه شستشوی Express Program (شستشوی ظروف با اکسپرس)

این نوع برنامه ظرفشویی سامسونگ جهت پیش شستشوی ظروف کثیف و خشک کردن سریع ظروف بدون مواد شوینده استفاده می‌شود. می‌توانید برای تسریع روند شستشوی ظروف و تمیز شستن ظروف چرب این برنامه را در دستگاه فعال کنید.

۷. برنامه شستشوی Hygiene Button (شستشوی بهداشتی با هایجین باتن)

آخرین برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی سامسونگ، شستشوی بهداشتی ظروف با تنظیم این نوع برنامه می‌باشد. می‌توانید از طریق فعال کردن این نوع برنامه شستشو، شستن ظروف را با انرژی بالا و بهداشتی‌تر در دستگاه انجام دهید تا جرم‌های روی ظروف کاملاً رفع و پاک شود.

نکات ایمنی در استفاده از ماشین ظرفشویی سامسونگ

برای استفاده از ماشین ظرفشویی سامسونگ و عملکرد بهینه برنامه‌های شستشوی دستگاه باید نکات و مواردی را رعایت کنید تا مشکل و اروری برای ماشین ظرفشویی رخ ندهد و نیاز کمتری به تعمیر ظرفشویی سامسونگ پیدا کنید:

  1. نکته اول توجه به نوع ظروف برای انتخاب برنامه شستشو می‌باشد. همان طور که در ابتدای مطلب ذکر کردیم، هر یک از برنامه‌های شستشو برای یک نوع ظروف خاص با صرف انرژی متغیر و مصرف آب و پودر با فشار تعیین شده می‌باشد. از این رو میزان استفاده از پودر و آب و نوع برنامه شستشوی دستگاه می‌تواند در عملکرد بهینه و تمیز شستن ظروف تاثیر داشته باشد.
  2. در ماشین ظرفشویی فیلترهای تعبیه شده که معمولا به مرور زمان و استفاده از دستگاه، باقی‌مانده غذا و آشغال در این قطعه جمع می‌شود. از این رو توصیه می‌کنیم که به صورت دوره‌ای به تمیز کردن دستگاه و جرم‌گیری ماشین ظرفشویی بپردازید تا ایراد و مشکلی در عملکرد دستگاه رخ ندهد.البته می‌توانید از جرمگیر ظرفشویی نیز برای تمیز کردن دستگاه و از بین بردن آهک‌های جمع شده در بین قطعات ماشین ظرفشویی سامسونگ نیز استفاده کنید.
  3. به طور معمول اگر مشکل و ایرادی در قطعات ماشین ظرفشویی رخ دهد، این مشکل به صورت یک ارور و کد خطا در صفحه نمایشگر دستگاه نشان داده خواهد شد.
برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی سامسونگ

 

می‌توانید با توجه به نوع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ به تعمیر دستگاه و رفع ارور بپردازید. قابل ذکر است که برخی از این ارورها مربوط به قطعات حساس دستگاه بوده که نیاز به تجربه و دانش فنی جهت تعمیر ماشین ظرفشویی را به دنبال خواهد داشت. از این رو بهتر است که در این مواقع تعمیر ظرفشویی سامسونگ را به تکنسین‌کار مجرب نمایندگی این برند بسپارید.