یکی از دغدغه های مشتریان بوش بخصوص در شهرها و شهرستان هایی که مرکز معتبر تعمیرات بوش در آنجا ندارد، تعویض لاستیک دور درب لباسشویی بوش BOSCH می باشد.
در این مقاله، کارشناسان تعمیرآنلاین به کمک یک فیلم آموزشی، نحوه تعویض لاستیک لباسشویی بوش را توضیح می دهند.
توصیه ما این است که اگر در شهر شما مرکز تعمیرات لباسشویی بوش وجود دارد این کار را به یک تکنسین مجرب بسپارید و در غیر این صورت مرحله به مرحله ویدئو را اجرا نمایید.

آموزش قدم به قدم تعویض لاستیک لباسشویی بوش

به منظور درک بهتر از ویدئو فوق، در زیر به مراحل تعویض لاستیک به صورت قدم به قدم اشاره خواهیم نمود.

  1. فنر دور درب لاستیک لباسشویی بوش را از جای خود خارج کنید. بدین منظور از یک پیچ گوشتی نوک نازک استفاده کنید.
  2. لاستیک لباسشویی بوش را از بدنه دستگاه جلو کنید تا هیچگونه اتصالی بین قسمت بیرونی لاستیک و لبه بدنه وجود نداشته باشد.
  3. پاخور لباسشویی را باز کنید. بدین منظور ابتدا درب فیلتر را باز کنید و پیچ اتصال را به کمک یک پیچ گوشتی T20 باز نمایید. سپس پاخور را به سمت از جایگاه خود خارج نمایید.
  4. پس از خارج شدن پاخور، دو پیچی که در طرفین بدنه قرار دارد و باعث استحکام بدنه شده است را باز می کنیم. سپس جاپوردی را از جای خود خارج می کنیم و پیچ های آن را باز می کنیم.
  5. سینی جلوی کابین را از پایین، به سمت خود بکشید تا سینی از اتاق جدا شود. توجه داشته باشید که با دقت بدنه را محک نگه دارید تا از دستتان رها نشود.
  6. هم اکنون به قسمت داخلی لاستیک رسیده اید. فنر پشتی را باز کرده و لاستیک را از جایگاه خود خارج نمایید. هم اکنون لاستیک از دیگ لباسشویی بوش جدا شده است.
  7. لاستیک جدید را به دیگ وصل نمایید و سپس به کمک شخص دوم، فنر داخلی را در جایگاه خود قرار دهید. توجه داشته باشید که فنر به لاستیک جدید آسیبی نزند.
  8. اگر لاستیک شما سوراخ دار و یا چراغ دار است( مخصوص سری 7 و 8 بخصوص سری LOGIXXX ) چراغ و شلنگ سیکوله یا همان گردش آب را به لاستیک وصل نمایید.
  9. سینی جلوی کابین را به کابین وصل کرده و پیچ های تحتانی و جاپودری را در جای خود قرار دهید.
  10. حال قسمت بیرونی لاستیک را داخل جداره بدنه قرار دهید و پس از آن فنر بیرونی دور درب را دور لاستیک ببندید.

تعمیر ماشین لباسشویی خود را به ما بسپارید

لاستیک لباسشویی

تفاوت لاستیک بوش (آلمانی – ایتالیایی – ترک ) در چیست؟

یکی از سوالاتی که مشتریان در هنگام تهیه لاستیک می پرسند و در هنگام خرید از شرکت های متفرقه با آن مواجه می شوند، جنس و کشور سازنده لاستیک لباسشویی بوش می باشد.

در حالت کلی دو کشور ایتالیا و آلمان در حال حاضر ساخت لاستیک های لباسشویی بوش را در اختیار دارند و دیگر شرکت هایی که در کشورهایی نظیر ترکیه و چین لاستیک تولید می کنند به نوعی فیک هستند.

اطلاعات بیشتر: ارور لباسشویی بوش

ویژگی های لاستیک های آلمانی لباسشویی بوش در این است که هیچ اسمی از کشور سازنده بر روی آن حک نشده است. این در صورتی است که لاستیک های تقلبی ترک و چینی به صورت بسیار واضح کلمه MADE IN GERMANY را بر روی لاستیک هک کرده اند. برای اطمینان از بحث مطرح شده به لاستیک ارجینال لباسشویی خود که بر روی دستگاه نصب شده است مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که لاستیک نصب شده بر روی دستگاه اسمی از کشور آلمان نیامده است.

اما در لاستیک های ایتالیایی لباسشویی بوش Bosch، بر قسمت فوقانی آن کلمه MADE IN ITALY هک شده است. معمولا لباسشویی های 8 کیلویی بوش لاستیک آلمانی و هفت کیلویی بوش لاستیک ایتالیایی دارند.
هما کنون می توانید به منظور سفارش تعمیرات و خرید لاستیک لباسشویی بوش با تعمیرآنلاین به شماره 45396 – 021 تماس بگیرید و یا فرم درخواست آنلاین را ثبت نمایید.