در هنگام خرید لباسشویی، با ویژگی ها و سوالات متعدد رو به رو می شوید که یکی از آن ها این است که فرق لباسشویی تک شیر و دو شیر چیست؟ در ادامه به بیان تفاوت بین این دو نوع لباسشویی خواهیم پرداخت. پس تعمیر آنلاین را در این مقاله همراهی فرمایید.

در کل برخی از ماشین لباسشویی‌ها یک ورودی برای شیر آب دارند که به آن‌ها، لباسشویی تک شیر آب گفته می‌شود. اما مدل دیگر لباسشویی‌ها، دو شیر آب ورودی در بدنه آن‌ها تعبیه شده است. در ادامه خواهیم گفت که اصلا تفاوت میان لباسشویی تک شیر و دو شیر چه می‌باشد. در ضمن مزیت‌ها و عیوب هر یک از لباسشویی‌ها را بررسی می‌نماییم.

تفاوت لباسشویی تک شیر و دو شیر

فرق لباسشویی تک شیر و دو شیر

همانطور که در ابتدا گفتیم به طور کلی از نظر شیر آب ورودی به لباسشویی دو نوع دستگاه وجود دارند:

لباسشویی تک شیر آب

اکنون به بررسی و شرح ماشین لباسشویی تک شیر می پردازیم:

در حقیقت باید گفت این مدل، تنها یک ورودی آب دارد و طراحی آن به این شکل می‌باشد. در این مدل، ورودی به شیر آب سرد اتصال می‌یابد. نکته قابل توجه این است که تمامی شستشو‌ها با آب سرد انجام نمی‌گردد، زیرا یک المنت داخل محفظه اصلی لباسشویی نصب شده که شما قادر خواهید بود با انجام تنظیمات، آب را به دمای دلخواه خود برسانید.

 

مزایای لباسشویی تک شیر آب

  • عدم نیاز به لوله کشی آب گرم

گاهی پیش می‌آید که افراد آپارتمان نشین و مساجر نشین‌ها، دغدغه لوله کشی آب گرم را داشته باشند. در واقع از مهم‌ترین مزیت‌های این نوع لباسشویی این است که نیاز به لوله‌کشی آب گرم نیست. بنابر این چنانچه شما نیز جزو افراد ذکر شده هستید، این مورد می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

معایب لباسشویی تک شیر آب

  • مصرف برق بسیار زیاد

از پر‌اهمیت‌ترین عیوب ماشین لباسشویی تک شیر، می‌توان به مصرف بالای برق آن اشاره نمود. اما علت آن این است که چون تنها ورودی آب سرد است و همچنین برای گرم کردن از المنت دستگاه استفاده می‌شود، افزایش مصرف برق مشاهده می‌گردد. بنابر این اگر چنین موردی، برای شما مهم است، می‌بایست از بین این دو مدل، دستگاه تک شیر را خریداری نفرمایید.

 

اگر فکر می‌کنید که ماشین لباسشویی شما آب را گرم نمیکند تعمیر آنلاین مطالعه مقاله سرد بودن آب ماشین لباسشویی و نحوه تشخیص آن را به شما پیشنهاد می‌کند.

لباسشویی دو شیر

لباسشویی با دو شیر آب

همانطور که از نام آن پیداست، ماشین لباسشویی دو شیر دارای دو ورودی آب مجزا می‌باشد. این بدین معناست که یکی به آب سرد و یکی دیگر به ورودی آب گرم اتصال یافته است. پس از دید کلی و ظاهری یکی از تفاوت‌های مهم میان لباسشویی تک شیر و دو شیر میزان ورودی آب آن‌ها می‌باشد.

مزایای ماشین لباسشویی دو شیر

  • مصرف برق کمتر
  • تایم برنامه کمتر

علت مزایای ذکر شده این است که در این مدل ماشین لباسشویی برای کمک در برنامه‌های شستشو با دمای بالا از شیر آب گرم استفاده می‌گردد.

معایب ماشین لباسشویی دو شیر

  • به صرفه نبودن از نظر قیمت

طبیعتا برای این نوع از ماشین لباسشویی ها، می‌بایست دو شیر آب خریداری کرد.

لباسشویی تک شیر و دو شیر

ضرورت اتصال ورودی آب گرم در لباسشویی

اصلا آیا حتما می‌بایست ورودی آب گرم را به لباسشویی متصل نماییم؟ در پاسخ باید گفت: بله. اما شاید بپرسید علت آن چیست؟ باید ذکر کنیم که چنانچه شما ماشین لباسشویی خریداری کنید که با دو ورودی طراحی گردیده، نیازمند هر دو ورودی آب گرم و آب سرد می باشد.

این امر سبب می‌شود تا میزان مصرف برق و زمان شستشو کم شود و همچنین کارایی دستگاه افزایش یابد. طبیعتا در شستشوی بهتر و کامل‌تر لباس‌ها نیز کمک می‌گردد.

بنابر این شاید بتوان گفت یکی از دلایل انتخاب لباسشویی دو شیر، این مزایای بسیار زیاد باشد. البته همانطور که پیش از این نیز بیان شد، معایبی نیز دارد.

اتصال لباسشویی با دو ورودی آب به یک شیر آب

لباسشویی های جدید اکثرا دارای یک ورودی برای ورود آب سرد به دستگاه بوده و آب گرم مورد نیاز در دستگاه در داخل آن و فعالیت هیتر ماشین لباسشویی تامین میشود. اما اگر لباسشویی شما دارای دو ورودی آب است اما امکان لوله کشی و قرار دادم شیر آب گرم را ندارید بهتر اس از یک رابط برای اتصال یک شیر آب به دو ورودی استفاده کنید.

 

جمع بندی

در پایان باید گفت با توجه به مزایا و معایب هر کدام و انتخاب و شرایط شخصی، شما می‌توانید یکی از لباسشویی تک شیر و دو شیر را خریداری فرمایید. در این متن به طور مفصل در زمینه تفاوت میان این دو مدل از لباسشویی صحبت کردیم.

بنابر این همیشه قبل از خرید ماشین لباسشویی، تمامی ویژگی‌ها را بررسی کنید. ضمنا شرایط خود را نیز بسنجید تا بهترین انتخاب را داشته باشید و از خرید ماشین لباسشویی خود لذت کافی را ببرید. پس در نهایت انتخاب با خود شماست! اکنون با دید باز، آگاهی و بینش بیشتر خرید مطمین تر خواهید داشت.