اتوکشی لباس‌ها یکی از مواردی است که اکثر افراد از انجام دادن آن طفره می‌روند و آن را کاری طاقت فرسا می‌دانند. اما اگر از نحوه تنظیم اتو بخار خود باخبر باشید، مطمئنا اتوکشی راحت و دلپذیرتری خواهید داشت. همچنین این مساله می‌تواند مراجعه به نمایندگی و تعمیر اتوبخار شما را به حداقل برساند.

در این مقاله از تعمیر آنلاین قصد داریم که به چگونگی تنظیم درجه اتو بخار متناسب با جنس پارچه لباس بپردازیم.

راهنمای تنظیم اتوبخار برای انواع لباس‌ ها

لباس‌ها جنس‌های مختلفی از قبیل کتان، حریر، پلاستیکی، نخی و پنبه‌ای دارند که هریک به دمای خاصی برای اتوکشی نیاز دارند و دمای بالاتر از حد نیاز می‌تواند به بافت پارچه صدمه بزند و آن را دچار سوختگی کند. به همین دلیل بسیار مهم است که اتو بخار خود را قبل از اتوکشی تنظیم نمایید و موارد زیر را انجام دهید :

  • چک کردن تگ لباس

قبل از اتو کشی تگ لباس خود را چک کنید تا متوجه شوید که آیا جنس لباستان قابل اتوکشی هست یا نه؟ در صورتی که قابل اتوکشی است جنس آن و ظرافت لباس را بررسی کنید. هرچه جنس پارچه لباس زمخت و محکم باشد به دما و بخار بیشتری برای اتوکشی نیاز خواهد داشت.

اتو بخار

  • پر کردن مخزن آب

جهت اتوکشی با بخار می‌بایست مخزن اتو را با آب مقطر و تمیز پر کنید. مصرف آب مقطر از انباشته شدن رسوب در اتو جلوگیری خواهد کرد.

در همین رابطه و برای پیشگیری از خراب شدن اتو، توصیه میکنیم حتما مقاله” علت چکیدن آب از اتو بخار ” را مطالعه کنید.

  • تنظیم دما و بخار اتو

بر روی هر اتو دایره‌ای چرخان مانند عکس زیر وجود دارد که با چرخاندن آن می‌توانید دما را  تنظیم کنید. به طور معمول دمای مناسب هر جنس پارچه بر روی این دایره به زبان انگلیسی درج شده است که معادل آن در جدول زیر برای شما آورده شده است.

Nylon پلاستیکی
Silk ابریشمی
Wool پشمی
Cotton پنبه‌ای
Linen کتان

درجه اتو بخار

به شما پیشنهاد می‌کنیم که اتو کشی را با دمای پایین و بدون بخار شروع کنید تا کم کم با افزایش دما و بخار به سطحی صاف و بدون چروک برسید.

در صورتی که لباس شما از پارچه بسیار و نازکی تهیه شده که ممکن است پایین‌ترین دمای اتو نیز به آن آسیب بزند پیشنهاد می‌کنیم پارچه‌ای سفید و تمیز بر روی آن پهن کنید و از روی پارچه آن را اتو کنید و یا با استفاده از بخار عمودی اتو چروک‌های آن را باز کنید.