اگر تا به حال از مدل‌های مختلف ماشین‌های لباسشویی ساخت برند ال جی استفاده کرده باشید، احتمالا با مشکل متوقف شدن لباسشویی ال جی حین کار مواجه شده اید.البته این مشکل ممکن است برای بسیاری از مدل‌ها و برندهای دیگر نیز به وجود بیاید. اما با توجه به اهمیتی که توجه به برند در حل مشکل دستگاه دارد، تصمیم گرفته ایم تا مطلب امروز را به بررسی علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی اختصاص دهیم. با ما همراه باشید.

علت خاموش شدن ماشین لباسشویی ال جی در حین کار

 

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

برای بررسی و پیدا کردن علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی، بهتر است در ابتدا مشکل را ریشه یابی کنیم. معمولا خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی به دو صورت شکل می‌گیرد که با هم متفاوت هستند و دلایل جداگانه‌ای نیز دارند.

بنابراین، برای فهمیدن این موضوع که مشکل دستگاه شما دقیقا چیست و چگونه حل می‌شود، لازم است تا بدانید لباس شویی به کدام روش مشکل پیدا کرده است.

روش اول برای خاموش شدن ناگهانی ماشین لباس شویی به این صورت است که دستگاه دستور شست و شوی خاصی از شما دریافت کرده است و حالا مشغول انجام دادن آن است. تا این که در میانه‌ی کار خود و بدون به پایان رساندن این فرایند خاموش می‌شود.

با این وجود، ممکن است دقیقا برخلاف این موضوع نیز اتفاق بیفتد. یعنی ماشین لباسشویی بتواند به صورت کامل برنامه‌ی شست و شوی مورد نظر شما را انجام دهد، اما درست پس از تمام شدن کار، خود به خود و بدون دریافت دستوری از شما خاموش شود.

هر دوی این مشکلات، می‌توانند ریشه در اختلالاتی جدی داشته باشند. به همین دلیل بهتر است با یک تعمیرکار حرفه ای و باتجربه مشورت کنید.

یک متخصص با انواع مشکلات مختلف ماشین‌های لباسشویی برند ال جی آشنا است و می‌تواند به شما کمک کند مشکل را ریشه کن کنید تا در آینده دوباره برنگردد.

علل خاموش شدن ماشین لباسشویی ال جی در حین کار

 

علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی در حالت اول

معمولا ریشه‌ی مشکل خاموش کردن لباسشویی در میانه‌ی برنامه‌ی شست و شو، به قطعات لباسشویی برمی‌گردد. این دستگاه به صورت زنجیره‌ای از قطعات کار می‌کند و یک چرخه‌ی کاملا منظم دارد.

به همین دلیل، اگر کوچک‌ترین مشکلی در قطعات و جزئیات این وسیله به وجود بیاید، می‌تواند به یک مشکل این چنینی ختم شود. در ادامه، چند علت خاموش شدن ماشین لباسشویی ال جی در حین کار را مشاهده خواهید کرد.

 

  • خراب شدن تایمر ماشین لباسشویی

تایمر، قطعه‌ای است که در مدل‌های قدیمی‌تر ماشین‌های لباسشویی استفاده شده است تا ترتیب اجرای برنامه‌های شستشو به درستی انجام شوند.

خرابی این قطعه، باعث خواهد شد تا کنترل برنامه‌های دستگاه به هم بریزد و ممکن است دستگاه در میانه‌ی فرایند از کار بایستد. در چنین مواردی باید با استفاده از یک مولتی متر، سالم بودن این قطعه را بررسی و در صورت خرابی، آن را تعویض کرد.

دلیل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی

 

  • خراب شدن شیر برقی ماشین لباسشویی

وظیفه‌ی شیر برقی این است که آب ورودی را به سوی دیگ لباسشویی هدایت کند تا فرایند شستشو آغاز شود. به همین دلیل، خرابی این شیر باعث می‌شود تا دستگاه در وسط کار و در انتظار برای اضافه شدن آب بیشتر به دیگ، متوقف شود.

علل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی

 

  • خراب شدن میکروسوئیچ در ماشین لباسشویی

پیش از شروع به کار کردن دستگاه، میکروسوئیچ باید از بسته بودن صحیح در آن مطمئن شود. اگر این قطعه خراب شود، ممکن است در میان فرایند، با تصور این که در باز شده است، برنامه‌ی شستشو را بدون به اتمام رساندن متوقف کند.

نکته: در چنین مواقعی و برای برخی مدل‌های خاص، کد DE به عنوان ارور لباسشویی ال جی بر روی برد نمایش داده خواهد شد.

چرا ماشین لباسشویی ال جی خاموش می شود

 

  • خراب شدن زبانه یا قفل در ماشین لباسشویی

یکی دیگر از چند علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی، خراب بودن زبانه یا قفل در این دستگاه است. خراب بودن این قطعات باعث می‌شوند که در لباسشویی به خوبی بسته نشود یا در میانه‌ی کار شستشو باز شود.

این موضوع باعث می‌شود تا قطعه‌ی میکروسوئیچ، سریعا فرمان خاموشی دستگاه را صادر کند. برای حل این مشکل، از تمیز بودن و سالم بودن بخش زبانه و قفل در دستگاه مطمئن شوید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

علت خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی
  • خراب شدن برد کنترل ماشین لباسشویی

برد کنترل در ماشین‌های لباسشویی با داشتن نقش مغز این دستگاه، مسئولیت انتقال دستورات شما به سایر قطعات و راه اندازی آن‌ها را به عهده دارند.

پس طبیعی است که در صورت خرابی این قطعه، برنامه‎‌های شستشو در وسط کار متوقف شوند یا مشکلات دیگری از این قبیل پیش بیاید. تعمیر برد، کار بسیار دشواری است و پیشنهاد می‌شود تا حتما توسط تعمیرکار عیب یابی شود.

علت خاموش شدن ماشین لباسشویی ال جی

 

علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی در حالت دوم

در حالت دوم، همان گونه که ذکر شد ماشین لباسشویی پس از پایان یافتن برنامه به صورت خود به خود خاموش می‌شود. این مشکل، معمولا ریشه در اختلالات اتصالی دارد و باید هرچه سریع‌تر بررسی شود.

در برخی موارد، پس از خاموش شدن ناگهانی شما دیگر قادر به روشن کردن مجدد ماشین لباسشویی نخواهید بود اما این احتمال نیز وجود دارد که بعد از خاموش کردن ماشین لباسشویی، این دستگاه دوباره روشن شود.

در چنین شرایطی مطمئن شوید که باز هم از نظر یک فرد متخصص کمک بگیرید. درست است که مشکل ظاهرا در حال حاضر حل شده است ولی احتمال این که در آینده نیز با چنین موقعیتی مواجه شوید بسیار است.

پس بهتر است هرچه سریع‌تر دلیل آن را برطرف کنید. به همین منظور، چند علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی را در ادامه، بررسی شده‌اند.

 

  • خراب شدن دو شاخه‌ی برق ماشین لباسشویی

احتمالا ساده‌ترین علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی، خرابی دو شاخه‌ی برقی آن یا قطع بودن جریان برق باشد. در ابتدا، پس از این که از وصل بودن برق مطمئن شدید، لازم است دو شاخه را تعویض کنید و دوباره آن را امتحان کنید.

متوقف شدن ماشین لباسشویی ال جی

 

  • خراب شدن خازن مخصوص پارازیت گیری ماشین لباسشویی

این قطعه، برای زمانی طراحی شده است که برق نوسان دارد. نوسان داشتن جریان برق می‌تواند برای ماشین لباسشویی بسیار خطرناک باشد و در صورت خراب شدن خازن پارازیت گیر، احتمالا سوختن یا خاموشی دستگاه وجود دارد.

در این صورت خازن باید تعویض شود تا مشکل حل شود. پیشنهاد می‌شود برای افزایش ایمنی ماشین لباسشویی برای چنین مواقعی، همیشه از یک محافظ برای وصل کردن دستگاه به برق استفاده کنید.

سایر موارد در خصوص علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی

در صورتی که پس از بررسی مواردی که ذکر شد مشکل همچنان باقی مانده است، بهتر است موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:

 

  • خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی به دلیل سوختن فیوز حرارتی

نقش فیوز حرارتی، محافظت از موتور ماشین لباسشویی و دمای کلی آن است. در صورتی که موتور این وسیله مشکلی داشته باشد یا اگر بیشتر از توانایی لباسشویی از آن کار کشیده شود، موتور آن داغ می‌کند. داغ کردن موتور در صورت ادامه پیدا کردن می‌تواند علاوه بر سوزاندن خود این قطعه به دلیل دمای بالا به سایر قطعات دستگاه نیز آسیب بزند پس فیوز حرارتی، دستگاه را خاموش می‌کند تا چنین اتفاقی نیفتد.

 

  • خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی به دلیل سوختن فیوز شیشه‌ای برق

همان طور که در بخش‌های قبلی ذکر شد، نوسان برق یکی از موضوعات مهم است که باید همواره به آن توجه داشت. در صورتی که جریان برق نوسان داشته باشد و این نوسان به حدی برسد که برای دستگاه خطرناک است، فیوز شیشه‌ای می‌سوزد تا دستگاه متوقف شود و از نوسان برق آسیبی نبیند.

لازم به ذکر است که با این که در این مقاله، دلایل خاموشی ماشین لباسشویی ال جی ذکر شده است، اما این موضوع دلیل بر این نیست که این تنها برندی است که با چنین مشکلی سر و کار دارد.

در مقایسه لباسشویی ال جی و سامسونگ یا سایر برندهای مشهور دیگر نیز مشاهده خواهید کرد که خاموش شدن ماشین لباسشویی در تمامی برندها و مدل‌ها، یک امر رایج است.

علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی چه می باشد

در هر صورت، کمک گرفتن از یک تعمیرکار متخصص در خصوص پیدا کردن علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی و رفع آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. تعمیر درست و رفع اصولی مشکل، علاوه بر این که اختلال پیش آمده را برای زمان حال برطرف خواهد کرد، از سوی دیگر به طولانی شدن عمر دستگاه شما نیز کمک خواهد کرد.

تیم تعمیر آنلاین می‌تواند در خصوص عیب یابی و تعمیر لباسشویی ال جی شما بهترین خدمات را به شما ارائه دهد. برای این که از جزئیات خدمات ما مطلع شوید، با ما تماس بگیرید. از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم.