خشک نشدن ظروف در ظرفشویی بوش، بسیاری از افراد وسواسی را مجبور می‌کند که برای شستن مجدد ظروف دست به کار شوند. علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی بوش گاهی اوقات به دلیل تنظیمات اشتباه یا به هم خوردن تعادل مایع جلادهنده اتفاق می‌افتد؛ گاهی اوقات نیز این موضوع به وجود ایرادات فنی در دستگاه برمی‌گردد. در ادامه این مقاله قصد داریم ۵ علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی را به‌طورکامل بررسی و راهکارهایی آسان برای رفع این مشکلات را بیان کنیم. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا ماشین ظرفشویی خشک نمی کند، ادامه این مقاله را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید.

1. تنظیمات اشتباه برنامه شستشو؛ رایج‌ترین علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی بوش

یکی از مهم‌ترین علت‌های کار نکردن خشک کن ماشین ظرفشویی بوش، تنظیمات مربوط به برنامه شستشو است. بعضی از برنامه‌های شستشو در ظرفشویی بوش، مانند pre-wash و Quick ظرف‌ها را خشک نمی‌کنند؛ بنابراین پیش از اقدام برای ثبت درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی، برنامه‌های آن را از بخش تنظیمات بررسی کنید. اگر بعد از تغییر دادن برنامه، ظروف همچنان خشک نمی‌شدند، با مرکز تعمیر آنلاین برای تعمیر ظرفشویی بوش تماس بگیرید.

تنظیمات اشتباه علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی بوش

2. تمام شدن مایع جلادهنده؛ علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی بوش

علاوه‌بر برنامه شستشو نامناسب، رایج‌ترین علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی بوش ممکن است تمام شدن مایع جلادهنده در مخزن لباسشویی باشد. در چنین شرایطی لازم است پیش از تعمیر ظرفشویی بوش، مخزن جلادهنده را چک کنید.

اگر بعد از بررسی متوجه شدید که میزان کافی از جلادهنده در دستگاه وجود دارد، باید دنبال علت خشک نکردن ماشین ظرفشویی بوش در جای دیگری باشید؛ این موضوع احتمالا به ایراد قطعات دستگاه برمی‌گردد.

3. چرا ماشین ظرفشویی بوش خشک نمی کند؟ معیوب بودن المنت گرمایی

المنت ماشین ظرفشویی، قطعه‌ای است که تنظیم درجه حرارت دستگاه را بر عهده دارد. اگر المنت ماشین ظرفشویی بوش سوخته باشد، ظروف با آب سرد شسته شده و به همین دلیل در انتهای برنامه، عمل خشک کردن ظروف در دستگاه انجام نمی‌شود.

خراب بودن المنت گرمایی یکی از علت‌های اصلی تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ، بوش، ال جی و سایر برندها است. المنت گرمایی در زیر مخزن ظرفشویی قرار دارد. با باز کردن پنل پایینی دستگاه می‌توانید آن را چک کنید. باید وضعیت ترمینال‌ها و سیم‌هایی که مدار الکتریکی را به آن متصل می‌کند، موردبررسی قرار دهید. در صورت نیاز حتماً با یک تکنسین تماس بگیرید تا عیب‌یابی را دقیق انجام دهد و اگر لازم بود قطعات را تعویض کند.

از کار افتادن خشک کن ظرفشویی بوش به دلیل خرابی المنت

4. خرابی ترموستات؛ علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی بوش

یکی دیگر از مواردی که به عنوان علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی بوش می‌توانیم به آن اشاره کنیم، خرابی ترموستات است. ترموستات ظرفشویی وظیفه تامین ایمنی دستگاه در برابر افزایش بیش‌ازحد دما را بر عهده دارد.

عملکرد نادرست ترموستات در ظرفشویی باعث می‌شود که المنت دستگاه قبل از خشک کردن ظروف خاموش و متوقف شود. به همین دلیل، چرخه خشک کن ظرفشویی بوش با اختلال مواجه می‌شود و ظروف کامل خشک نمی‌شوند. برای رفع این مشکل دستگاه، باید از تکنسین حرفه‌ای تعمیر ظرفشویی آاگ، بوش، سامسونگ و سایر برندها کمک بگیرید.

5. نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی بر خشک شدن آن‌ها تاثیر می‌گذارد

یکی از مواردی که در بررسی علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی بوش کمتر به آن توجه می‌شود، نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی است. نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی بر خشک شدن یا خشک نشدن آن‌ها تاثیر بسزایی دارد. در واقع چینش غیراستاندارد و نادرست ظروف باعث انجام نشدن درست عمل شستشو و خشک کردن می‌شود.

به همین دلیل بسیار مهم است که بین ظرف‌ها حتما در دستگاه فاصله بگذارید. همچنین نباید ظروف را به دیواره‌های ماشین ظرفشویی بچسبانید و به‌خصوص بیش‌از‌حد نیز دستگاه را پر نکنید. با این اقدامات گردش آب ‌و هوا بین ظروف بهبود می‌یابد که منجر به خشک شدن بهتر ظروف می‌شود. با تجدید نظر در چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی، دیگر نیازی به تعمیر ظرفشویی ال جی یا سایر برندها نخواهد بود.

جلوگیری از خشک نشدن ظروف در ظرفشویی بوش با رعایت نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

تعمیرات ماشین ظرفشویی را به افراد باتجربه بسپارید

در این مقاله درباره خشک نشدن ظروف در ظرفشویی بوش صحبت کردیم و از ۴ علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی بوش نام بردیم. پیش از اقدام برای تعمیرات ظرفشویی توصیه می‌کنیم ابتدا نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی، برنامه شستشو و مقدار مایع جلادهنده در مخزن دستگاه را بررسی کنید.

اگر بعد از بررسی این موارد به تعمیرات ظرفشویی بوش نیاز داشتید، فقط کافی است با شماره 02145396 تماس بگیرید تا کارشناسان تعمیر آنلاین شما را برای تعمیر ظرفشویی راهنمایی کنند. کارشناسان مجرب تعمیر آنلاین، ماشین ظرفشویی بوش را در اسرع وقت و با نرخ‌های منصفانه تعمیرات انجام می‌دهند.