در برخی از مواقع مصرف کنندگان یخچال جنرال الکتریک از خنک نبودن محیط یخچال خود شکایت دارند. در این مساله با اینکه دمای فریزر از دمای متناسبی برخوردار است و با مشکل خاصی همراه نیست، اما دمای یخچال گرم است و غذاهای موجود در آن خراب می‌شود. در بعضی اوقات این مشکل میتواند به راحتی توسط خودتان حل شود و در بعضی از مواقع نیاز به تعمیر یخچال جنرال الکتریک پیدا می کنید.

تا پایان این مطلب با ما همراه باشید چراکه در این مقاله از تعمیر آنلاین میخواهیم به مهم ترین دلایل عدم خنک کردن دستگاه اشاره کنیم

5 دلیل خنک نکردن یخچال جنرال الکتریک

 

گرم شدن یخچال

1. خرابی یا سوختن موتور یخچال

گاهی موتور یخچال به دلیل آسیب‌دیدگی، ولتاژ برق نامناسب و یا قدیمی بودن یخچال خراب شده و یا در برخی از موارد می‌سوزد. این مساله باعث می‌شود که دمای یخچال دمای مطلوبی نباشد و خنک نکند. همچنین نشانه‌های دیگری نیز در هنگام خرابی یا سوختن موتور یخچال وجود دارد که این نشانه‌ها عبارتند از:

  • خاموش شدن ناگهانی خچال
  • فاسد شدن سریع مواد غذایی در یخچال
  • داشتن سر و صدای غیر عادی

2. نشتی گاز یخچال

در برخی از موارد گاز خنک کننده محیط یخچال جنرال الکتریک نشت کرده و تمام می‌شود که نیاز دارید برای تعمیر یخچال جنرال الکتریک خود و شارژ گاز آن اقدام کنید. نشتی گاز یخچال به چند دلیل ممکن است اتفاق افتاده باشد:

  • پوسیدگی لوله‌ها
  • آسیب دیدن لوله‌ها

3. آسیب دیدگی و خرابی بورد دستگاه

برد دستگاه وظیفه کنترل عملکرد کمپرسور و فن یخچال را به عهده دارد . به همین دلیل خرابی برد، باعث فرمان‌دهی اشتباه یا ناقص به یخچال ‌می‌شود که منجر به گرم شدن یخچال جنرال الکتریک می‌گردد. مطمئنا برطرف کردن این مشکل نیاز به تماس با تعمیرکار متخصص یخچال جنرال الکتریک دارد.

4. خرابی فن دستگاه

یکی دیگر از دلایل خنک نکردن یخچال جنرال الکتریک می تواند مربوط به فن باشد. فن یخچال وظیفه گردش هوای سرد ایجاد شده در تمام دستگاه را به عهده دارد. و خرابی آن می‌تواند باعث کاهش عملیات سرماسازی و خروج هوای گرم موجود در یخچال گردد.

5. خرابی یا از بین رفتن لاستیک درب یخچال

در برخی از موارد به دلیل استهلاک و یا استفاده نامناسب، لاستیک دور درب یخچال خاصیت خود را از دست می‌دهد. این لاستیک وظیفه جلوگیری از خروج هوای سرد و ورود هوای گرم به داخل یخچال را دارد. به همین دلیل در صورتی خرابی آن، هوای سرد به راحتی خارج شده و جای خود را به هوای گرم می‌دهد.

 

در صورتی که دلیل خنک نشدن یخچال جنرال الکتریک مربوط به هریک از این موارد اشاره شده باشد، باید برای تعمیر دستگاه با نمایندگی جنرال الکتریک  ( 45396- 021 ) تماس بگیرید.