بیشتر مدل‌های ماشین لباسشویی می‌توانند تا حد قابل قبولی برای شما کار کنند و شما را راضی نگه دارند. با این وجود، یکی از نکات مهمی که باعث می‌شود شما به شکلی صحیح از تمامی قابلیت‌هایی که برای دستگاه لباس شویی شما طراحی شده اند استفاده کنید، این است که از تمامی برنامه‌ها و به اصطلاح آپشن‌های موجود در این دستگاه آگاه باشید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا از کل ظرفیت این دستگاه بهره ببرید و هرگز به مشکلی برنخورید. این مقاله، تمام برنامه های لباسشویی زیمنس که برای اکثر مدل‌های این دستگاه قابل استفاده است برای شما شرح خواهد داد.

چرا دانستن راهنمای لباس شویی زیمنس اهمیت دارد؟

آشنا بودن با برنامه‌ها و توانایی‌های این وسیله باعث می‌شود تا برای سال‌های طولانی به تعمیر لباسشویی زیمنس نیاز پیدا نکنید. همان طور که در مقدمه نیز ذکر شده است، مطلع شدن از راهنمایی‌های لباسشویی باعث می‌شود تا شما از تمامی قابلیت‌های موجود در این دستگاه به طرزی صحیح استفاده کنید.
از سوی دیگر، دانستن این مطالب باعث می‌شود تا شما در آینده، به مشکلی برنخورید که به دلیل استفاده‌ی نادرست باشد. بسیاری از افراد با انتخاب برنامه‌ها و دکمه‌های اشتباه در زمان استفاده، باعث می‌شوند تا فشار بیش از حدی به موتور ماشین لباسشویی و سایر اجزای آن وارد شود. به همین دلیل زودتر از زمان عادی نیاز به تعمیر لباسشویی خود نیاز پیدا خواهید کرد.

 

توضیح همه ی برنامه های لباسشویی زیمنس

در ادامه، لیستی از تمامی برنامه‌های موجود در دستگاه لباس شویی زیمنس را به همراه توضیحات آن‌ها مشاهده خواهید کرد. هر کدام از این برنامه‌ها بر اساس دمای آبی که مصرف می‌کنند، مدت زمان شستشو، حجم بارگیری و میزان حساسیت لباس‌های مناسب آن‌ها از یک دیگر متفاوت می‌شوند. جدا کردن این برنامه‌ها با  استفاده از این ویژگی‌ها، به شما کمک می‌کند تا به شکلی دقیق‌تر از آن‌ها استفاده کنید.

راهنمای برنامه های لباسشویی زیمنس

 

بیشتر بخوانید: ارور F57 در ماشین لباسشویی بوش و زیمنس به چه علت است؟

 

1- برنامه‌ی Delicate

برنامه‌ی Delicate از آب سرد برای شست و شوی لباس‌ها استفاده می‌کند. شاید از اسم این برنامه نیز بتوانید حدس بزنید که این برنامه، مخصوص لباس‌های ظریف یا حساس است. به طور مثال، لباس‌های کودکان که پوست حساسی دارند باید با چنین برنامه‌هایی شسته شوند.

2- برنامه‌ی Easy care

درست مانند حالت قبل، این برنامه نیز مناسب لباس‌هایی با بافت ظریف و حساس، یا لباس افرادی که ممکن است نسبت به برخی لباس‌ها حساسیت نشان بدهند طراحی شده است.

3- برنامه‌ی Hygene

این برنامه، یکی از پیشرفته‌ترین برنامه‌های طراحی شده در دستگاه لباس شویی زیمنس است. برنامه‌ی Hygene به افراد اجازه می‌دهد تا بدون هیچ نگرانی، لباس‌های خود را ضد عفونی کنند و عفونت کردن قسمت‌های حساس بدن جلوگیری می‌کند.

4- برنامه‌ی Wool

برای شستن لباس‌های پشمی، باید از این برنامه استفاده شود تا در کنار تمیز شدن کامل لباس، به جنس آن‌ها و همچنین ظاهر آن‌ها آسیبی نرسد.

5- برنامه‌ی Autostain

یکی از نکات مثبتی که در خصوص برنامه های لباسشویی زیمنس وجود دارد این است که یک برنامه‌ی به خصوص فقط برای پاک کردن انواع لکه‌ها دارد. درست است که قابلیت ماشین لباسشویی در پاک کردن لکه‌ها تاثیر زیادی دارد؛ اما به یاد داشته باشید که هر چه زودتر برای پاک کردن لکه‌ی لباس و پارچه اقدام کنید، احتمال پاک شدن و از بین رفتن آن بیشتر خواهد بود.

6- برنامه‌ی Dark wash

اگر قصد دارید لباس‌های مشکی یا تیره‌ی خود را درون ماشین لباسشویی بیندازید، Dark wash بهترین انتخاب شما خواهد بود. این یکی از برنامه های لباسشویی زیمنس است که به شما کمک می‌کند بدون بدرنگ شدن یا خراب شدن بافت پارچه‌های تیره، آن‌ها را به تمیزی روز اول تحویل بگیرید.

7- برنامه‌ی Mix

اگر قصد دارید چندین لباس از رنگ‌های مختلف را در کنار هم به ماشین لباسشویی خود تحویل دهید، بهترین گزینه استفاده از برنامه‌ی Mix لباسشویی زیمنس است. با این برنامه شما همه‌ی لباس‌ها از رنگ‌های گوناگون را بدون هیچ نگرانی از بابت خراب شدن جنس یا رنگ آن‌ها با هم خواهید شست.

8- برنامه‎ی Rinse / Spin

این برنامه برای پایان فرایند شست و شو است که لباس‌ها را آبکشی می‌کند و آن‌ها را برای تخلیه شدن دستگاه آماده خواهد کرد.

9- برنامه‌ی Empty

این یکی از برنامه‌های جالبی است که در طراحی ماشین لباس شویی زیمنس به کار رفته است. شما می‌توانید پس از اتمام کار شست و شوی لباس‌های خود، از این برنامه استفاده کنید تا دیگ ماشین لباس شویی به بهترین شکل شسته شود و برای شستشوهای لباس‌های بعدی آماده باشد.

پاسخ به سوال چرا دانستن راهنمای لباس شویی زیمنس اهمیت دارد؟

فعال کردن قفل کودک لباسشویی زیمنس

یکی از مزایای ماشین لباسشویی زیمنس این است که قفل کودک آن به راحتی فعال می‌شود. برخی از مدل‌های لباس شویی که توسط برند زیمنس ساخته شده اند، یک دکمه‌ی مخصوص برای قفل کودک دارند که تحت عنوان Child’s lock یا همان قفل کودک نام گذاری شده است.
در مدل‌های دیگری که این دکمه را ندارند، روش دیگری برای فعال کردن این قابلیت وجود دارد. برای این کار، تنها لازم است که دکمه‌های + و – را با هم نگه دارید و نزدیک به سه ثانیه صبر کنید. به همین راحتی قفل کودک دستگاه شما فعال خواهد شد.

راهنمای استفاده از لباسشویی زیمنس در یک نگاه کلی

در کنار دانستن تمام نکاتی که گفته شد، خالی از لطف نیست که به چند نکته‌ی دیگر در خصوص استفاده‌ی درست از ماشین لباسشویی توجه کنید. به طور مثال، محل قرار دادن ماشین لباس شویی باید در جایی کاملا دور از لوازم خانگی حرارتی و گرمایشی باشد تا گرمای این وسایل، بر روی دستگاه لباسشویی تاثیر نگذارد.
اتصال ماشین لباس شویی به برق نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. مطمئن شوید که دستگاه به خوبی به برق وصل شده است و هیچ مشکلی در سیم‌ها و کابل‌های برق وجود ندارد؛ چرا که این موضوع می‌تواند در صورت اتصالی کردن دستگاه به شدت خطرناک باشد.

با دانستن تمام این نکات، دیگر نیازی نیست که نگران خرابی زودتر از موعد دستگاه خود باشید و به وضوح می‌توانید بهبود عملکرد ماشین لباس شویی خود را مشاهده کنید؛ پس از این به بعد مطمئن شوید که به درستی از برنامه های لباسشویی زیمنس استفاده می‌کنید. اگر کوچک ترین مشکلی نیز به وجود آمد میتوانید از تکنسین های تعمیرآنلاین برای تعمیر لباسشویی خود کمک بگیرید. از همراهی شما سپاسگزاریم.