با توجه به وضعیت فعلی کشور و کاهش ارزش ریال ایران، ورود کالاهای قاچاق به کشور افزایش یافته است. از این رو وجود لوازم خانگی چون ماشین ظرفشویی تقلبی در بازار که البته بسیار زیاد نیز می‌باشد، نگرانی و دغدغه دیگری را برای مشتریان جهت خرید محصولات با کیفیت و اصل به وجود آورده است. البته می‌توان با توجه به موارد و نکاتی که در ظاهر و برچسبی که بر روی دستگاه وجود دارد به تشخیص اصل بودن ماشین ظرفشویی بوش پرداخت. در این مطلب از وب سایت تعمیر لوازم خانگی تعمیر آنلاین قصد داریم که به آموزش روش تشخیص اصل بودن ظرفشویی بوش بپردازیم و نکات لازمه را ذکر کنیم.

روش تشخیص اصل بودن ظرفشویی بوش

نحوه تشخیص اصل بودن ظرفشویی بوش

کمپانی بوش یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین برندها در میان لوازم خانگی بوده که ترجیحات انتخابی بالایی را در میان مشتریان کسب کرده است. انواع لوازم خانگی برند بوش شامل ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی و… می‌باشد. امروزه ماشین ظرفشویی نیز جزو پرکاربردترین و ضروری‌ترین وسیله آشپزخانه محسوب می‌شود.

ماشین ظرفشویی بوش در ۳۰ مدل و ۸ سری که شامل برنامه‌های شستشوی مختلفی می‌باشد، تولید و عرضه بازار شده است. این مدل دستگاه‌ها در ۳ تنوع رنگی سفید، نقره‌ای (استیل) و مشکی تولید می‌شود. نکته مورد توجه در زمان خرید ماشین ظرفشویی، ظرفیت آن بوده که ماشین ظرفشویی‌های بوش در ظرفیت‌های ۶ نفره، ۱۲ نفره، ۱۳ نفره و ۱۴ نفره موجود می‌باشند.

هر یک از مدل‌های ماشین ظرفشویی بوش در طراحی ظاهری و امکانات دستگاه متفاوت می‌باشند. سری ۸ ماشین ظرفشویی بوش با دارا بودن امکانات بالاتر و صفحه نمایش لمسی که راحتی استفاده از آن را به دنبال دارد، جدیدترین و مدرنترین مدل ظرفشویی بوش می‌باشد. از این رو شما می‌توانید با توجه به نیاز خود برنامه شستشوی مورد نظر خود را در مدت زمان تعیین شده، دمای آب، نوع شستشوی خودکار و نرمال و… تنظیم نمایید.

تشخیص ماشین ظرفشویی بوش اصل از تقلبی

 

با توجه به معرفی اجمالی که در مورد امکانات ماشین ظرفشویی‌های بوش ذکر کردیم می‌توانید از طریق ۳ روش به تشخیص اصل بودن ظرفشویی بوش بپردازید. نکته اول در مورد راه تشخیص ماشین ظرفشویی بوش اصلی از تقلبی، توجه به نام مدل و کد دستگاه می‌باشد.

در واقع همان گونه که در ابتدای عنوان نیز ذکر کردیم، ماشین ظرفشویی بوش در مدل‌های مختلفی تولید و عرضه شده است که این تنوع بالای دستگاه، تشخیص و خرید کالای اصل را کمی مشکل خواهد کرد. تنها لازم است که شما نام مدل و کد ماشین ظرفشویی بوش مورد نظر را مطلع شده و سپس در سایت رسمی شرکت بوش آن را سرچ و بررسی نمایید.

اگر با وارد کردن مدل و کد دستگاه، ماشین ظرفشویی مورد نظر در سایت وجود داشت، باید امکانات، طراحی ظاهری و برچسب دستگاه سایت را با مدل موجود در فروشگاه چک کنید. اگر مدل جستجو شده در سایت بوش دقیقا مشابه ظاهر و برچسب دستگاه باشد و همخوانی داشته باشند، دستگاه موجود کاملاً اصل می‌باشد. البته اگر بعد از وارد کردن مدل و کد ماشین ظرفشویی بوش در سایت، تصویر و صفحه‌ای برای مدل دستگاه نمایش داده نشد و حتی مدل ظرفشویی سرچ شده در سایت بوش موجود نباشد، حتما کالای تقلبی و فیک است.

یکی دیگر از روش تشخیص اصل بودن ظرفشویی بوش، لوگو و برچسب برند دستگاه می‌باشد. معمولا بر روی لوازم خانگی، لوگوی شرکت و یا برچسب پرچم کشورهای سازنده طراحی و نصب نمی‌شود. بنابراین اگر بر روی هر نوع لوازم برقی، لوگو برندهای معتبر جهانی و یا پرچم کشورهای سازنده آن‌ها را مشاهده کردید، مطمئنا دستگاه موجود تقلبی و فیک می‌باشد. این مورد نیز بیشتر در شهرهای مرزی اتفاق افتاده که برچسب و لوگوی تقلبی را دلیل و نشانه‌ای بر اصل بودن دستگاه برای مشتریان نمایش می‌دهند.

سومین روش تشخیص اصل بودن ظرفشویی بوش، توجه به قیمت آن می‌باشد. برای این مورد بهتر است که ابتدا با سرچ کردن در چند سایت معتبر فروشگاه‌های اینترنتی لوازم خانگی، از قیمت مدل و کد دستگاه‌های بوش مورد نظر خود جویا شوید. در واقع هر جنس با کیفیت و اصل، مطمئنا قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. از این رو اگر تفاوت قیمتی بین دو کالای مورد نظر را بسیار زیاد احساس کردید، مطمئنا کالای مورد انتخاب شما در فروشگاه، تقلبی و فیک می‌باشد.

همچنین بخوانید : “علت انواع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ

تشخیص ظرفشویی بوش اصل

گارانتی و خدمات پس از فروش ماشین ظرفشویی بوش

لازم به ذکر است که در زمان خرید هر نوع لوازم برقی، باید به گارانتی و خدمات پس از فروش آن نیز توجه داشته باشید. در واقع به دلیل حساسیت بالای لوازم برقی و نیاز به تخصص و مهارت بالایی که برای تعمیرات ماشین ظرفشویی و رفع مشکلات آینده دستگاه وجود خواهد داشت، وجود ضمانت‌نامه و به خصوص خدمات پس از فروش می‌تواند اطمینان مشتریان را دوچندان نماید.

به همین دلیل راه تشخیص اصل بودن ماشین ظرفشویی بوش نیز با وجود ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش که تنها از فروشگاه‌های معتبر ارائه خواهد شد، تکمیل می‌شود. فروشگاه‌های معتبر از طریق ارائه ضمانت‌نامه دستگاه که نشان از کیفیت بالای ماشین ظرفشویی بوش، اصل بودن دستگاه، گارانتی رسمی و خدمات رسمی شرکت سازنده می‌باشد، یک دستگاه اصل و یونیک را عرضه می‌نمایند.

همچنین در مورد ارائه خدمات پس از فروش نیز فروشگاه‌های معتبر می‌توانند با ارائه بهترین خدمات برای کالاها، اصل و معتبر بودن برند لوازم برقی را تکمیل نمایند. در مورد تشخیص اصل بودن ماشین ظرفشویی بوش نیز در زمان خرید کالا، حتما به خدمات پس از فروش و پشتیبانی کامل فروشگاه توجه داشته باشید تا در زمان لزوم تعمیرات دستگاه، مشکلی از این بابت رخ ندهد. چنانچه نیاز به تعمیر انواع ماشین های ظرفشویی از جمله تعمیر ظرفشویی ال جی ، تعمیر ظرفشویی سامسونگ و یا سایر برندها داشتید، می توانید به تعمیر آنلاین اعتماد کنید.