علت ارور UE لباسشویی ال جی، عدم تعادل دستگاه است که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. با اینکه این کدخطا خیلی مهم به نظر نمی‌رسد، اما اگر برای رفع آن اقدامی نکنید موجب آسیب به دستگاه خواهد شد.

اگرچه اکثریت کدهای خطا نمایانگر خراب شدن قطعه‌ای از لباسشویی هستند، اما ارور UE در ماشین لباسشویی LG در بیشتر مواقع به دلیل استفاده نادرست کاربر پیش می‌آید.

در صورتی که تمایل دارید درباره علت‌های بروز این ارور بیشتر بدانید و با نحوه رفع آن آشنا شوید با تعمیر آنلاین تا انتهای این مطلب همراه باشید.

علت ارور UE لباسشویی ال جی

 معنی ارور ue ماشین لباسشویی ال جی چیست؟

 امروزه ماشین لباسشویی‌های الجی مجهز به نمایشگر LCD کوچکی هستند که انتخاب برنامه شستشو و گزینه‌های مختلف آن را برای کاربر ساده‌تر می‌سازند. این نمایشگر قادر است کدخطای دریافت شده از برد دستگاه را با استفاده از اعداد و حروف انگلیسی به نمایش دربیاورد تا کاربر به سادگی و با سرعت بیشتری متوجه علت کلی مشکل پیش آمده برای دستگاه شود.

ارور UE لباسشویی ال جی یکی از کدهای خطایی است که در بیشتر مواقع به دلیل نصب و استفاده نادرست پیش می‌آید و ممکن است در ابتدای، اواسط یا اواخر برنامه شستشو بر روی نمایشگر ظاهر شود.

 

بیشتر بخوانید: بررسی ارورهای ماشین لباسشویی ال جی + راهکارهای رفع آن

 

از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند باعث بروز کدخطای UE شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حجم زیاد لباس در داخل دیگ

یکی از مهم‌ترین دلایل بروز ارور UE لباسشویی ال جی، قرار دادن بیش از حد لباس در داخل دیگ است. توصیه می‌شود که میزان لباس‌های داخل درام را بر اساس ظرفیت کلی ماشین لباسشویی تعیین کنید و به سنگین‌تر شدن وزن لباس در هنگام خیس شدن نیز توجه نمایید.

بهترین راه برای تشخیص میزان لباس در دیگ با وزن مناسب این است که حداقل یک سوم از محفظه خالی باشد و از پر کردن کامل دیگ خودداری شود.

 

قرارگیری ناموزون لباس

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث عدم تعادل ماشین لباسشویی شود، قرارگیری ناموزون لباس‌ها در داخل دیگ است. اگر لباس‌های کثیف را در قسمتی از دیگ متراکم‌تر بگذارید و یا لباس‌های سنگین‌تر تنها در یک سمت از لباسشویی قرار بگیرند، احتمال بروز ارور UE بسیار زیاد است.

جهت رفع علامت ue در ماشین لباسشویی ال جی تنها کافیست موارد زیر را رعایت کنید:

  • لباس‌های کثیف را یکی یکی به داخل دیگ بریزید.
  • اگر پارچه بزرگ با سنگینی دارید سعی کنید آن را طوری در داخل دیگ بگذارید که وزن آن به هر دو سمت دیگ وارد شود.
  • لباس‌ها را گلوله یا تا نکنید.
  • از گره زدن لباس‌ها به یکدیگر و یا قرار دادن آن در داخل یکدیگر خودداری کنید.
علت ارور UE

شستن پتو، حوله‌های بزرگ

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند چراغ ارور UE لباسشویی ال جی را روشن کند، شستن البسه‌های بزرگی چون پتو، ملافه‌های سنگین، پرده، کاپشن، پالتو و مواردی از این قبیل است. از آنجا که این پارچه‌ها بسیار سنگین و یک‌دست هستند، احتمال اینکه در گوشه‌ای از دیگ جمع شوندو تعادل دیگ را بهم بریزند بسیار زیاد است.

توصیه می‌شود این‌گونه لباس‌ها توسط خشک‌شویی و یا با استفاده از دست شسته شود. اما اگر اصرار به شستن آن با ماشین لباسشویی دارید و وزن متناسبی با ظرفیت دستگاه دارد، پیشنهاد می‌شود از برنامه‌های شستشوی ساده و دور خشک‌کن پایین استفاده کنید و مقاله آموزش شستن حوله و پتو در لباسشویی را مطالعه کنید.

 

تراز نبودن ماشین لباسشویی

اگر به تازگی لباسشویی LG خود را نصب کرده‌اید و یا آن را از جای خود تکان داده‌اید، احتمال اینکه در اولین شستشوی خود با ارور UE لباسشویی ال جی مواجه شوید بسیار زیاد است. تراز شدن لباسشویی به معنای قرارگیری کامل پایه‌های دستگاه بر روی زمین است که از تکان خوردن شدید لباسشویی در هنگام خشک کردن و شستشو جلوگیری می‌کند.

 

اگر به دلیل تراز نبودن لباسشویی با این کدخطا مواجه شده‌اید، برای رفع ارورUE لباسشویی ال جی خود می‌توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • قرار دادن لباسشویی بر روی یک تخته سه لا
  • گذاشتن کارتن در زیر پایه کوتاه‌تر ماشین لباسشویی
  • چرخاندن پیچ پایه‌ها برای بلندتر یا کوتاه‌تر شدن
  • قفل کردن پایه‌های لباسشویی بر روی زمین
  • تعویض پایه‌های پلاستیکی

 

خرابی کمک فنر

تمامی ماشین لباسشویی‌های الجی به کمک فنرهای کوچک مجهز هستند که از تکان‌های بیش از حد دستگاه در هنگام شستشو جلوگیری می‌کند و بسیار از آنها را خنثی می‌نماید. این مساله باعث می‌شود تا تعادل کلی دستگاه و دیگ کاملا حفظ شد و به قطعات دیگر آسیبی وارد نشود.

با گذر زمان و استفاده نادرست از لباسشویی، این قطعه خراب شده و تمامی لرزش‌ها را به دستگاه منتقل می‌کند. برای رفع این مشکل نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی ال جی خواهید داشت به همین دلیل توصیه می‌کنیم با نمایندگی لباسشویی الجی تماس بگیرید.

لباسشویی ال جی

خرابی برد

یکی دیگر از دلایل خطای ue لباسشویی ال جی، خرابی برد است. برد قطعه‌ای کوچک اما حیاتی در ماشین لباسشویی است که وظیفه مدیریت فعالیت‌های دستگاه را بر عهده دارد. این قطعه با استفاده از اتصالات الکترونیکی که با قطعات دارد، دستور شروع و پایان کار را صادر می‌کند و در صورت بروز مشکل کد خطای مربوطه را بر روی نمایشگر ظاهر می‌گرداند. خرابی برد باعث می‌شود که به صورت اشتباه این ارور را ببینید.

اگرچه این مورد خیلی کم اتفاق می‌افتد، با این حال بهتر است در هنگام مواجهه با ارور UE لباسشویی ال جی تمامی موارد قبلی را بررسی کرده و رفع کنید. در صورتی که علت اصلی کدخطای UE هیچ ‌یک از موارد گفته شده نباشد می‌توانید احتمال بروز ارور UE را به خراب شدن برد نسبت دهید.

از آنجا که بررسی و تعمیر برد نیاز به اطلاعات و ابزار تخصصی دارد پیشنهاد می‌شود در این کار از یک تکنسین متخصص و ماهر کمک بگیرید.

 

به طور کلی کاربران با استفاده و نگهداری صحیح و اصولی از ماشین لباسشویی LG خود، با خرابی و مشکلات کمتری روبرو خواهند شد. با این حال لباسشویی نیز دستگاهی برقی است که در اثر گذر زمان مستهلک و خراب می‌شود. ارور UE لباسشویی ال جی، کد خطایی است که در اکثر مواقع در اثر استفاده اشتباه ظاهر می‌شود؛ اما ممکن است فرسودگی قطعات نیز باعث عدم تعادل دستگاه و بروز مشکل برای آن شود.