یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که هرکس ممکن است با آن روبرو شود، بروز علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ می باشد.

دلایل زیادی می‌تواند در وقوع این خطا دخیل باشند. پس باید برای رفع آن به سرعت مشکل دقیق را پیدا کنید و در صدد رفع آن برآیید.

اگر تا به حال با این مشکل مواجه نشده‌اید و نمی‌دانید چگونه علت اصلی را پیدا نمایید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

با توجه به اینکه خراب بودن لباسشویی به منزله کثیف ماندن لباس‌هاست؛ اکثر افراد سعی می‌کنند سریعا برای تعمیر ماشین لباسشویی خود اقدام کنند تا به زحمت بیشتری نیفتند.

در این مواقع کاربر با اینکه دکمه Power را فشار می‌دهد اما چراغ‌های دستگاه روشن نمی‌شود و با انتخاب برنامه شستشو نیز اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

البته در برخی از مواقع چراغ‌های ماشین لباسشیی روشن می‌شود اما با انتخاب برنامه شستشو و فشردن دکمه Play دستگاه هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهد.

برخی از دلایلی که باعث بروز این مشکل می‌شوند بسیار ساده هستند و کاربر به راحتی می‌تواند آن را تشخیص داده و رفع کند. اما بعضی مشکلات تخصصی‌اند و برای رفع آن نیاز به تعمیر لباسشویی سامسونگ توسط یک تکنسین مجرب در این زمینه را دارید.

از جمله دلایلی که می‌تواند علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. وصل نبودن دو شاخ به پریز

در برخی از مواقع به دلیل نصب اشتباه یا جا به جایی غیر اصولی، دوشاخ لباسشویی اتصال به پریز ندارد و به همین دلیل کاربر با فشردن دکمه قدرت، تفاوتی در دستگاه خود احساس نمی‌کند.

برای بررسی و رفع این مشکل تنها کافیست لباسشویی را از جای خود تکان داده و از وصل بودن دو شاخ به پریز مطمئن شوید.

دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ

بیشتر بخوانید: ارور 8E لباسشویی سامسونگ و روش رفع خطا

2.عدم وجود برق در در اتصالات ساختمان، علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند باعث روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ شما شود، نبود برق در پریز است.

برای تشخیص این مشکل تنها کافیست چراغ‌های خانه و دیگر پریزهای موجود در ساختمان را از نظر وجود برق در آنها چک کنید.

3. بسته نبودن کامل درب

همان طور که گفتیم در برخی از موارد با اینکه چراغ‌های لباسشویی روشن است اما برنامه شستشو شروع به کار نمی‌کند.

یکی از دلایلی که ممکن شما را با این مساله روبرو گرداند، بسته نبودن درب لباسشویی است. با توجه به اینکه باز بودن درب موجب ریختن آب داخل دیگ به بیرون می‌شود، دستگاه تا هنگامی که درب کاملا بسته نباشد شروع به اجرای برنامه شستشو نخواهد کرد.

گیر کردن لباس در لای در، نیمه باز بودن در به دلیل وارد کردن فشار کم به آن، خرابی لولا، تاب برداشتن درب و وجود شی مزاحم میان بدنه و در لباسشویی از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل هستند که باید سریعا رفع شوند.

لازم به ذکر است که یکی از ارور ماشین لباسشویی سامسونگ مربوط به باز بودن درب است و کاربر به راحتی متوجه این مشکل خواهد شد.

مشکل ماشین لباسشویی سامسونگ و دلیل روشن نشدن آن

4. خرابی میکروسوئیچ

با توجه به لزوم بسته بودن درب لباسشویی در هنگام اجرای برنامه شستشو، سازندگان آن قفل الکترونیکی به نام میکروسوئیچ لباسشویی بر روی درب تعبیه کردند که بسته بودن آن را تا چند ثانیه پس از اتمام کامل شستشو تضمین می‌کند.

بدین ترتیب احتمال باز شدن اشتباه و سهوی درب در هنگام شستشو به صفر می‌رسد.

در صورتی که میکروسوئیچ به هر دلیلی نتواند قفل شود، برنامه شستشو شروع نخواهد شد و کاربر با مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ مواجه می‌گردد.

برای رفع این مشکل اغلب نیاز است که سلامت فیزیکی میکروسوئیچ را چک کنید و به همین خاطر توصیه می‌کنیم از نمایندگی تعمیرات سامسونگ درخواست اعزام تکنسین کنید.

5. خرابی تایمر لباسشویی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند شما را با مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ مواجه کند خرابی تایمر دستگاه است.

این قطعه زمان مورد نیاز برای برنامه شستشوی منتخب شما را انداره‌گیری می‌کند و عملکرد صحیح لباسشویی بر اساس زمانبندی آن صورت می‌پذیرد.

خرابی تایمر در برخی از مواقع باعث می‌شود که اصلا برنامه شروع به اجرا شدن نکند و برای رفع آن حتما باید تایمر خود را تعمیر یا تعویض نمایید.

دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ چیست

بیشتر بخوانید: رفع کد خطای CE ماشین لباسشویی سامسونگ

6. خرابی دکمه‌ها کنترل پنل

در برخی از موارد علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ به دلیل خراب بودن دکمه POWER یا PLAY است. در این موارد دکمه کار نمی‌کند و دستور روشن شدن برای برد فرستاده نمی‌شود.

برای رفع این مشکل کاری جز تعویض دکمه ندارید. بهتر است برای جلوگیری از بروز آن از فشار دادن بیش از حد دکمه‌ها خودداری کنید و با دستمال خیس بر روی آنها نکشید.

7. خرابی موتور

اولین اقدامی که در هنگام شروع برنامه شستشو اتفاق می‌افتد روشن شدن موتور است و در صورتی که موتور روشن نشود، کاربر هیچگونه تغییری در ماشین لباسشویی نخواهد دید.

با توجه به اینکه تعمیر موتور لباسشویی مهم و پیچیده است خرابی هریک از قطعات داخلی می‌تواند علت اصلی روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ باشد. برای پیدا کردن علت خرابی موتور باید از یک تکنسین محرب در این زمینه کمک بخواهید.

8. علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ می تواند داغ بودن بیش از حد لباسشویی باشد.

در برخی از موارد کاربران از دستگاه خود به صورت مکرر و بدون استراحت استفاده می‌کنند. در این حالت قطعات داخلی لباسشویی خصوصا موتور بسیار داغ می‌شود و برای اینکه آسیبی به آنها وارد نشود دیگر لباسشویی روشن نخواهد شد.

برای رفع این مشکل تنها کافیست حداقل یک ساعت دستگاه را خاموش نگه دارید و از آن کار نکشید تا قطعات به دمای عادی اتاق بازگردند و بتوانند دوباره کار کنند.

مشکل ماشین لباسشویی در زمان روشن نشدن آن چیست

9. خرابی سنسور سطح آب

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ باشد، خرابی سنسور سطح آب است.

این سنسور که در کف لباسشویی قرار دارد با ورود آب به داخل دیگ هوای داخلش فشرده می‌شود و از این طریق می‌تواند میزان ورود آب به داخل دستگاه را اندازه گیری کند.

خرابی این قطعه باعث می‌شود که اطلاعات اشتباهی مبنی بر وجود آب در داخل دیگ به برد ارسال شود و برد از ورود آب بیشتر به دستگاه جلوگیری نماید.

بدین ترتیب برنامه شستشو آغاز نمی‌شود و مشکل روشن نشدن لباسشویی اتفاق خواهد افتاد. در حقیقت خرابی این سنشور میتواند سبب آب گیری نکردن ماشین لباسشویی شود.

10. خرابی برد

برد قطعه‌ای کوچک و سبک با وظیفه‌ای مهم در لباسشویی است که حکم مغز را در بدن انسان دارد. این قطعه تمامی فعالیت‌های قطعات داخلی لباسشویی را از طریق اتصالات الکترونیکی که با آنها دارد، مدیریت می‌کند.

خرابی این قطعه باعث می‌شود که علی رغم سالم بودن تمامی قطعات، دستور شروع به کار داده نشود و می تواند علت روشن نشدن برد ماشین لباسشویی سامسونگ شود. خرابی برد منجر به ایجاد صدای زیاد لباس شویی می شود.

برای جلوگیری از خرابی برد توصیه می‌شود که دستگاه را در جایی خنک و خشک نگهدری کنید و داغ شدن بیش از حد لباسشویی خودداری نمایید. همچنین استفاده نکردن از دستگاه در اوج مصرف برق تاثیر زیادی در سالم ماندن برد دارد.

در صورت خرابی برد برای تعمیر یا تعویض آن میتوانید مقاله تعمیر برد لباسشویی را مطالعه کنید.

نکته: جهت جلوگیری از مشکلاتی که می‌تواند منجر به روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ شود پیشنهاد میکنیم که از ورود آب و رطوبت به بدنه دستگاه جلوگیری کنید و در هر روز تنها یک بار از لباسشویی استفاده نمایید اگر مجبور به استفاده از آن برای چند دفعه پیاپی در یک روز هستید حتما بن هر برنامه شستشو یک ساعت وقفه بیندازید.

نمایندگی تعمیرآنلاین

در این مقاله در مورد علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ با شما صحبت کردیم. این ایرادها ممکن است به دلیل خرابی هر یک از اجزای ماشین لباسشویی مثل خرابی میکروسوئیچ،خرابی سنسور سطح آب، خرابی برد، خرابی موتور و علل دیگری باشد که در این متن به آنها پرداختیم.

برای رفع هر گونه از ایرادهای روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ می توانید با همکاران متخصص ما در تعمیرآنلاین تماس گرفته و اقدام به رفع آن کنید.