برفک زدن یخچال فریزربرخی از ایرادات یخچال فریزر سامسونگ را می‌توانید خودتان رفع و برطرف کنید. اما برخی از ایرادات دیگر دستگاه نیاز به تجربه و تخصص لازمه را داشته که بهتر است عیب‌یابی یخچال سامسونگ را به تکنسین‌کار بسپارید تا مشکل سریع‌تر برطرف شود.

در این مطلب از سایت تعمیر آنلاین قصد داریم که به بررسی و عیب‌یابی یخچال فریزر سامسونگ بپردازیم و در نهایت روش‌های رفع ایرادات را ذکر کنیم.

 

عیب‌یابی یخچال سامسونگ

یخچال‌های شرکت سامسونگ، همان طور که کیفیت و عملکرد بسیار بالا و عالی دارند، اما ممکن است که در مواقعی نیز دچار مشکل و ایراد شده و نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعات را داشته باشند.

 

۱. کار نکردن یخچال سامسونگ

گرم شدن یخچال و کار نکردن دستگاه می‌تواند به خاطر ایراد در برق ورودی به یخچال، عدم تنظیم صحیح دما، قرار گرفتن یخچال در کنار اجاق گاز، رعایت نکردن فاصله مناسب یخچال از دیوار و… رخ دهد. از این رو ابتدا سیم برق یخچال را چک و کنترل کنید تا اگر ایرادی در این بخش بود، سریع‌تر آن را رفع کنید.

دمای یخچال سامسونگ را نیز چک کنید. به طور معمول دمای مناسب یخچال‌های دارای ترموستات، بین ۴ یا ۵ درجه بوده و یخچال‌های اتوماتیک بین ۳+ تا ۴+ می‌باشد. از این رو برای تنظیم دمای یخچال، پنل کاربری دستگاه را چک کنید تا مشکلی برای یخچال رخ ندهد.

نحوه عیب‌یابی یخچال سامسونگ

اگر یخچال را در کنار اجاق گاز قرار دهید، گرمای آن تاثیر مستقیم بر کارکرد و سرما‌سازی یخچال خواهد داشت و عملکرد دستگاه را مختل خواهد کرد.

همچنین اگر یخچال را نیز به دیوار خیلی نزدیک نصب کنید، تاثیر منفی بر عملکرد موتور و کندانسور یخچال خواهد داشت که در نهایت باعث ایراد در دستگاه و کار نکردن یخچال می‌شود.

۲. سروصدای بلند یخچال سامسونگ

این مورد از عیب‌یابی یخچال سامسونگ مربوط به عدم تراز مناسب دستگاه می‌باشد. می‌توانید با تنظیم درست مکان یخچال به رفع سروصدای بلند دستگاه بپردازید. البته اگر یخچال به دیوار نیز خیلی نزدیک باشد، صدای کارکرد موتور و یا کمپرسور به دیوار منعکس شده و باعث این دردسر خواهد شد.

۳. ارور یخچال سامسونگ

در مدل یخچال‌های سامسونگ که دارای نمایشگر و یا Display هستند، هر نوع ایراد قطعات دستگاه به صورت کد خطا و ارور یخچال سامسونگ نمایش داده می‌شود. می‌توانید با کمک این ارورهای نمایش داده شده بر روی نمایشگر یخچال به رفع ایرادات دستگاه و عیب‌یابی یخچال سامسونگ بپردازید.

۴. داغ شدن موتور یخچال سامسونگ

موتور یخچال در حین کارکرد، گرما تولید خواهد کرد که اگر این داغ شدن موتور یخچال برای طولانی‌مدت ادامه داشته باشد، باعث فشار آمدن به دستگاه و خرابی آن خواهد شد. به طور معمول موتور یخچال به خاطر ۲ دلیل، کم بودن گاز مبرد دستگاه و تنظیم نبودن دمای ترموستات داغ می‌شود.

اگر درجه دمای ترموستات یخچال بر روی دمای پایین تنظیم شده باشد، موتور دستگاه برای رسیدن به این دما و کارکرد درست یخچال باید دائما کار کند. از این رو برای عیب‌یابی یخچال سامسونگ و رفع این ایراد باید به بررسی این ۲ مورد بپردازید تا مشکل دستگاه رفع شود.

۵. علت یخ زدن داخل یخچال سامسونگ

ممکن است که بعد از باز کردن درب یخچال، متوجه یخ زدن داخل یخچال و دیواره‌های کابین دستگاه شده باشید. این مورد از عیب‌یابی یخچال سامسونگ می‌تواند به خاطر دلایل زیادی چون خراب بودن لاستیک درب، کثیف شدن کویل‌های کندانسور، قرار دادن مواد غذایی داغ و گرم در یخچال، خرابی قطعه ترمیستور یخچال، خرابی ترموستات و یا ایراد در برد الکترونیکی یخچال می‌باشد.

عیب‌یابی یخچال سامسونگ + راهکار

اولین مورد در عیب‌یابی این مشکل مربوط به بررسی لاستیک دور درب یخچال است. اگر لاستیک دور درب یخچال خراب شده باشد، هوای بیرون و گرما وارد کابین شده و باعث برفک زدن یخچال فریزر خواهد شد. از این رو ابتدا این قسمت یخچال را چک کرده و اگر مشکل و ایرادی در این قطعه بود به تعویض آن و رفع ایراد یخچال بپردازید.

جمع شدن جرم بر روی کویل‌های کندانسور یخچال و کثیف بودن این قطعه باعث کارکرد بیشتر دستگاه جهت رسیدن به دمای مورد انتظار در عملکرد یخچال خواهد شد.

از این رو این مورد باعث یخ زدن مواد غذایی در داخل یخچال و مشکلات دیگر می‌شود. بهتر است که برای رفع این ایراد با نمایندگی‌های معتبر برند سامسونگ تماس گرفته تا مشکل دستگاه را رفع نمایند.

همچنین اگر عادت دارید که مواد غذایی داغ و یا گرم را در داخل یخچال بگذارید، این امر باعث ایجاد این مشکل خواهد شد. چرا که باعث افزایش دمای یخچال جهت تنظیم دمای غذا با دمای کابین دستگاه می‌شود. توصیه می‌کنیم که برای جلوگیری از بروز این مشکلات، بهتر است که از قرار دادن غذاهای داغ و گرم در یخچال اجتناب کنید.

قطعه ترمیستور یخچال وظیفه کنترل دمای هوا دستگاه را بر عهده داشته که این تنظیم دما را به برد کنترل یخچال ارسال می‌کند. برد کنترل بر مبنای دماهای خوانده شده ترمیستور، مقادیر ولتاژی را به فن اواپراتور و کمپرسور تعیین می‌کند.

اگر ایراد و مشکلی در این قطعه رخ دهد، باعث کارکرد بیش از حد فن اواپراتور و کمپرسور خواهد شد که در نتیجه باعث خنک شدن بیش از حد دستگاه و یخ زدن وسایل داخل یخچال خواهد شد.

ترموستات یخچال نیز وظیفه کنترل دمای دستگاه را بر عهده دارد. جهت عیب‌یابی یخچال سامسونگ و بررسی این قطعه، ترموستات یخچال را از سمت کمترین درجه قطعه به سمت بیشترین درجه بچرخانید.عیب‌یابی یخچال سامسونگ

اگر در زمان این امر متوجه صدای کلیک مانندی از قطعه شدید، ترموستات سالم بوده و مشکلی در این بخش نیست. البته برای اطمینان از سالم بودن این قطعه نیز می‌توانید از یک مولتی متر استفاده کنید تا اگر مشکلی در این قطعه بود، به تعویض آن و رفع مشکل بپردازید.

آخرین مورد در عیب‌یابی یخچال سامسونگ و یخ زدن داخل دستگاه، مربوط به خرابی قطعه برد الکترونیکی یخچال می‌باشد. اگر برد الکترونیکی یخچال سامسونگ دچار ایراد شده باشد، قادر به ارسال فرمان جهت یخ زدایی هیتر و خاموش شدن کمپرسور نخواهد بود.

به این ترتیب مشکل یخ زدن مواد غذایی در داخل یخچال به وجود خواهد آمد. به دلیل حساسیت بالای قطعه برد الکترونیکی یخچال که نیاز به تجربه و دانش تخصصی جهت تعمیر و یا تعویض قطعه خواهد داشت، بهتر است که از دستکاری کردن یخچال اجتناب کرده و رفع ایراد یخچال را به تکنسین‌کار مجرب بسپارید.

نمایندگی تعمیر آنلاین

بر طبق مطالب گفته شده، به بررسی عیب‌ها و ایرادات رایج یخچال سامسونگ پرداختیم. اگر با توجه به مطالب گفته شده نتوانستید به عیب‌یابی یخچال سامسونگ و رفع آن بپردازید، می‌توانید با نمایندگی تعمیر آنلاین تماس گرفته تا تکنسین‌کاران نمایندگی در کمترین زمان و با صرف هزینه معقول به رفع ایرادات دستگاه شما بپردازند.