ماشین ظرفشویی دستگاهی کارآمد اما حساس است که در صورت بی توجهی به ارورها و استفاده نادرست از آن، به سرعت خراب می‌شود. در این مطلب قصد داریم خرابی های ماشین ظرفشویی سامسونگ را به شما معرفی کنیم.

در این صورت اگر با هریک از این مشکلات برخورد کردید به راحتی ‌می‌توانید علت آن را پیدا کرده و برای رفع کردنش اقدام نمایید. پس با ما همراه باشید.

مهم ترین خرابی های ماشین ظرفشویی سامسونگ

ماشین ظرفشویی سامسونگ یکی از بهترین برندهای موجود در بازار است که کیفیتش بر همگان ثابت شده و فروش بسیار بالایی دارد. با این حال این دستگاه نیز مانند هر دستگاه دیگر، ممکن است در اثر گذر زمان فرسوده شود و یا به دلیل استفاده نادرست از آن خراب گردد.

به طور معمول خرابی‌های ماشین ظرفشویی و مشکلات آن به صورت ارور بر روی نمایشگر LCD ظاهر می‌شود تا کاربر علت بروز آن را سریع‌تر کشف کند. از مهم‌ترین خرابی های ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. روشن نشدن ماشین ظرفشویی

اگر دکمه power روی درب دستگاه را فشار می‌دهید اما دستگاه روشن نمی‌شود و یا شروع به انجام برنامه شستشو نمی‌کند، احتملا برق در داخل دستگاه وجود ندارد. پس از وجود برق در پریز ماشین ظرفشویی مطمئن شوید و سلامت فیزیکی دو شاخه آن را بررسی نمایید.

در صورتی که در این بخش مشکل خاصی وجود نداشته باشد احتمالا خرابی اصلی از برد است که برای رفع آن باید نسبت به تعمیر ظرفشویی سامسونگ خود اقدام نمایید.

 

مشکلات رایج ماشین ظرفشویی سامسونگ

 

۲. تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی؛ از مهم‌ترین خرابی های ماشین ظرفشویی سامسونگ

این مشکل با ارور 5E ماشین ظرفشویی سامسونگ خود را نشان می‌دهد و به سرعت پایین تخلیه آب از دستگاه و یا عدم تخلیه کلی آن اشاره دارد. اگر پس از اتمام برنامه شستشو در کف دستگاه، آب جمع شده باشد احتمالا مشکلی در مسیر تخلیه وجود دارد که باید برطرف گردد.

برای رفع این مشکل، فیلتر ماشین ظرفشویی را باز کرده و با آب گرم و صابون تمیز نمایید. در صورتی که مشکل حل نشد احتمالا هسته خرما یا دیگر مواد غذایی با سایز درشت در مسیر تخلیه گیر کرده و عبور آب را مشکل می‌کند که برای رفع آن باید تمام مسیر تخلیه را بررسی گردد.

نکته: جرم گیری ماشین ظرفشویی به صورت مستمر و منظم تا حد زیادی از بروز این مشکل جلوگیری می‌کند.

۳. صدای غیر طبیعی از دستگاه

علت وجود صدای ناهنجار و غیر طبیعی از ماشین ظرفشویی در حین شستشوی ظروف بسته به مرحله شستشو متفاوت است. اگر از همان ابتدای شروع برنامه، صدای غیرطبیعی به گوش می‌رسد احتمالا علت آن درست نچیدن ظروف در داخل دستگاه است که با پره‌های اسپری آب برخورد می‌کند.

البته خرابی جت پمپ یا همان موتور شستشو که آب را در دستگاه به حرکت در می‌آورد نیز در بروز صدای غیر طبیعی موثر است. اما اگر در مرحله تخلیه آب داخل مخزن، صدای ناهنجاری می‌شنوید علت تولید این صدا به خرابی پمپ تخلیه و گیر کردن چیزی در آن باز می‌گردد.

۴. خیس بودن ظروف

اگر پس از اتمام برنامه با ظروفی خیس مواجه شدید، احتتمالا مایع جلادهنده موجود در دستگاه به اتمام رسیده است. به طور معمول کمبود مایع جلادهنده از طریق هشداری بر روی نمایشگر به اطلاع کاربر می‌رسد.

در صورتی که علت اصلی خشک نبودن ظروف، اتمام مایع جلادهنده نباشد، بهتر است سلامت فن حرارتی را بررسی کنید و در صورت نیاز از یک تکنسین جهت تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بخواهید.

۵. وارد نشدن آب به مخزن

علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی می‌تواند به مسدود بودن شیر برقی، تا خوردگی در شلنگ آب ورودی و کم بودن فشار آب لوله کشی بازگردد. در اکثر موارد رفع این مشکل مانند دیگر خرابی های ماشین ظرفشویی سامسونگ نیست و نیازی به تماس با تعمیرکار ندارد. چرا که در اکثر مواقع توسط کاربر قابل حل است.

 

خرابی های ماشین ظرفشویی سامسونگ

 

۶. کثیف بودن ظروف؛ از اصلی‌ترین خرابی های ماشین ظرفشویی سامسونگ

دلایل زیادی وجود دارد که پس از اتمام شستشو با ظروف لکه دار و کثیف مواجه شوید. تمیز نشستن ظروف ظرفشویی می‌تواند به دلیل کثیف بودن فیلترهای کف دستگاه، خرابی المنت گرم کننده آب و مسدود بودن آبفشان‌ها بازگردد. لازم به ذکر است که استفاده از نمک، مایع جلادهنده و شوینده غیراستاندارد و بیکیفیت نیز در تمیز نشدن ظروف نقش به سزایی دارد.

شما می‌توانید با استفاده از جرم گیر ظرفشویی سامسونگ تمامی فیلترها و قطعات داخلی ظرفشویی را تمیز کنید. در صورتی که مشکل با استفاده از جرمگیر برطرف نشد باید هیتر و موتور تقسیم آب را چک کرده و در صورت لزوم آن را تعمیر یا تعویض نمایید.

۷. نشت آب

یکی از خرابی های ماشین ظرفشویی سامسونگ نشت کردن آب به بیرون از دستگاه است. این مساله به طور معمول در حین انجام برنامه شستشو خصوصا مرحله تخلیه آب پیش می‌آید و با ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ همراه است.

علت بروز این مشکل در اکثر مواقع به پارگی شلنگ تخلیه بازمی‌گردد اما قطع شدن اتصالات درونی جت پمپ، ابرگاید و یا کابین نیز ممکن است باعث خروج آب از بدنه دستگاه شود.

از خرابی های ماشین ظرفشویی سامسونگ نشت کردن آب

۸. باز شدن بی دلیل درب ماشین ظرفشویی

اگر در حین شستشو بدون هیچ دلیل درب دستگاه باز می‌شود و فرآیند شستشو را متوقف می‌کند بهتر است لولاهای درب را بررسی کنید و از سلامت فیزیکی آن مطمئن شوید. این مشکل در صورتی که حل نشود می‌تواند به نشت کردن آب به بیرون منجر شود و شما را با دیگر خرابی های ماشین ظرفشویی سامسونگ مواجه سازد.

۹. گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی

تمیز شدن کامل چربی‌های موجود بر روی ظروف، مشروط به گرم بودن آب داخل دستگاه است. به همین دلیل گرم نشدن آب ظرفشویی سامسونگ منجر به تمیز نشدن ظروف می‌شود و کیفیت شستشو تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

این مشکل به دلیل خرابی المنت گرم کننده و یا خرابی هیدرواستات اتفاق می‌افتد و برای رفع آن باید نسبت به تعمیر ماشین ظرفشویی خود اقدام کنید.

۱۰. روشن بودن چراغ نمک یا جلادهنده

یکی دیگر از خرابی های ماشین ظرفشویی سامسونگ خاموش نشدن چراغ‌های هشدار است.در برخی از مواقع علی رغم وجود جلادهنده و نمک ماشین ظرفشویی، چراغ اخطار تمام شدن این مواد، در دستگاه روشن می‌شود.

برای رفع این مشکل بهتر است مخزن نمک و جلادهنده را کاملا پر کنید و مخزن نمک را با قاشقی چوبی هم بزنید تا تمام قسمت‌های مخزن پر شود. اگر چراغ هشدار با این کار خاموش نشد باید برای تعمیر دستگاه از یک تکنسین مجرب کمک بخواهید.

خرابی های ماشین ظرفشویی سامسونگ

۱۱. عمل نکردن دکمه‌‌ها

اگر دکمه‌های روی ماشین ظرفشویی را فشار می‌دهید اما تغییری اتفاق نمی‌افتد احتمالا به دلیل فعال بودن قفل کودک است. بهتر است با فشردن دکمه‌های مربوط به قفل کودک این ویژگی را لغو کنید.

اما اگر مشکل با این راه حل برطرف نشد احتمالا در اثر استفاده اشتباه و یا فرسودگی قطعات، دکمه‌ها کارایی خود را از دست داده‌اند. برای رفع این مشکل، همانند دیگر خرابی های ماشین ظرفشویی سامسونگ شما باید از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید تا دکمه‌ها را برای شما تعویض کنند.

فشار ندادن بیش از حد دکمه‌ها، جلوگیری از ورود رطوبت به آنها و ممانعت از بازی کردن بچه‌ها با آن نقش زیادی در افزایش عمر این دکمه‌ها ایفا می‌کند. فشار دادن پی در پی و بی دلیل دکمه‌ها می‌تواند شما را با دیگر خرابی های ماشین ظرفشویی سامسونگ روبرو کند و برنامه شستشو متوقف شود.