کودکان علاقه فراوانی به فشار دادن دکمه‌های وسایل خانه دارند؛ مخصوصا اگر با زدن هر دکمه، صدایی از دستگاه بلند شده یا نور چراغی روشن شود. ازآنجایی‌که ماشین‌های لباسشویی چندین دکمه دارند و در دسترس کودکان هستند، بهترین اسباب سرگرمی برای آن‌ها به شمار می‌روند. بازی کردن کودکان با دکمه‌های ماشین لباسشویی می‌تواند به دستگاه آسیب وارد کند و باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن و در نهایت نیاز پیدا کردن به تعمیر ماشین لباسشویی در خانه می‌شود. ازهمین‌رو قفل کودک لباسشویی یک قابلیت عالی برای جلوگیری از خراب شدن دستگاه توسط کودکان به حساب می‌آید. در این مقاله قصد داریم به نحوه فعال کردن و غیرفعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی بوش ، سامسونگ و … سایر برندها بپردازیم. با استفاده از اطلاعات موجود در این مقاله، ماشین لباسشویی خود را از بازی بچه‌ها در امان نگاه دارید.

معنی Child lock روی ماشین‌های لباسشویی چیست؟

بسیاری از افراد نمی‌دانند child lock یعنی چه و چه کاربردی دارد. این عبارت به‌معنای قفل کودک است که با فعال کردن آن، همه کلیدهای ماشین لباسشویی از کار خواهند افتاد. قفل کودک لباسشویی برای جلوگیری از تغییر تنظیمات شست‌وشوی لباسشویی توسط کودکان طراحی شده است. در حال حاضر، بیشتر وسایل الکترونیکی از جمله ماشین‌های لباسشویی از برندهای متنوع مجهز به قفل کودک هستند؛ اما نحوه فعال و غیرفعال کردن آن ممکن است در هر مدل با دیگری متفاوت باشد.

نحوه باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی بوش

معمولا علامت کلید در ماشین لباسشویی بوش به‌معنای فعال بودن قفل کودک است. برای باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی بوش یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید:

  • دکمه start (شروع) را به مدت ۳ تا ۵ ثانیه فشار دهید و نگه دارید. بعد از شنیدن صدای بوق، علامت کلید یا قفل روی نمایشگر ناپدید می‌شود.
  • دکمه‌های rpm و finished in را همزمان و به مدت ۳ ثانیه نگه دارید.
  • اگر لباسشویی بوش شما یک صفحه نمایش لمسی دارد، باید دکمه مربع روشن با نماد کلید را به مدت ۳ ثانیه لمس کنید تا رنگ آن تیره شود.

هرکدام از روش‌های بالا برای یکی از مدل‌های لباسشویی کاربرد دارد. به‌عنوان مثال، نحوه باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی بوش سری ۷ ممکن است با سری ۴ آن متفاوت باشد. چنانچه هر گونه مشکل و خرابی در تنظیمات برنامه قفل کودک لباسشویی بوش اتفاق افتاد، با کارشناسان حرفه ای و کاربلد تعمیر آنلاین جهت تعمیر لباسشویی بوش ارتباط بگیرید.

نحوه باز کردن قفل کودک لباسشویی بوش

نحوه باز شدن قفل کودک لباسشویی اسنوا

برای استفاده از قابلیت قفل کودک لباسشویی اسنوا باید دکمه‌های temp و rinse/spin را همزمان و به مدت ۳ ثانیه نگه دارید. سپس این کار را با دکمه‌های + و – روی دستگاه انجام دهید. درصورتی‌که قفل دستگاه باز نشد، از دفترچه راهنمای لباسشویی یا نمایندگی اسنوا کمک بگیرید.

فعال و باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی کنوود

برای فعال یا غیرفعال کردن قفل کودک لباسشویی کنوود باید از دکمه child lock روی پنل نمایشگر دستگاه استفاده کنید. بعد از فعال کردن قفل کودک نماد CL روی نمایشگر ظاهر می‌شود. برای باز کردن قفل باید دکمه‌های spin و drying را همزمان فشار دهید و نگه دارید.

نحوه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک لباسشویی ال جی

علامت CL روی نمایشگر ماشین لباسشویی ال جی نشان‌دهنده فعال بودن قفل کودک است. هنگامی که قفل کودک لباسشویی ال جی فعال باشد، کنترل پنل غیرفعال بوده و برنامه‌ها قابل‌تنظیم نخواهد بود. برای باز کردن قفل کودک لباسشویی ال جی فقط کافی است دکمه child lock را به مدت ۳ ثانیه فشار داده و نگه دارید. همین عمل را می‌توانید برای فعال کردن قفل کودک در این دستگاه نیز انجام دهید.

برای فعال و غیرفعال کردن قفل کودک لباسشویی ال جی قدیمی که فاقد دکمه child lock هستند، باید دکمه‌های temp و option را همزمان به مدت ۳ تا ۵ ثانیه فشار داده و نگه دارید. در بعضی از مدل‌های این برند برای این کار باید از دکمه‌های wash و rinse با هم استفاده کنید. در صورتی که متوجه شدید درب دستگاه به طور کلی باز نمی‌شود، ممکن است ایراد از فعال شدن قفل کودک نباشد، در چنین شرایطی باید با متخصصان کاربلد تعمیر لباسشویی ال جی تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن، مشکل دستگاه شما شناسایی و رفع شود.

CL؛ نماد قفل کودک لباسشویی ال جی

نحوه استفاده از قفل کودک لباسشویی پاکشوما

قفل کودک لباسشویی پاکشوما معمولا بعد از شروع فرایند شست‌وشو فعال می‌شود. به همین خاطر حین کار کردن دستگاه، علامت CL را روی آن مشاهده می‌کنید. برای فعال یا غیرفعال‌سازی دستی قفل کودک لباسشویی پاکشوما دکمه‌های rinse و prewash را هم‌زمان و به مدت ۳ تا ۵ ثانیه نگه دارید.

باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی دوو

روی ماشین‌های لباسشویی دوو معمولا دکمه‌ای به نام CL یا Child Lock مشاهده می‌کنید. این دکمه را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا قفل کودک دستگاه باز شود. در صورت نبود دکمه قفل کودک، با فشار دادن همزمان دکمه‌های زیر می‌توانید قفل کودک لباسشویی دوو را باز کنید:

  • دکمه‌های temp و option
  • دکمه‌های spin و drying
  • دکمه‌های drying و delay timer

ازآنجایی‌که نحوه باز کردن قفل کودک لباسشویی دوو برای مدل‌های مختلف آن با یکدیگر فرق دارد، اول از همه از دفترچه راهنمای آن کمک بگیرید و چنانچه با هر گونه مشکل در باز کردن قفل کودک لباسشویی دوو مواجه شدید، می‌توانید با کارشناسان خبره مجموعه تعمیر آنلاین برای تعمیر لباسشویی دوو ارتباط بگیرید.

آموزش باز و بسته کردن قفل کودک لباسشویی سامسونگ

زمانی که قفل کودک لباسشویی سامسونگ فعال باشد، همه دکمه‌های دستگاه به‌جز دکمه پاور قفل شده و نمادی روی نمایشگر ظاهر می‌شود. نحوه باز و بسته کردن قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ نیز باتوجه‌به مدل آن متفاوت است. برای کار با قفل کودک لباسشویی سامسونگ روش‌های زیر را امتحان کنید:

  • دکمه‌های spin و temperature را به مدت ۳ ثانیه همزمان فشار دهید.
  • دکمه‌های rinse و temperature را به مدت ۳ ثانیه همزمان نگه دارید.
  • دکمه‌های + و – را همزمان به مدت ۳ ثانیه فشار داده و سپس دکمه Start/Pause را فشار داده و نگه دارید.

درصورتی‌که هیچ‌کدام از روش‌های بالا کارساز نبود، با نمایندگی ماشین لباسشویی سامسونگ یا کارشناسان تعمیر لباسشویی سامسونگ مجموعه تعمیر آنلاین تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

راه‌های فعال کردن قفل کودک لباسشویی سامسونگ

آموزش باز و بسته کردن قفل کودک ماشین لباسشویی زیمنس

برای فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی زیمنس باید از دکمه‌های + و – استفاده کنید. این دکمه‌ها را همزمان به مدت ۳ ثانیه نگه دارید و رها کنید.

نحوه فعال و غیرفعال‌سازی قفل کودک لباسشویی میدیا

برای فعال‌سازی یا باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی میدیا یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید:

  • دکمه start را چند ثانیه نگه دارید.
  • دکمه RPM را فشار داده و حدود ۹ ثانیه نگه دارید.
  • دکمه‌های rpm و finished را همزمان فشار داده و برای چند ثانیه نگه دارید.

در بعضی از مدل‌های ماشین لباسشویی بالا یا پایین دکمه‌ها یک علامت کلید یا قفل همراه با عباراتی مانند 3 sec نوشته شده است. با نگه داشتن این دکمه‌ها به مدت زمان معین می‌توانید از قابلیت قفل کودک لباسشویی میدیا استفاده کنید. در صورتی که عملکرد دکمه قفل کودک ماشین لباسشویی میدیا به مشکل برخورد و درب لباسشویی شما تحت هیچ شرایطی باز نشد از خدمات تعمیر لباسشویی مدیا و کارشناسان حرفه ای و خبره کمک بگیرید.

محافظت از عملکرد دستگاه با قفل کودک ماشین لباسشویی

تعمیر آنلاین؛ مرکز تخصصی تعمیر انواع ماشین لباسشویی با ضمانت ۱ تا ۶ ماهه

در این مقاله به سوال “چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی را باز کنیم” پاسخ دادیم و به بررسی باز و بسته کردن قفل ماشین لباسشویی در انواع برندها و مدل‌ها پرداختیم. برای فعال‌سازی یا باز کردن قفل کودک لباسشویی همیشه اول به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید؛ زیرا نحوه استفاده از قابلیت قفل کودک در همه دستگاه‌ها یکسان نیست. در بعضی از موارد، قفل کودک لباسشویی با هیچ روشی باز نمی‌شود که در این صورت دستگاه شما به تعمیر نیاز دارد.

برای تعمیر ماشین لباسشویی فقط کافی است درخواست خود را از طریق سایت ثبت کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۹۶ تماس بگیرید. کارشناسان ما در تعمیر آنلاین بعد از هماهنگی با شما به منزلتان اعزام می‌شوند تا دستگاهتان را بدون نیاز به جابه‌جایی تعمیر کنند.