حتما تاکنون هنگام خرید لوازم خانگی با برندهای متنوعی در بازار مواجه شده‌اید که انتخاب را برایتان دشوار کرده است. بوش و ال جی دو برند مطرح با سابقه طولانی‌مدت در بازار وسایل برقی خانه و آشپزخانه هستند که توانسته‌اند اعتماد بسیاری از افراد را به خود جلب کنند. کیفیت بالا، عملکرد عالی و سرعت مناسب از مهم‌ترین ویژگی‌های این دو برند است که آن‌ها را از سایر محصولات متمایز می‌کند. بوش یک شرکت آلمانی است که بیش ۱۰ سال سابقه تولید لوازم خانگی زیبا و باکیفیت دارد. ال جی نیز یک شرکت بزرگ کره‌ای است که به طراحی منحصربه‌فرد لوازم خانگی شهرت دارد.

در این مقاله قصد داریم به مقایسه ظرفشویی بوش و ال جی بپردازیم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید. با مطالعه مطلب پیش رو خواهید توانست باتوجه‌به نیاز و بودجه خود بهترین مورد را انتخاب کنید.

تفاوت صدای ماشین ظرفشویی بوش و ال جی هنگام شست‌وشو

فرایند شست‌وشوی ماشین ظرفشویی معمولا یک تا دو ساعت زمان می‌برد. ایجاد سروصدای بسیار در این مدت قطعا آزاردهنده است و آرامش را از خانه می‌گیرد. ماشین‌های ظرفشویی با میزان دسی بل ۳۸ تا ۴۸ کمترین میزان صدا را حین شست‌وشو تولید می‌کنند.

ماشین‌های ظرفشویی بوش و ال جی از قابلیت Silence Program برخوردار هستند و از نظر تولید صدا عملکرد نسبتا یکسانی دارند؛ اما در حالت کلی، میزان صدای ماشین‌های ظرفشویی بوش نسبت به ال جی پایین‌تر است. به همین خاطر معمولا ظرفشویی بوش قیمت بالاتری نسبت به ال جی دارد. اگر صدای دستگاه شما نسبت به اوایل استفاده بیشتر شده است، توصیه می‌کنیم برای رفع مشکل به یک مرکز تعمیر ظرفشویی مراجعه کنید.

مقایسه ظرفشویی بوش و ال جی از نظر تنوع در مدل

تنوع در طراحی و مدل از مهم‌ترین فاکتورهای مقایسه ماشین ظرفشویی ال جی با بوش محسوب می‌شود. تنوع بی‌نظیر محصولات این برند دست شما را برای انتخاب باتوجه‌به نیاز و بودجه باز می‌گذارد. ماشین‌های ظرفشویی بوش تنوع بیشتری نسبت به سایر برندها از جمله ال جی دارند. به یاد داشته باشید که تعمیر آنلاین برای تعمیر لوازم خانگی از قطعات اورجینال هر برند و مدل استفاده می‌کند؛ بنابراین فرقی نمی‌کند ماشین ظرفشویی شما چه برند یا مدلی دارد، با خیال راحت آن را به تعمیر آنلاین بسپارید تا با استفاده از قطعات اورجینال، دستگاه را مانند روز اول سالم به شما تحویل دهد.

مقایسه ظرفشویی بوش و ال جی از نظر مدل

تنوع برنامه‌های شست‌وشو ظرفشویی‌های بوش و ال جی

ماشین‌های ظرفشویی ال جی حداکثر 9 چرخه شست‌وشو و 8 گزینه شست‌وشو دارند. در مقابل نیز ماشین‌های ظرفشویی بوش از حداکثر 7 چرخه شست‌وشو و 7 گزینه برای شست‌وشو برخوردار هستند. در بحث مقایسه ماشین ظرفشویی ال جی و بوش باید به این نکته نیز اشاره کنیم که ظرفشویی ال جی از بخار آب استفاده می‌کند، در حالیکه بوش از گرم کردن آب، بخار تولید می‌کند. چنانچه دستگاه شما با مشکل گرم نکردن آب مواجه شده است، تعمیر ظرفشویی ال جی یا بوش را به تعمیر آنلاین بسپارید.

ماشین‌های ظرفشویی ال جی و بوش هر دو به برنامه‌های شست‌وشوی خودکار، شست‌وشوی سریع، شست‌وشوی مراقبتی از ظرف‌های شیشه‌ای مجهز هستند. از گزینه‌های متنوع شستشو ماشین‌های ظرفشویی می‌توانید برای از بین بردن مواد زائد غذایی استفاده کنید.

فولاد ضد زنگ؛ برگ برنده ماشین‌های ظرفشویی ال جی و بوش

یکی از مزایای ماشین ظرفشویی ال جی و بوش داشتن فولاد ضدزنگ است. فولاد ضدزنگ عمر طولانی‌تر و فرایند خشک کردن بهتری را به ارمغان می‌آورد و نیاز مکرر به تعمیرات ظرفشویی بوش و ال جی را کاهش می‌دهد. درحالی‌که محفظه‌های پلاستیکی ارزان‌تر بوده و کیفیت پایین‌تری دارند.

شستشو با بخار در ظرفشویی ال جی بهتر است یا بوش؟

یکی از بزرگترین مشکلاتی که احتمال دارد برای ماشین‌های ظرفشویی پیش بیاید، کثیفی‌های چسبنده و پخته‌شده است. ماشین ظرفشویی ال جی با استفاده از بخار پمپ‌شده قادر به از بین بردن سرسخت‌ترین لکه‌ها قبل از شروع چرخه شست‌وشو است. ماشین ظرفشویی بوش نیز به این قابلیت مجهز است، اما نمی‌توان کیفیت آن را با ماشین ظرفشویی ال جی مقایسه کرد. ماشین ظرفشویی بوش آب را به میزان بالایی گرم می‌کند تا بتواند کثیفی‌های ظروف را از بین ببرد.

مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و ال جی از نظر شست‌وشو با بخار

گرفتن سختی آب؛ مهم‌ترین مزیت ماشین ظرفشویی بوش

شست‌وشوی ظروف با آب سخت باعث به وجود آمدن لکه روی ظروف کریستال و لیوان‌ها می‌شود. در این شرایط به‌جای استفاده از سیستم نرم‌کننده آب بهتر است از سیستم پیشرفته بوش سری 300 استفاده کنید.

قفسه‌ها در ماشین ظرفشویی ال جی و بوش چگونه است؟

از این فناوری برای افرادی استفاده می‌شود که می‌خواهند ظروف با سایز و اندازه‌های متفاوت را در ماشین ظرفشویی قرار دهند. تنظیم قفسه‌ها و انعطاف‌پذیر بودن آنان از نکات مهمی است که به شما امکان ایجاد فضای بزرگتر را می‌دهد. خوشبختانه در هر دو ماشین ظرفشویی بوش و ال جی این امکان وجود دارد.

رَک سوم ماشین ظرفشویی بوش (Bosch MyWay Rack) فضای بیشتری و ظاهر بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. این رک سوم به شما امکان می‌دهد وسایل بزرگتر و ظروف نقره را در آن قرار دهید. بوش همچنین EasyGlideRack دارد که حرکت را نرمتر و راحت‌‎تر می‌کند.

استفاده از فناوری هوشمند در ظرفشویی‌های LG و Bosch

در این بخش از مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و ال جی به بررسی برنامه‌های هوشمند شست‌وشو می‌پردازیم. برندهای ظرفشویی بوش یا ال جی هر دو از فناوری هوشمند شست‌وشوی خودکار استفاده می‌کنند. ماشین‌های ظرفشویی مدرن سنسورهایی دارند که سطح کثیفی را اندازه‌گیری می‌کند و قادر به تعیین زمان، دما و شدت شست‌وشو است. این قابلیت بسیار مفید است و امکان حدس چرخه شست‌وشو را فراهم می‌کند.

فناوری‌های هوشمند در لوازم خانگی به دلیل راحتی بیشتر در آشپزخانه‌ها محبوبیت بیشتری دارند. اکنون از تلفن‌های هوشمند برای کنترل ماشین‌های ظرفشویی استفاده می‌شود. در ادامه برنامه‌های هوشمند ظرفشویی‌های ال جی و بوش را بررسی می‌کنیم:

  • Home Connect: ماشین ظرفشویی بوش با استفاده از این برنامه شروع و اتمام چرخه شست‌وشو را مشخص می‌کند.
  • SmartThinQ: ماشین ظرفشویی ال جی از برنامه SmartThinQ برخوردار است؛ این برند با استفاده از فناوری NFC، چرخه‌های جدید سفارشی را روی برنامه تلفن هوشمند شما بارگیری می‌کند و سپس با نگه داشتن تلفن در کنار ماشین ظرفشویی آن‌ها را به دستگاه شما انتقال می‌دهد.

با نصب دو برنامه فوق روی تلفن همراه خود می‌توانید عملکرد ماشین ظرفشویی را از راه دور کنترل کنید.

مقایسه ماشین ظرفشویی ال جی با بوش از نظر فناوری هوشمند

مقایسه ظرفشویی ال جی با بوش از نظر طراحی

طراحی ماشین ظرفشویی ال جی هر روز در حال توسعه است. ال جی در حال حاضر حدود 10 مدل ماشین ظرفشویی با ویژگی منحصربه‌فرد دارد و کماکان در حال تولید ماشین‌های ظرفشویی استاندارد جلو و همچنین مدل‌های کنترل پنهان با فولاد ضدزنگ و فولاد ضدزنگ سیاه است. اخیراً ال جی تولید ماشین ظرفشویی با رنگ‌های مشکی مات و سفید مات را متوقف کرده است.

بوش به‌عنوان یک تولیدکننده ماشین ظرفشویی شناخته‌شده و قابل‌اعتماد، طیف گسترده‌ای از مدل‌های زیر 600 دلار بودجه‌پسند 100 سری (که قبلاً با نام سری Ascenta شناخته می‌شدند) تا سری لوکس 2000 دلاری و حتی ماشین‌های ظرفشویی ADA را تولید می‌‎کند.

ماندگاری و دوام ظرفشویی ال جی بیشتر است یا بوش؟

برند ال جی نسبت به بوش از سابقه کمتری برخوردار است، اما این برند در تلاش است تا ویژگی‌های خود را توسعه دهد و محصولات متنوع‌تری عرضه کند. بوش با سابقه بالایی که دارد، دوام خود را ثابت کرده و از قابل‌اعتمادترین ماشین‌های ظرفشویی موجود در بازار است. به همین خاطر در مقایسه ظرفشویی ال جی با بوش از نظر ماندگاری و دوام، بوش برنده می‌شود.

قیمت؛ آخرین معیار برای مقایسه ماشین ظرفشویی ال جی با بوش

قیمت ماشین‌های ظرفشویی ال جی به‌صورت چشمگیری از قیمت ماشین ظرفشویی بوش پایین‌تر است. بااین‌حال هردوی این برندها کیفیت مطلوبی عرضه می‌کنند؛ بااین‌تفاوت که بوش در دسته محصولات لوکس و برتر قرار می‌گیرد و انتخاب‌های بیشتری برای افراد لوکس‌پسند دارد. درمقابل، برند ال جی انتخاب‌های مقرون‌به‌صرفه متعددی در اختیار افراد قرار می‌دهد.

مقایسه ظرفشویی بوش با ال جی از نظر قیمت

ظرفشویی ال جی بهتر است یا بوش؟

در این مقاله به مقایسه ظرفشویی بوش و ظرفشویی ال جی پرداختیم و تفاوت‌های این دو برند را برشمردیم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید. بوش و ال جی هر دو به‌عنوان برند‌های قابل‌اعتماد و باکیفیت شناخته می‌شوند. بسیاری از کاربران امکانات و طراحی زیبا ال جی را بالاتر می‌دانند، درحالی‌که بسیاری از کاربران سابقه و کیفیت بوش را ترجیح می‌دهند؛ بنابراین در نهایت این شما هستید که باید باتوجه‌به سلیقه، بودجه و نکات مهمی که مدنظرتان است، از میان بوش و ال جی یکی را انتخاب کنید. به نظر شما در مقایسه ظرفشویی بوش و ال جی کدام یک برنده می‌شود؟ نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و سایر مخاطبان تعمیر آنلاین به اشتراک بگذارید.