با پیشرفت تکنولوژی دیگر استفاده از تلوزیون به تماشای فیلم و سریال محدود نیست و افراد با اهداف دیگری نیز از آن استفاده می‌کنند. یکی از کاربردهای مهم تلوزیون در دنیای امروزی، تماشا و بررسی قسمت‌های مختلف مغازه، ساختمان و خانه با استفاده از دوربین مداربسته در این مکان‌هاست. اما هر نمایشگری مناسب استفاده از این کار نیست. اگر قصد خرید تلویزیون مناسب دوربین مداربسته دارید اما نمی‌دانید که چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید. 

ویژگی تلوزیون دوربین مداربسته 

شاید تصور کنید که یک تلوزیون معمولی یا تلویزیون مناسب بازی انتخاب خوبی برای استفاده از دوربین مدار بسته هستند اما کاملا در اشتباهید. اگر قصد خرید نمایشگر دوربین مداربسته را دارید بهتر است بر اساس نیاز و موارد استفاده خود از دوربین مدار بسته اقدام به خرید نمایید و هزینه بیشتری را برای امکانات اضافه تلوزیون نپردازید. از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام خرید تلویزیون مناسب دوربین مداربسته به آن توجه نمایید می‌توان به موارد زیر توجه کرد:

  • اندازه

با توجه به اینکه تلوزیون‌های امروزی بسیار بزرگ هستند شاید فکر کنید که هرچه تلوزیون دوربین مدار بسته بزرگ‌تر باشد بهتر است چرا که راحت‌تر میتوان محیط تحت پوشش دوربین را مشاهده کرد. این در حالی است که در 99 درصد مواقع شما نیازی به بررسی ریز جزئیات فیلم ندارید و تصویری کوچک نیز می‌تواند نیاز شما را برطرف نماید. 

اگر چندین دوربین در مکان مورد نظر خود نصب کرده‌اید و می‌خواهید تصویر تلوزیون به چندین قسمت تقسیم شود و در یک لحظه تمام دوربین‌ها قابل بررسی باشند می‌توان تلوزیون بزرگ‌تری خریداری کرد. لازم به ذکر است که دوربین‌های مدار بسته اغلب کیفیت بالایی ندارند  استفاده از تلوزیون بیش از حد بزرگ باعث تار شدن تصاویر می‌شود و عملا سایز بزرگ نمایشگر بلا استفاده خواهد بود. 

تلویزیون مناسب دوربین مداربسته

  • رزولوشن و کیفیت تصویر

نکته دیگری که در هنگام خرید نمایشگر دوربین مدار بسته باید به ان توجه کنید کیفیت تصویر تلویزیون است. این مساله برای شناسایی چهره افراد و دیدن پلاک ماشین‌ها اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. به همین دلیل اگر در مکانی دوربین نصب می‌کنید که شناسایی دقیق افراد و پلاک‌ها اهمیت زیادی دارد، سعی کنید تلوزیونی را انتخاب نمایید که از کیفیت بسیار بالایی است و جزئیات به میزان نیاز شما در نمایشگر واضح هستند. 

  • سیاه و سفید یا رنگی

با اینکه امروزه اکثر تلوزیون‌ها رنگی هستند اما برای استفاده در دوربین مدار بسته شما عملا نیازی به استفاده از این مدل تلوزیون‌ها ندارید و هزینه‌ای اضافه‌ برای این ویژگی پرداخت می‌کنید. خصوصا اینکه دوربین‌های دید در شب همگی سیاه و سفید هستند و نمی‌توانند رنگ‌ها را تشخیص دهند. 

 اگر کمی جستجو نمایید می‌توانید تلویزیون سیاه و سفید مناسب دوربین مداربسته بخرید و هزینه بیشتری برای تلوزیون رنگی نپردازید. البته اگر نیاز به تشخیص رنگ لباس شخص یا رنگ ماشین دارید، باید هزینه بیشتری کنید و تلوزیون رنگی و دوربین مدار بسته رنگی خریداری نمایید. 

ویژگی های تلویزیون مناسب دوربین مداربسته

  • کیفیت بلندگو

با توجه به اینکه اکثر دوربین‌های مدار بسته صدا را انتقال نمی‌دهند، کیفیت بلندگوی تلوزیون  کارایی خاصی برای شما نخواهد داشت. لذا پیشنهاد می‌کنیم تلوزیون‌هایی با کیفیت صدای دالبی را خریداری نکنید. 

  • نوع نمایشگر 

در حال حاضر تلوزیون‌های موجود در بازار دارای نمایشگر LED، LCD، OLED یا  QD- OLED هستند که بر اساس تکنولوژی استفاده شده در آن گران‌قیمت‌تر خواهند شد. پیشنهاد ما به شما برای خرید تلویزیون مناسب دوربین مداربسته، تلوزیونی است که نمایشگر آن LCD باشد چرا که نسبت به دیگر مدل‌ها از قیمت کمتری برخوردار است و در عین حال نیاز شما برای دیدن تصاویر ارسال شده توسز دوربین مدار بسته را نیز جواب خواهد داد. 

  • استفاده آسان 

یکی دیگر از ویژگی‌های تلویزیون مناسب دوربین مداربسته راحتی استفاده از آن است. هرچه قابلیت و ویژگی‌های تلوزیون بیشتر باشد، مسلما استفاده از آن پیچیده‌تر خواهد شد و کار کردن با آن سخت‌تر است. به همین دلیل در هنگام خرید نمایشگر دوربین مداربسته به این نکته توجه کنید که تلوزیون منتخب شما باید دارای چندین ورودی باشد و به راحتی به دوربین های مدار بسته شما متصل گردد. وصل شدن تلوزیون به اینترنت و اتصال لپ تاپ یا کامپیوتر به تلویزیون وایرلس از دیگر مواردی است که یک تلویزیون مناسب دوربین مداربسته باید داشته باشد تا استفاده از این تکنولوژی را آسان‌تر گرداند. 

نمایشگر مناسب دوربین مداربسته چی بخریم؟

  • قیمت مناسب 

مساله دیگری که باید به آن در هنگام انتخاب تلویزیون مناسب دوربین مداربسته توجه داشته باشید، مناسب بودن قیمت آن است. با توجه به تکنولوژی‌های زیادی که در زمینه صدای دالبی، رزولوشن 4K  و نمایشگر OLED وجود دارد، قیمت تلوزیون‌های آخرین مدل می‌تواند برای شما بسیار بالا باشد و عملا از این قابلیت‌ها استفاده چندانی نکنید. 

سعی کنید تلوزیونی را بخرید که به امکانات و ویژگی‌های به کار رفته در آن نیاز دارید. این مدل‌ها معمولا مدل‌های ارزان‌تر و ساده‌تری هستند که تعمیرشان راحت‌تر است و در صورتی که در آینده نیاز به تعمیر تلویزیون خود پیدا کنید نیاز به پرداخت هزینه‌های گزاف نیست. 

  • امکان اتصال انواع ورودی 

بهترین تلویزیون مناسب دوربین مداربسته، تلوزیونی است که قابلیت وصل شدن به انواع سیم‌های ورودی و خروجی اتصال را داشته باشد. در واقع تلوزیونی مناسب است که انواع پورت‌های مورد نیاز برای مدل‌های مختلف دوربین‌های مدار بسته را داشته باشد تا بتواند به آنها وصل شود و تصاویر را به خوبی نشان دهد. پورت VGA, CVBS  و HDMI از مهم‌ترین پورت‌های ورودی در هر نمایشگر دوربین مدار بسته‌ است که می‌تواند به اکثر دوربین‌های موجود د بازار متصل گردد.

  • امکان نصب بر روی دیوار 

به طور معمول تلویزیون مناسب دوربین مداربسته بر روی میز نصب می‌شود اما اگر کمبود جا داشته باشید باید به دنیال نصب تلویزیون روی دیوار باشید. لذا در صورتی که جای کافی برای قرار دادن تلوزیون بر روی میز ندارید، حتما در هنگام خرید تلوزیون به قابلیت نصب آن بر روی دیوار توجه کنید.