ایندزیت یکی از معتبرترین برندهای لوازم خانگی در بازار جهانی است که ماشین لباسشویی آن از اعتبار و محبوبیت بالایی برخوردار است. چشمک زدن چراغ های ماشین لباسشویی ایندزیت، یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای این دستگاه پیش آید. به همین دلیل تصمیم گرفته ایم در این مطلب تمامی علت‌ های بروز این مشکل را به شما معرفی کنیم.

ماشین لباسشویی یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی برقی است که وجود آن در هر منزلی حیاتی به نظر می‌رسد. از آن جا که با وجود ماشین لباسشویی، شستشوی لباس‌ها و پارچه‌های موجود در خانه‌ به کاری ساده، سریع و لذت‌بخش تبدیل شده است، تصور خراب شدن و کار نکردن ماشین لباسشویی برای اعضای خانواده کمی ترسناک و بغرنج است.

اما باید بدانید که این دستگاه برقی نیز به دلیل استفاده اشتباه و یا فرسودگی در اثر گذشت زمان ممکن است که خراب شود و نیاز به تعمیر  ماشین لباسشویی تعمیر  ماشین لباسشویی و یا تعویض قطعات داشته باشد.

چشمک زدن ماشین لباسشویی ایندزیت

علت چشمک زدن چراغ های لباسشویی ایندزیت چیست؟

نگهداری صحیح، تعمیر لباسشویی ایندزیت در موقع مناسب باعث می‌شود تا عمر دستگاه به طرز قابل توجه‌ای افزایش پیدا کند و از بروز آسیب‌های بعدی و هزینه‌های بیشتر نیز جلوگیری شود. به همین دلیل بهتر است که تمامی کد خطا و ارورهای ماشین لباسشویی خود را جدی بگیرید و برای رفع سریع آن اقدام کنید.

چشمک زدن چراغ لباسشویی ایندزیت

همان طور که گفتیم، یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین مشکلات و ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت چشمک زدن تمامی چراغ های آن است که مهم‌ترین دلایل بروز آن عبارتند از:

1_ قطع بودن اتصالات الکترونیکی در ماشین لباسشویی

در صورتی که اتصالات الکتریکی موجود در ماشین لباسشویی بر اثر فرسودگی یا دلایل دیگر از بین رفته باشد ارتباط برد با پنل، موتور و دیگر اجزای ماشین لباسشویی قطع می‌شود.

ماشین لباسشویی ایندزیت این مساله این مشکل را با استفاده از چشمک زدن چراغ‌های ماشین لباسشویی به کاربر نشان می‌دهد. در صورتی که پس از روشن و خاموش کردن ماشین لباسشویی باز هم شاهد چشمک زدن تمامی چراغ های ماشین لباسشویی بودید، توصیه می‌شود که با نمایندگی ماشین لباسشویی ایندزیت تماس بگیرید.

2_ وجود نوسان برق در جریان الکتریسیته

اگر در محله‌ای زندگی می‌کنید که نوسانات برق زیادی وجود دارد احتمال خراب شدن برد ماشین لباسشویی بالاست. به همین دلیل توصیه می‌کنیم جهت افزایش طول عمر دستگاه و جلوگیری از چشمک زدن چراغ‌ های ماشین لباسشویی ایندزیت، در مواقعی ماشین لباسشویی را برای شستن لباس‌ها روشن کنید که در ساعات اوج مصرف برق نباشد. بهترین زمان برای استفاده از لوازم برقی پرمصرف و حساس در ساعات پایانی شب و یا ابتدای صبح است.

3_ آسیب دیدگی یا خرابی برد دستگاه

برد در ماشین لباسشویی نقش مغز را بدارد و به تمامی اعضا دستور شروع و یا پایان فعالیت را ارسال می‌کند. ماشین لباسشویی ایندزیت از دو برد بسیار حرفه‌ای برخوردار است:

  •  برد نمایشگر که در جلوی دستگاه و پشت LCD واقع شده است.
  •  برد پاور اصلی که در قسمت پایینی و پشت ماشین لباسشویی مستقر است.

علل چشمک زدن چراغ های ماشین لباسشویی ایندزیت

به طور معمول برد پاور اصلی آسیب‌پذیرتر است و و آی‌سی‌های اصلی و منبع تغذیه آن دچار سوختگی و یا خرابی می‌شود که برای رفع این مشکل نیاز است تا تعمیرکار ماشین لباسشویی ایندزیت اقدام به تعویض و نصب مجدد آنها کند. با این حال بهتر است بدانید که مشکلات برد در 90 % اوقات با تعمیر و نصب مجدد برنامه قابل حل شدن است و تنها در 10% مواقع نیاز به تعویض برد احساس می‌شود.

پس بهتر است در شرایط بروز مشکل از قبال برد ماشین لباسشویی ایندزیت حتما با نمایندگی ایندزیت و یا با تکنسین های متخصص تعمیر آنلاین تماس برقرار نمائید.