فریجیدر، برند آمریکایی فعال در حوزه لوازم خانگی است که ابتدا بخشی از کمپانی جنرال موتورز بوده، اما بعد از گذشت مدتی به شرکت الکترولوکس انتقال یافت. این برند معتبر و معروف به تولید محصولات متنوع لوازم خانگی چون یخچال و ساید بای ساید، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروفر، کولر گازی و… می‌پردازد.

محصولات این برند نیز مجهز به فناوری‌های به روز و پیشرفته بوده که اطمینان و اعتماد مشتریان را کسب کرده است. یکی از قابلیت‌های ماشین لباسشویی فریجیدر، صفحه نمایش آن بوده که تمام کد خطاها و ارورهای دستگاه را نمایش می‌دهد. از این رو با توجه به نمایش هر نوع ارور لباسشویی فریجیدر، تکنسین‌کار به بررسی قطعه معیوب شده می‌پردازد و مشکل دستگاه را برطرف خواهد کرد.

در این مطلب قصد داریم به بررسی تمام کد خطاهای لباسشویی فریجیدر بپردازیم و در نهایت نحوه رفع هر یک را بیان کنیم. با تعمیر آنلاین همراه باشید.

تراز کردن ماشین لباسشویی

انواع کد خطاهای ماشین لباسشویی فریجیدر

کد خطای E11 ماشین لباسشویی فریجیدر

این ارور لباسشویی فریجیدر به معنای طولانی شدن زمان پر کردن آب دستگاه می‌باشد. برای رفع این ارور دستگاه باید باز بودن فلکه آب، شلنگ ورودی آب، پمپ تخلیه و قطعه شیر برقی آب را بررسی کنید تا در صورت وجود ایراد و مشکل در هر یک، آن را برطرف نمایید.

 

کد خطای E13 ماشین لباسشویی فریجیدر

این ارور ماشین لباسشویی Frigidair به دلیل نشت آب در مخزن و یا نشت هوا در لوله سنسور فشار آب نمایش داده شده است. از این رو باید مخزن شستشو و یا لوله هوای سنسور فشار سطح آب را بررسی نمایید. اگر نشتی در هر یک از این دو مورد بود، باید قطعه مورد نظر را تعویض نمایید.

 

کد خطای E14 ماشین لباسشویی فریجیدر

کد خطای E14 ماشین لباسشویی فریجیدر به معنای جای نگرفتن آهنربای سوئیچ نی مغناطیسی بخش پایینی قفل دستگاه می‌باشد. برای رفع این کد خطا باید سوئیچ نی و یا آهنربای این قسمت را عوض کنید تا ارور پاک شود.

 

کد خطای E21 ماشین لباسشویی فریجیدر

این ارور لباسشویی فریجیدر بیانگر عدم تخلیه آب لباسشویی می‌باشد. خرابی پمپ تخلیه باعث نمایش این کد خطا و مشکل دستگاه شده است. از این رو تنها لازم است که پمپ تخلیه را جدا کرده و گرفتگی‌های آن را رفع نمایید تا مشکل برطرف شود.

ارورهای ماشین لباسشویی فریجیدر

کد خطاهای E31 و E32 ماشین لباسشویی فریجیدر

نمایش این کد خطاهای لباسشویی فریجیدر به معنای عدم ارتباط بین سنسور فشار سطح آب و برد ماشین لباسشویی می‌باشد. برای رفع این ارور باید سنسور سطح آب را تعویض نمایید.

 

کد خطای E35 ماشین لباسشویی فریجیدر

این ارور ماشین لباسشویی Frigidair به معنای تشخیص بیش‌ازحد سرریزی آب توسط سنسور فشار سطح آب دستگاه می‌باشد. برای پاک کردن این ارور باید قطعات شیر برقی و مونتاژ دریچه ورودی را چک نمایید و در صورت وجود مشکل در هر یک آن را برطرف نمایید.

 

کد خطای E38 ماشین لباسشویی فریجیدر

کد خطای E38 ماشین لباسشویی فریجیدر بیانگر گرفته شدن لوله هوا دستگاه می‌باشد. برای رفع این مشکل باید سنسوری که به فشار سطح آب لباسشویی مربوط است را چک کرده و آن را تعمیر نمایید.

 

کد خطای E41 ماشین لباسشویی فریجیدر

این ارور لباسشویی فریجیدر به معنای باز بودن درب دستگاه و ایراد در مجموعه قفل لباسشویی می‌باشد. از این رو باید قفل درب و سیم‌کشی‌های آن را چک کرده تا در صورت وجود ایراد در هر یک، آنها را برطرف نمایید.

بیشتر بخوانید: “بازنشدن درب ماشین لباسشویی بوش

 

کد خطاهای E43 و E44 ماشین لباسشویی فریجیدر

این کد خطاهای لباسشویی فریجیدر به معنای وجود مشکل و ایراد در مدار قفل درب دستگاه می‌باشد. برای رفع این ارور باید سیم‌ها، واشر و مونتاژ قفل درب را چک کنید و در صورت وجود ایراد در هر یک، آنها را تعمیر و یا تعویض کنید.

خرابی ماشین لباسشویی فریجیدر

کد خطای E45 ماشین لباسشویی فریجیدر

این ارور ماشین لباسشویی Frigidair بیانگر وجود ایراد در صفحه کنترل دستگاه می‌باشد. برای رفع این ارور، ماشین لباسشویی را از برق جدا کرده و ۵ دقیقه بعد به برق وصل کنید. اگر ارور پاک نشد، باید قطعه صفحه کنترل را تعویض کنید.

 

کد خطای E47 ماشین لباسشویی فریجیدر

این ارور کنترل باز بودن درب دستگاه را در زمان برنامه چرخش نمایش می‌دهد. برای رفع این ارور لباسشویی فریجیدر باید سیم‌کشی‌ها و مجموعه قفل درب را چک کنید و مشکل قطعه مربوطه را رفع نمایید.

 

کد خطای E52 ماشین لباسشویی فریجیدر

کد خطای E52 ماشین لباسشویی فریجیدر بیانگر این است که سیگنال ارسالی از بخش فشارسنج دستگاه به موتور درایو کافی نمی‌باشد. از این رو برای رفع این کد خطا باید واشر، سیم‌کشی‌ها و برد دستگاه را چک کنید و مشکل هر یک از قطعات ذکر شده را رفع نمایید.

 

کد خطای E53 ماشین لباسشویی فریجیدر

این ارور ماشین لباسشویی Frigidair به معنای مشکل ولتاژ پایین در برد کنترل موتور لباسشویی می‌باشد. ایراد در برد میتواند علت خشک نکردن لباسشویی و مشکلات متعدد دیگری نیز باشد. توصیه می‌کنیم که با مشاهده این کد خطا با نمایندگی تماس بگیرید تا تکنیسین‌کار برد کنترل موتور و سیم‌کشی را چک و به تعویض آنها بپردازد تا ایراد دستگاه برطرف گردد.

 

کد خطای E54 ماشین لباسشویی فریجیدر

کد خطای E54 به معنای زیاد بودن سرعت موتور دستگاه می‌باشد. از این رو برای رفع این کد خطا تکنسین‌کار باید قطعات موتور لباسشویی و برد را کنترل و بررسی کرده و به رفع ایرادات آن بپردازد.

 

کد خطاهای E55, E56 و E57 ماشین لباسشویی فریجیدر

این کد خطاهای لباسشویی فریجیدر به معنای بیش‌ازحد گرم شدن موتور دستگاه و یا اینورتر می‌باشد. ایراد در موتور میتواند سبب صدای زیاد لباسشویی شود. برای رفع این کد خطاها باید موتور لباسشویی را چک کرده و به تعمیر ماشین لباسشویی بپردازید.

 

کد خطای E67 ماشین لباسشویی فریجیدر

این ارور ماشین لباسشویی Frigidair بیانگر وجود ولتاژ نادرست در قطعه میکروپروسسور برد کنترل الکترونیکی دستگاه می‌باشد. این ارور لباسشویی نیز خطرناک و حساس بوده و باید حتماً توسط تکنیسین‌کار بررسی شود و در صورت لزوم قطعه برد کنترل الکترونیکی نیز تعویض شود.

ارورهای ماشین لباسشویی فریجیدر

کد خطای E71 ماشین لباسشویی فریجیدر

کد خطای E71 ماشین لباسشویی فریجیدر به معنای خرابی و معیوب بودن قطعه سنسور دمای هیتر می‌باشد. برای رفع این ارور لباسشویی فریجیدر باید قطعات هیتر و برد کنترل چک شود و در صورت نیاز قطعات معیوب تعویض شود.

 

کد خطای E75 ماشین لباسشویی فریجیدر

کد خطای E75، بیانگر ایراد و خرابی مدار سنسور دمای آب دستگاه می‌باشد. باید قطعه شیر برقی ورودی آب را چک نمایید تا در صورت وجود ایراد، قطعه را تعویض نمایید. اگر مشکلی در این قسمت نبود، باید برد کنترل الکترونیکی را چک نمایید و در صورت وجود مشکل، تعویض کنید.

 

کد خطای E98 ماشین لباسشویی فریجیدر

نمایش این کد خطا به معنای وجود مشکل در ارتباط با برد کنترل موتور می‌باشد. برای رفع این ارور باید قطعات برد کنترل موتور و برد الکترونیکی را چک و مشکل را برطرف نمایید.