ماشین لباسشویی کندی دارای یک صفحه نمایشگر دیجیتال بوده که وجود هر نوع ایراد و مشکل در هر یک از قطعات دستگاه را به صورت یک کد خطای مشخص و معین نمایش می‌دهد. از این رو با توجه به هر یک از ارور ماشین لباسشویی Candy و شناسایی درست علت مشکل و ایراد، می‌توانید خیلی سریع و راحت مشکل را برطرف کرده و ارور نمایش داده شده را پاک کنید.

در این مطلب از سایت تعمیر آنلاین قصد داریم که به بررسی علت نمایش هر یک از کد خطاهای ماشین لباسشویی کندی بپردازیم و روش‌های رفع هر یک را نیز بیان کنین.

 

کد خطاهای ماشین لباسشویی کندی

 

کد خطاهای ماشین لباسشویی کندی

 

کد خطا E00 ماشین لباس کندی

این ارور لباسشویی کندی به معنای ضعیف بودن قطعه ماژول کنترل دستگاه می‌باشد. برای رفع این مشکل، تکنسین‌کار باید کنترل کننده الکترونیکی ماشین لباسشویی را تعویض نماید.

 

کد خطا E01 ماشین لباسشویی کندی

کد خطای E01 ماشین لباسشویی کندی بیانگر وجود مشکل در قفل درب و یا باز بودن درب دستگاه می‌باشد. برای رفع این ارور ماشین لباسشویی Candy ابتدا یکبار درب دستگاه را باز و بسته کنید. اگر درب کامل قفل نشده بود، ایراد در قفل درب می‌باشد. همچنین ممکن است که ایراد در سیم برق، میکروسوئیچ و یا ترمز درام باشد که باید ایراد هر یک از قطعات را چک و بررسی نمایید و مشکل را برطرف کنید.

 بیشتر بدانید: “باز نشدن درب ماشن لباسشویی بوش

 

کد خطای E02 ماشین لباسشویی کندی

علت نمایش این ارور ماشین لباسشویی کندی به خاطر گرفتگی و یا مسدود شدن شلنگ ورودی آب، فیلتر ورودی دستگاه، سوئیچ فشار و سیم‌کشی‌های مربوط به آن می‌باشد که میتواند باعث آب گیری نکردن لباسشویی شود. برای رفع این کد خطای دستگاه باید به ترتیب هر یک از قطعات بیان شده را چک و بررسی نمایید و مشکل را برطرف کنید.

گاهی اوقات ممکن است که شلنگ ورودی آب توسط اشیا خارجی و کوچک چون پرز لباس و یا سنجاق‌های ریز مسدود شده باشد که می‌توانید گرفتگی لوله را با استفاده از یک میله بلند و یا فشار آب قوی رفع نمایید. فیلتر دستگاه نیز در طول زمان به وسیله پرز لباس‌ها ممکن است که گرفتگی داشته باشد که می‌توانید با جدا کردن فیلتر ماشین لباسشویی و تمیز کردن آشغال‌های آن، ارور را پاک نمایید.

قطعه سوئیچ فشار و سیم‌کشی‌های ماشین لباسشویی نیز باید توسط تکنیسین‌کار چک و بررسی شود تا مشکل رفع شود.

 

ارور E03 ماشین لباسشویی کندی

 

کد خطای E03 ماشین لباسشویی کندی

کد خطای E03 ماشین لباسشویی کندی به معنای عدم تخلیه آب لباسشویی می‌باشد. این مشکل به خاطر وجود ایراد در قطعات مدار تخلیه، انسداد و گرفتگی فیلتر، شلنگ تخلیه آب، پمپ تخلیه، سیم برق لباسشویی، سوئیچ فشار و سیم‌کشی‌های مربوط به آن می‌باشد. برای رفع این ارور باید مشکلاتی که در هر یک از قطعات ماشین لباسشویی ذکر کردیم را بررسی کنید و در صورت نیاز به تعویض پمپ تخلیه و یا دیگر قطعات بپردازید تا ایراد را برطرف نمایید.

 

کد خطای E04 ماشین لباسشویی کندی

این ارور ماشین لباسشویی Candy به معنای معیوب شدن قطعات سوئیچ فشار، سوپاپ ورودی و یا نشتی آب در دستگاه می‌باشد. بهتر است که برای تعمیر ماشین لباسشویی سوئیچ فشار و سیم‌کشی‌های مربوطه را بررسی و در صورت نیاز قطعات معیوب را تعویض کنید.

 

کد خطای E05 ماشین لباسشویی کندی

کد خطا E05 ماشین لباسشویی کندی بیانگر وجود مشکل در سنسور درجه حرارت و قطعه ترمیستور می‌باشد. ابتدا تعمیرکار باید سیم‌کشی‌های مربوط به سنسور دما دستگاه را چک و بررسی کند. اگر ایرادی در قطعه وجود نداشت، باید ترمیستور را چک و در صورت وجود ایراد قطعه را تعویض نماید.

 

کد خطای E06 ماشین لباسشویی کندی

این ارور لباسشویی کندی به معنای وجود مشکل در کنترل پنل دستگاه و برد الکترونیکی می‌باشد. به دلیل حساسیت این قطعات ماشین لباسشویی بهتر است که تکنسین‌کار دستگاه را چک و بررسی کند و ایرادات را رفع نماید.

 

ارور لباسشویی کندی

 

کد خطاهای E07 و E07a ماشین لباسشویی کندی

این کد خطاهای لباسشویی کندی بیانگر وجود مشکل در قفل درب و یا موتور دستگاه می‌باشد. بهتر است که ابتدا قفل درب ماشین لباسشویی را چک و بررسی کنید. اگر درب به درستی و کامل بسته نشده باشد، ایراد در این بخش است. اما اگر مشکلی در این قطعه وجود نداشت، تکنسین‌کار باید موتور لباسشویی را بررسی و تعمیر نماید. مشکل در موتور میتواند سبب ایجاد صذای زیاد لباسشویی شود.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله “بازنشدن درب ماشین لباسشویی بوش” را مطالعه نمایید.

کد خطاهای E08 و E09 ماشین لباسشویی کندی

این کد خطاهای لباسشویی کندی به معنای ایراد در سنسور سرعت موتور و خرابی موتور دستگاه می‌باشد. توصیه می‌کنیم که به دلیل حساسیت این قطعه از دستکاری ماشین لباسشویی اجتناب کرده و سریع‌تر با نمایندگی تماس بگیرید.

 

کد خطای E10 ماشین لباسشویی کندی

این ارور ماشین لباسشویی Candy به معنای عدم ارتباط بین برد الکترونیکی با نمایشگر دستگاه می‌باشد. از این رو ابتدا باید اتصالات بین برد لباسشویی با نمایشگر چک و بررسی شود و ایرادات رفع شود.

 

کد خطا E11 ماشین لباسشویی کندی

این کد خطا E11 ماشین لباسشویی کندی بیانگر وجود ایراد در ماژول الکتریک خشک‌کن و مدار المنت هیتر دستگاه می‌باشد که علت خشک نکردن ماشین لباسشویی میشود. برای رفع این کد خطا باید سیم‌کشی‌های مربوط به قطعات بیان شده را چک کنید و در صورت جدا شدن و قطعی، آن را برطرف نمایید.

 

 

خرابی برد ماشین لباسشویی کندی

 

کد خطاهای E12 و E13 ماشین لباسشویی کندی

این کد خطاهای لباسشویی کندی به معنای وجود ایراد در برد کنترل الکترونیکی و نمایشگر دستگاه می‌باشد که باید سیم‌کشی‌ها و ماژول کنترل الکترونیکی چک و بررسی شود و ایرادات در این قسمت با تعویض قطعات برطرف شود.

 

کد خطا E14 ماشین لباسشویی کندی

کد خطای E14 ماشین لباسشویی کندی به معنای ایراد گرمایش آب و خرابی سنسور دما (NTC) می‌باشد. از این رو باید این قسمت لباسشویی چک شود و در صورت خرابی کامل قطعه، تعویض شود.

 

کد خطا E15 ماشین لباسشویی کندی

این ارور لباسشویی کندی بیانگر ایراد در ماژول کنترل دستگاه می‌باشد. ابتدا باید کنترلر الکترونیکی لباسشویی را مجدداً برنامه‌ریزی کرده تا مشکل سیستم رفع شود. اگر با انجام این کار کد خطا پاک نشد، باید قطعه کنترلر الکترونیکی را تعویض کنید.

 

کد خطا E16 ماشین لباسشویی کندی

کد خطا E16 ماشین لباسشویی کندی به معنای وجود ایراد در اتصال کوتاه المنت حرارتی آب دستگاه می‌باشد. برای رفع کد خطا باید قطعه المنت و اتصالات آن را بررسی کنید و در صورت وجود مشکل در این بخش، آن را رفع نمایید.

 

کد خطا E17 ماشین لباسشویی کندی

این ارور ماشین لباسشویی Candy به معنای این است که دستگاه سیگنال‌های اشتباه را از تاکو موتور دستگاه دریافت می‌کند. از این رو باید قطعه تاکو و اتصالات آن و همچنین موتور دستگاه و اتصالات این قطعه را بررسی و در صورت وجود مشکل و خرابی، آن را برطرف نمایید.

 

کد خطا E18 ماشین لباسشویی کندی

این کد خطا E18 ماشین لباسشویی کندی بیان وجود مشکل در ماژول کنترل و یا برق ورودی دستگاه می‌باشد. ابتدا ولتاژ و فرکانس برق ورودی لباسشویی را چک و بررسی نمایید. در صورت درستی این قسمت، باید اتصالات کنترلر الکترونیکی دستگاه را چک و بررسی نمایید.

نمایندگی تعمیر آنلاین

در مجموع به بررسی تمام کد خطاهای لباسشویی کندی پرداختیم و نحوه رفع هر یک را نیز بیان کردیم. اگر تجربه و مهارت لازمه را جهت تعمیر قطعات معیوب دستگاه دارید، خودتان می‌توانید به رفع آن بپردازید. در غیر این صورت بهتر است که انجام این کار و رفع ارور لباسشویی کندی را به نمایندگی‌های این برند بسپارید تا تکنسین‌کاران مجرب نمایندگی بتوانند با تعمیر قطعات و یا تعویض آن، ارورهای دستگاه را خیلی سریع و کامل برطرف نمایند.