نمایش کد خطا بر روی صفحه نمایشگر یخچال فریزر امرسان به معنای تشخیص وجود مشکل و ایراد در قطعات دستگاه بوده که باید به رفع این ارور یخچال بپردازید. در واقع هر یک از ارورهای یخچال امرسان نشان از خرابی و ایراد در یک قطعه حساس یخچال بوده که با توجه به نوع کد خطای نمایش داده شده، می‌توانید با تعمیر و یا تعویض قطعه معیوب شده به رفع ارور یخچال امرسان بپردازید.

در این مطلب سایت تعمیر آنلاین قصد داریم که به بررسی کد خطاهای یخچال فریزر امرسان بپردازیم و در نهایت روش‌های تعمیر یخچال فریزر را نیز ذکر ‌کنیم.

انواع کد خطاهای یخچال فریزر امرسان

کد خطای CD یخچال فریزر امرسان

این ارور یخچال امرسان نشان از وجود ایراد و خرابی در قطعات کمپرسور، فن، هیتر دمپر و یا دمپر پمپ دستگاه می‌باشد. در واقع در برخی از مدل‌های یخچال فریزر امرسان، کد خطای CD به معنای خرابی قطعه کمپرسور و فن بوده و در سایر مدل‌های این برند دستگاه، این ارور نشان‌دهنده خرابی قطعه دمپر می‌باشد.

از این رو ابتدا قطعات کمپرسور و فن یخچال فریزر امرسان و اتصالات آن را چک و بررسی کنید. در صورت وجود خرابی و ایراد در این قطعات به تعمیر آن‌ها و یا تعویض قطعات بپردازید تا مشکل کاملا برطرف گردد.

فن یخچال

اما اگر ایراد و خرابی در این قطعات بیان شده وجود نداشت، باید قطعه هیتر دمپر و اتصالات آن را چک و بررسی نمایید. با این حال در برخی اوقات به دلیل وجود مشکل در برد الکترونیکی نیز این ارور در دستگاه نمایش داده خواهد شد که در این صورت باید تکنسین‌کار به تعمیر و یا تعویض قطعه اصلی و حساس یخچال اقدام نماید.

 

ارور CO یخچال امرسان

این کد خطای یخچال فریزر امرسان به معنای وجود مشکل و ایراد در قطعات کمپرسور، فن و برد الکترونیکی دستگاه می‌باشد. از این رو برای رفع این ارور دستگاه باید قطعات معیوب شده را که بیان کردیم را به ترتیب چک و کنترل نمایید و در صورت وجود ایراد و اشکال در هر یک از قطعات به رفع آنها بپردازید.

 

کد خطای DA یخچال فریزر امرسان

کد خطای DA یخچال فریزر امرسان مربوط به خرابی قطعه دمپر دستگاه می‌باشد. قطعه دمپر در قسمت بالای یخچال داخل دستگاه تعبیه شده است که تبادل هوای خنک و سرد داخل یخچال را بر عهده دارد تا از فاسد شدن مواد غذایی در یخچال جلوگیری نماید. اگر این قطعه معیوب شود، صفحه نمایشگر کد خطای مخصوص به این قطعه یعنی ارور DA را نمایش خواهد داد که باید به تعمیر و یا تعویض قطعه معیوب شده بپردازید تا کد خطای نمایش داده شده پاک شود.

لامپ یخچال

کد خطای LA یخچال امرسان

کد خطای LA در یخچال فریزر امرسان مربوط به خرابی و ایراد لامپ دستگاه بوده که حروف اول این کد خطا، مخفف کلمه Lamp می‌باشد. برای رفع این ارور یخچال امرسان، باید قطعه لامپ، اجزا و اتصالات مربوط به آن را چک کرده و در صورت وجود خرابی و اشکال، آن را تعویض نمایید.

 

کد خطای FC یخچال فریزر امرسان

نمایش کد خطای FC یخچال فریزر امرسان اشاره به خرابی و سوختگی سنسور داخلی فریزر دارد. ابتدا مقاومت سنسور را اندازه‌گیری و در صورت وجود ایراد، باید سنسور سوخته را تعویض نمایید. همچنین سیم‌های ارتباطی و اتصالات سنسور را چک و بررسی نمایید و ایرادات قطعه را رفع نمایید.

 

کد خطای DS و یا D5 یخچال فریزر امرسان

این ارورهای یخچال امرسان مربوط به خرابی و ایراد در سنسور دیفراست می‌باشد. برای رفع این کد خطا نیز باید ابتدا مقدار مقاومت سنسور را بررسی کرده و سپس سیم‌های ارتباطی و اتصالات قطعه را چک نمایید. در صورت نیاز قطعه سنسور دیفراست را تعویض نمایید تا کد خطاهای بیان شده پاک شود.

 

ارور FA یخچال فریزر امرسان

کد خطای FA یخچال فریزر امرسان که مخفف کلمه Fan نیز می‌باشد، نشان از وجود مشکل و ایراد در قطعه فن دستگاه می‌باشد. برای رفع این ارور یخچال امرسان و تعیین خرابی این قطعه، ابتدا فن و اتصالات مربوط به آن را چک و بررسی نمایید و در صورت نیاز قطعه مربوطه را تعمیر و یا اگر ایرادات و خرابی بیش از حد باشد، باید قطعه را تعویض نمایید.

 

کد خطای HE یخچال امرسان

کد خطایی HE یخچال فریزر امرسان که مخفف کلمه Heater می‌باشد، نشان از ایراد و خرابی در قطعه هیتر المنت و یا سیستم گرمایشی دستگاه می‌باشد. از این رو باید قطعه هیتر، اتصالات و سیم‌کشی‌های آن را چک کرده و ایرادات آن را رفع نمایید. اگر با بررسی این قطعه، مشکلی در هیتر المنت وجود نداشت، به احتمال ایراد در برد الکترونیکی یخچال امرسان بوده که باید یک تکنسین‌کار دستگاه را چک و بررسی کرده و قطعه را تعمیر و یا تعویض نمایید.

 

کد خطای RD یخچال فریزر امرسان

نمایش این کد خطای یخچال فریزر امرسان به معنای ایراد و اشکال در قطعات دمپر و یا سوئیچ مگنت دستگاه می‌باشد. برای رفع این ارور نمایش داده شده باید دمپر و سوئیچ مگنت را به صورت مجزا چک و بررسی نمایید تا در صورت نیاز به تعمیر و یا حتی تعویض قطعات، مشکلات ایجاد شده را رفع نمایید.

کد خطاهای یخچال فریزر امرسان

کد خطاهای H1 و H2 یخچال امرسان

نمایش این ارورهای یخچال امرسان، مربوط به خرابی در قطعه هیتر دیفراست دستگاه می‌باشد. خرابی قطعه هیتر دیفراست باعث برفک زدن و یخ زدن بیش از حد مواد غذایی در دستگاه خواهد شد. از این رو باید هیتر دیفراست و اتصالات مربوط به آن را چک و بررسی نمایید تا در صورت لزوم به تعمیر قطعه بپردازید.

 

ارور F5 یخچال و فریزر امرسان

این ارور یخچال امرسان نشان از وجود ایراد و اشکال در دمای دستگاه می‌باشد. برای رفع این ارور باید سنسور دما و همچنین سنسور دیفراست یخچال امرسان را چک و بررسی نمایید. در صورت وجود ایراد باید قطعات معیوب شده تعویض گردد تا کد خطای نمایش داده شده پاک شود.

به دلیل حساسیت قطعات بیان شده که نشان از ایراد و خرابی دستگاه دارد، بهتر است که یک متخصص یخچال را چک نموده و سنسورهای دستگاه را بررسی نماید و در صورت وجود مشکل در هر یک آن را سریعا برطرف نماید.

نمایندگی تعمیر آنلاین
با توجه به نکات گفته شده در رابطه با ارورهای یخچال امرسان و روش‌های رفع آن، اگر موفق به عیب‌یابی و رفع کد خطاهای نمایش داده شده در دستگاه نشدید، می‌توانید از طریق تماس با نمایندگی تعمیر آنلاین به رفع ارور یخچال امرسان بپردازید.