علت کم شدن بخار اتو چیست ؟ وجود قابلیت مخزن بخار در اتو باعث داغ شدن سریع‌تر دستگاه شده و اتوکشی لباس‌ها را در زمان بسیار کمتری موجب خواهد شد. در واقع اتوهای بخار بر طبق تنظیم درجه حرارت دستگاه بخار می‌کنند.
از این رو اگر دکمه بخار اتو را در فواصل زمانی کوتاه‌تری برای تولید بخار پیوسته دستگاه فشار دهیدژ چین‌وچروک‌های لباس‌ها خیلی سریع‌تر صاف شده و در مصرف انرژی و زمان صرفه‌جویی خواهید کرد. اما گاهی اوقات این قابلیت بخار اتو دچار مشکل شده و در زمان اتوکشب دستگاه بخار نمی‌کند و میزان آن کم می‌شود.
کم شدن بخار اتو

در این مطلب از تعمیر آنلاین قصد داریم که به بیان ۴ علت کم شدن بخار اتو بپردازیم تا با رفع مشکل دستگاه، بتوانید با تنظیم درجه بخار بالا، لباس‌ها را خیلی سریع‌تر اتو کنید.

چهار علت کم شدن بخار اتو

 

بخار نکردن اتو

۱. عدم تنظیم درجه بخار اتو

اولین علت کم شدن بخار اتو، می‌تواند به دلیل عدم تنظیم درست درجه بخار اتو باشد. ابتدا درجه دمای اتو بخار را چک کنید و بر روی گزینه درجه بخار تنظیم نمایید. چرا که اگر اتو بخار بر روی درجه کم برای اتوکشی لباس‌های ابریشمی و یا پلاستیکی باشد، دستگاه بخار نمی‌کند. از این رو با توجه به جنس لباسی که می‌خواهید اتو کنید، درجه حرارت را تنظیم کنید.

۲. کم بودن آب مخزن اتو

گاهی اوقات به دلیل کم بودن آب موجود در مخزن اتو، هیچ بخاری در دستگاه تولید نمی‌شود. از این رو باید به میزان متعارف تعیین شده بر روی مخزن اتو، آن را آب پر کرده و کمتر و یا بیشتر از این خط تعیین شده در مخزن را انجام ندهید.
البته گاهی اوقات به دلیل اتمام آب مخزن اتو، پمپ هوای دستگاه خراب می‌شود و بخار نمی‌کند. از این رو اگر لباس‌های زیادی را در یک زمان و یک مرتبه اتو می‌کنید، حتماً به میزان آب موجود در مخزن دقت داشته باشید تا اگر در زمان اتوکشی آب دستگاه کم شد مجدداً مخزن را پر کنید.

قطع شدن بخار اتو بخار

۳. رسوب گرفتگی دستگاه

در اکثر موارد به دلیل استفاده نکردن از آب مقطر و یا آب جوشیده برای مخزن اتو، به مرور زمان و استفاده مکرر از اتو بخار دستگاه دچار رسوب گرفتگی می‌شود.
در این صورت باید اتو بخار را جرم‌گیری کنید تا رسوب‌های موجود در منافذ خروج بخار اتو از بین برود. برای این امر مخزن را با نیمی از آب و سرکه سفید پر کنید و بگذارید تا اتو داغ شود. سپس بخار دستگاه را روشن و یک دستمال و یا حوله غیرکاربردی را اتو کنید تا رسوبات اتو با این محلول خارج شود. مخزن اتو را خالی کرده و دوباره فقط با آب پر کنید و مجدداً پارچه را اتوکشی کنید تا سرکه کاملا از اتو خارج شود. در آخر مخزن اتو را با آب بشویید.

۴. خراب شدن ترموستات اتو بخار

اکثر اتو بخارها مجهز به ترموستات می‌باشند که باعث تنظیم دمای مختلف دستگاه برای اتوکشی انواع لباس‌ها می‌شود. اگر این قطعه ترموستات در اتو بخار خراب شود، باعث کم شدن بخار اتو خواهد شد. در واقع اگر ولوم ترموستات آزادانه حرکت نکند و با تغییر دمای اتو، بخار تولید نشود، قطعه ترموستات اتو بخار خراب شده است. در این صورت باید این قطعه را تعویض نمایید.
اگر کم شدن بخار اتو و یا حتی بخار نکردن اتو به دلیل این ۴ علت بیان شده در بالا نباشد، به احتمال زیاد دستگاه دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیر اتو بخار توسط تکنسین های مجرب دارید.

کم بودن آب مخزن