یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای یخچال فریزر پیش بیاید، دائمی کارکردن موتور آن است. این مشکل ممکن است در برخی از مواقع برای بهترین برندهای تولیدکننده ساید بای ساید، مانند جنرال الکتریک نیز پیش بیاید. به همین دلیل متخصصان تعمیر آنلاین در این مطلب تصمیم گرفته‌اند که به مهم‌ترین علل یکسره کارکردن یخچال جنرال الکتریک بپردازند.

یکسره کار کردن یخچال جنرال الکتریک

چرا موتور ساید بای ساید جنرال الکتریک خاموش نمی شود؟

دلایل زیادی می‌تواند منجر به خاموش نشدن و یکسره کار کردن موتور یخچال فریزر شود. برای مثال قرار دادن غذاهای بسیار داغ در داخل ساید بای ساید می‌تواند دمای داخل را بالا ببرد و موتور مجبور به یکسره کار کردن جهت خنک کردن هوا شود.

یک سره کار کردن یخچال جنرال الکتریک

اما اگر یکسره کار کردن ساید بای ساید برای مدت بیشتری طول بکشد، علت تعمیرات یخچال و فریز را باید در موارد دیگری جستجو کنیم که مهم‌ترین آن عبارت است از:

1. گرم بودن بیش از حد محیط مهمترین دلیل یکسره کارکردن یخچال جنرال الکتریک

اگرچه تمامی یخچال‌های جنرال الکتریک عایق بندی شده هستند و گرمای بیرون را به داخل جذب نمی‌کنند؛ اما در صورتی که دما بیشتر از حد عادی بالاتر باشد ممکن است به گرم شدن ساید بای ساید و اجزای آن بیانجامد. مورادی که می‌تواند باعث این مشکل شود عبارتند از:

  •  مجاورت یخچال در کنار وسیل گرمایشی مانند گاز( این مورد باغث کاهش طول عمر مفید یخچال می شود.)
  • قرار دادن یخچال در برابر نور مستقیم خورشید
  •  عدم تهویه مناسب در محیط
  •  گرم بودن بیش از حد محیط خانه به دلیل گرمای تابستان یا گرم بودن فضای خانه در زمستان

2. خرابی برد یخچال

برد یک قطعه الکتریکی است که به عنوان مغز در ساید بای ساید عمل می‌کند و دستور روشن یا خاموش شدن موتور ساید بای ساید را ارسال می‌کند. در صورت خرابی این قطعه، برد بدون توجه به فرمان ترموستات برق را به موتور می‌رساند و موتور به صورت یکسره کار می‌کند.

3. خرابی ترموستات داخلی

ترموستات ساید بای ساید وظیفه دارد تا دمای محیط دستگاه را با دمای تنظیم شده تطبیق دهد و از کاهش و افزایش آن جلوگیری کند بدین منظور در هنگام که هوای محیط دستگاه گرم‌تر از میزان تنظیم شده باشد، به برد یخچال دستور روشن کردن موتور ساید بای ساید را می‌دهد.
در صورتی که این قطعه مهم در ساید بای ساید خراب شده باشد، ممکن است ترموستات علی‌رغم اینکه دمای یخچال به اندازه کافی خنک است اما دستور روشن ماندن موتور و یکسره کارکردن یخچالل جنرال الکتریک را بدهد. برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم با نمایندگی ساید بای ساید جنرال الکتریک تماس بگیرید.

خرابی یخچال جنرال الکتریک

4. خرابی سنسورهای داخلی

وظیفه سنسورهای ساید بای ساید جنرال الکتریک، اندازه‌گیری دمای واقعی هوای موجود در داخل دستگاه است. در صورتی که دماسنج داخل ساید خراب شده‌ باشد دمای واقعی محیط خود را نمی‌تواند به درستی نشان دهد و ترموستات به اشتباه دستور خاموش شدن یا روشن ماندن موتور را خواهد داد. این مساله یکی از رایج‌ترین علت‌های یکسره کار کردن موتور ساید بای ساید جنرال الکتریک است.

گاهی نیز پیش می‌آید که هوای درون یخچال جنرال ایکتریک گرم می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که در این خصوص مقاله ” ۵ دلیل خنک نکردن یخچال جنرال الکتریک ” را حتما مطالعه کنید.

5.درب ساید بای ساید

باز بودن و بسته نشدن کامل درب باعث ورود هوای گرم به داخل ساید بای ساید می‌شود و موتور مجبور می‌شود مدت زمان بیشتری کار کند. بیش از حد باز کردن درب یخچال نیز باعث خروج هوای خنک و در نتیجه گرم شدن محیط یخچال جنرال الکتریک و فریزر می‌گردد. از مهم‌ترین دلایل بسته نشدن درب ساید بای ساید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود یک شی در مسیر بسته شدن درب
  •  خراب شدن درزگیر
  •  تراز نبودن ساید بای ساید
  • نصب اشتباه لولای در

درب یخچال جنرال الکتریک