در خیلی از مواقع، در صورت نصب درست لباسشویی، دستگاه عمل آبگیری و تخلیه را همزمان انجام می‌دهد. این مشکل می‌تواند به خاطر وجود ایراد و آسیب در قطعات مختلف دستگاه به وجود آمده و همچنین به علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی باشد.

به طور معمول در صورت وجود این مشکل، سیکل شستشوی لباسشویی نیز در تایم بیشتری طول خواهد کشید و چرخه طولانی را باعث خواهد شد.

علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی

امروزه ماشین لباسشویی از جمله وسایلی است که در هر خانه پیدا می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی ۵ علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی که باعث مشکل آبگیری و تخلیه مداوم در ماشین لباسشویی می‌شود، بپردازیم.

 

۵ علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی

۱. تنظیم نادرست ارتفاع شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

مسیر تخلیه آب لباسشویی، ابتدا از طریق شلنگ تخلیه و بعد چاه فاضلاب منزل صورت می‌گیرد. شلنگ تخلیه می تواند متشکل از یک یا چند قطعه باشد. این شلنگ نیز باید ۷۰ سانتی‌متر از سطح زمین بالاتر باشد تا تخلیه به صورت مداوم انجام نشود.

ارتفاع خود شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی استاندارد بین 1.5 الی 2 متر می باشد.

توجه داشته باشید این مقدار نباید بیشتر از نهایتا 5 متر باشد، زیرا باعث ایجاد اخلال در کارکرد لباسشویی می شود. در صورت رعایت نکردن این فاصله، به دلیل گرانش زمین، تخلیه مداوم آب صورت خواهد گرفت.

 

۲. خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی، علت یکسره شدن ماشین لباسشویی

شیر برقی و یا شیر ورودی آب ماشین لباسشویی، وظیفه تنظیم کردن آب در دستگاه را دارد. البته این قطعه توسط برد الکترونیکی و هیدرواستارت ماشین لباسشویی کنترل می‌شود.

به همین دلیل وجود مشکل و ایراد در هر یک از این قطعات، باعث ایجاد این ایراد در عملکرد لباسشویی خواهد شد. برای تشخیص ایراد در قطعه شیربرقی لباسشویی، دستگاه را خاموش و از برق جدا کنید.

اگر همچنان ورود آب به مخزن لباسشویی ادامه داشت، این قطعه دستگاه خراب شده است و باید آن را تعویض نمایید. اما اگر با این کار جریان ورود آب قطع شد، ایراد در قطعات برد الکترونیکی و هیدرواستات لباسشویی می‌باشد.

آبگیری و تخلیه مداوم در لباسشویی

 

۳. آسیب‌دیدگی برد کنترل الکترونیکی ماشین لباسشویی

 آسیب دیدگی برد ماشین لباسشویی مورد بعدی در علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی است. برد الکترونیکی لباسشویی وظیفه کنترل عملکرد تمام قطعات دستگاه را دارد. به همین دلیل اگر ایرادی در این قطعه اصلی لباسشویی رخ دهد، به خاطر ارسال فرمان اشتباه از برد به سایر قطعات، عملکرد کلی لباسشویی مختل خواهد شد.

از این رو دستگاه قادر به انجام درست آبگیری و سپس تخلیه را در مدت زمان تعیین شده و درست نداشته و این دو به صورت همزمان انجام خواهند شد.

به دلیل پیچیدگی این قطعه لباسشویی، بهتر است که کنترل و تعمیر برد ماشین لباسشویی را به تکنسین های تعمیر لباسشویی بسپارید.

علت یکسره شدن ماشین لباسشویی چیست

 

۴. خرابی سیستم تنظیم هیدروستات

قطعه هیدرواستات ماشین لباسشویی، کنترل کننده سطح آب در مخزن دستگاه می‌باشد. این قطعه در قسمت پشت کنترل پنل نصب شده و با شلنگ به مخزن لباسشویی وصل شده است. از این رو زمانی که آب ورودی در مخزن به سطح معینی برسد، هیدروستات به شیر برقی فرمان توقف را صادر می‌کند.

به همین دلیل اگر مشکلی در این قطعه وجود داشته باشد، لباسشویی به صورت مداوم آبگیری مخزن را انجام خواهد داد. معمولا این ایراد یا به خاطر نشتی آب در شلنگ و محل اتصالات قطعه و یا خرابی میکروسوئیچ لباسشویی رخ می‌دهد.

ابتدا شلنگ و تیوب اتصالی را چک کنید. اگر نشتی در این قسمت وجود داشت می‌توانید شلنگ را تعویض کنید. اما اگر مشکلی در این قسمت نبود، احتمالا ایراد از میکروسوئیچ هیدروستارت می‌باشد که باید تعویض شود.

 

۵. خرابی پمپ تخلیه، آخرین علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی

از دیگر دلایل آبگیری و تخلیه مداوم در لباسشویی خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی می باشد. خرابی پمپ ماشین لباسشویی باعث خارج شدن سریع آب در زمان آبگیری دستگاه می‌شود.

در واقع وجود ایراد در این قطعه که علت یکسره شدن ماشین لباسشویی می‌باشد، باعث می شود که میزان آب به حد نصاب تعیین شده نرسیده و عمل شستشو نیز انجام نشود.

برخی اوقات گیر کردن لباس و یا جمع شدن آشغال باعث ایراد در پمپ تخلیه منجر به این اتفاق می شود. البته گاهی اوقات نیز خود قطعه خراب شده که باید آن را تعویض نمایید.

علت تخلیه شدن آب لباسشویی

بیشتر بخوانید: نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی در ۶ قدم

یکی از مشکلاتی در ماشین های لباسشویی رخ می دهد، آبگیری و تخلیه مداوم در آبگیری و تخلیه مداوم در لباسشویی می باشد. در این مقاله در مورد دلایل و علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی صحبت کردیم.

این موضوع می تواند به دلیل تنظیم نادرست ارتفاع شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سیستم تنظیم هیدروستات، آسیب‌دیدگی برد کنترل الکترونیکی ماشین لباسشویی و خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی باشد.

اگر با انجام راه‌حل‌های بیان شده، قادر به عیب‌یابی و رفع مشکل لباسشویی نبودید، می‌توانید با گروه پشتیبان تعمیر آنلاین برای سرویس و تعمیرات دستگاه تماس بگیرید.