هر یک از ارور لباسشویی پاکشوما، نمایانگر وجود ایرادی در قطعات دستگاه و عدم استفاده درست شما از لباسشویی می‌باشد. از این رو زمانی که این کدهای خطا بر روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌شوند، در واقع به راه‌حل و روش‌های رفع مشکل به وجود آمده، اشاره دارند که می‌توانید از این طریق، ایراد دستگاه را سریع‌تر شناسایی و برطرف نمایید.

در این مطلب قصد داریم که به بیان انواع ارور ارور لباسشویی پاکشوما پرداخته و راه‌حل‌های برطرف کردن آنها را نیز ذکر کنیم. پس تا انتها همراه تعمیر آنلاین باشید.

رفع ارور ماشین لباسشویی پاکشوما

 

ارور DE ماشین لباسشویی پاکشوما

ارور de لباسشویی پاکشوما، مربوط به خرابی میکروسوئیچ درب دستگاه و یا سوختگی آن می‌باشد. اگر ایراد در این قطعه باشد، باید میکروسوئیچ درب دستگاه را تعویض نمایید. در غیر این صورت، اگر ایرادی در بازوبسته کردن درب لباسشویی وجود نداشت، این کد خطای دستگاه مربوط به ایراد برد الکترونیکی می‌باشد.

از این رو در مجموع برای رفع ارور DE ماشین لباسشویی پاکشوما که این ایراد به ۲ قطعه حساس دستگاه اشاره دارد، بهتر است که تعمیر و یا تعویض قطعات توسط تکنسین‌کار صورت گیرد.

 

بیشتر بخوانبد: مقاله “بازنشدن درب ماشین لباسشویی بوش

 

ارور لباسشویی پاکشوما

 

ارور OE ماشین لباسشویی پاکشوما

علت نمایش ارور OE لباسشویی پاکشوما، به دلیل خرابی پمپ تخلیه و یا ایراد برد الکترونیکی دستگاه می‌باشد که میتواند باعث عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی شود. برای رفع این کد خطا، ابتدا باید لوله تخلیه آب ماشین لباسشویی را بررسی کنید. اگر گرفتگی و یا پیچ‌خوردگی در این قسمت وجود داشت، می‌توانید خودتان آن را برطرف نمایید. البته بهتر است که پمپ تخلیه دستگاه نیز چک شود تا در صورت وجود مشکلی در این قطعه، تعمیر و یا تعویض شود.

اگر ارور دستگاه مربوط به این بخش‌های لباسشویی نبود، مشکل دستگاه به خاطر ایراد برد الکترونیکی لباسشویی پاکشوما می‌باشد. برای رفع ایراد برد دستگاه، باید تعمیرکار آن را تعویض نماید.

 

ارور PE ماشین لباسشویی پاکشوما

ارور PE، به معنای معیوب بودن قطعه هیدروستات دستگاه می‌باشد. هیدروستات ماشین لباسشویی، وظیفه کنترل سطح آب ورودی به دیگ دستگاه را دارد.

در صورتی که این قطعه لباسشویی خراب شود، ممکن است که آب ورودی به دیگ ماشین لباسشویی، بیش از اندازه و یا خیلی کم باشد که در این شرایط عملکرد دستگاه با مشکل مواجه می‌شود. برای رفع این ایراد و برطرف کردن کد خطای لباسشویی، باید قطعه هیدروستات دستگاه چک شود تا در صورت وجود مشکل و یا سوخته بودن، تعویض گردد.

 

ارور E10 ماشین لباسشویی پاکشوما

ارور e10 لباسشویی پاکشوما، به دلیل آبگیری نکردن لباسشویی دستگاه نمایش داده می‌شود. این کد خطای دستگاه به دلیل ایراد در قطعات هیدروستات لباسشویی، بسته بودن شیر آب، پیچ‌خوردگی و یا پارگی شلنگ ورودی آب، خرابی شیر برقی و یا برد دستگاه به وجود آمده است.

برای رفع ارور ماشین لباسشویی پاکشوما، ابتدا شیر آب لباسشویی و شلنگ ورودی آب را بررسی نمایید. اگر ایرادی در این قسمت وجود نداشت،  احتمالا قطعه هیدروستات لباسشویی معیوب شده و یا سوخته است که باید تعویض شود. خراب بودن شیر برقی و برد الکترونیکی نیز دلیل این ارور دستگاه نیز می‌باشد که باید توسط تعمیرکار چک شود.

 

کد خطا لباسشویی پاکشوما

 

ارور E12 ماشین لباسشویی پاکشوما

ارور E12 ، به معنای پر شدن بیش‌ازحد آب در دستگاه می‌باشد. قطعات معیوب شده لباسشویی که دلیل این کد خطای دستگاه شده‌اند، مربوط به خرابی پمپ تخلیه، ایراد سنسور هیدروستات، خرابی شیر برقی و عدم قطع جریان ورودی آب به لباسشویی می‌باشد.

برای رفع این ارور لباسشویی پاکشوما، باید پمپ تخلیه دستگاه را چک نمایید. در صورت خراب شدن موتور پمپ لباسشویی، عمل تخلیه آب در دستگاه انجام نمی‌شود. از این رو باید کل قطعه پمپ لباسشویی تعویض شود.

برای تعویض پمپ تخلیه لباسشویی، دستگاه را از برق جدا و آب موجود در داخل دیگ را خالی کنید. پیچ‌های پنل بالا و پشت لباسشویی را باز کرده و پنل‌ها را جدا کنید. پمپ‌ تخلیه در قسمت پایین گوشه سمت راست دستگاه قرار دارد. برای باز کردن پمپ باید اتصالات سیم، سوکت‌ها، بست و لوله‌ها را جدا کنید.

با استفاده از یک پیچ گوشتی، پیچ‌های پمپ را باز کرده و پمپ را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید تا جدا شود. یک ظرف و یا حوله در زیر قطعه قرار دهید تا در صورت وجود آب باقی‌مانده در پمپ، مشکل و دردسری رخ ندهد. حالا باید پمپ جدید را بر طبق اقدامات انجام شده به صورت برعکس در دستگاه قرار داده و نصب کنید.

در صورت عدم مشکل در قطعه پمپ تخلیه، باید وجود ایراد در سنسور تشخیص میزان سطح آب و یا شیر برقی لباسشویی بررسی شود. اگر این قطعات خراب شده باشند، بهتر است که یک تعمیرکار لباسشویی را بررسی و تعمیر و یا تعویض این قطعات را انجام دهد.

 

ارور E20 ماشین لباسشویی پاکشوما

نمایش ارور E20، به‌ خاطر ایراد مدار پمپ تخلیه می‌باشد ایراد در پمپ میتواند سبب ایجاد صدای زیاد لباسشویی شود. برای رفع ارور ماشین لباسشویی پاکشوما، باید ایراد به وجود آمده در پمپ تخلیه را برطرف و اگر پمپ تخلیه، غیرقابل‌تعمیر باشد، باید این قطعه را تعویض نمایید.

 

ارور E21 ماشین لباسشویی پاکشوما

ارور e21 لباسشویی پاکشوما، به معنی مشکل عدم تخلیه درست آب در دستگاه می‌باشد. این ایراد به دلیل گرفتگی شلنگ تخلیه آب، خرابی پمپ تخلیه و یا برد الکترونیکی دستگاه به وجود می‌آید. برای رفع این ارور لباسشویی پاکشوما، باید به ترتیب ایراداتی که در قطعات دستگاه ذکر کردیم را بررسی کنید.

بهتر است که ابتدا شلنگ تخلیه آب لباسشویی را کنترل و تمیز کنید، تا در صورت وجود آشغال و اجسام کوچک، ایراد به وجود آمده سریع برطرف شود. اگر با انجام اقدام فوق، کد خطای لباسشویی رفع نشد، باید پمپ تخلیه را چک کرد تا در صورت گرفتگی فیلتر تخلیه و یا ایراد پمپ تخلیه، مشکل این قطعه دستگاه را نیز برطرف نمایید.

در صورت وجود مشکل در برد لباسشویی، بهتر است که کنترل و تعمیر این قطعه توسط تکنیسین‌کار مجرب نمایندگی صورت گیرد.

 

ارور E3D ماشین لباسشویی پاکشوما

علت نمایش ارور E3D لباسشویی پاکشوما مربوط به نوسان زیاد ولتاژ برق منزل می‌باشد. برای رفع این کد خطای دستگاه می‌توانید از یک محافظ جریان برق برای لباسشویی استفاده نمایید.

 

 

ارورهای E30 و E31

ارورهای E30 و E31 ماشین لباسشویی پاکشوما بیانگر وجود مشکل در درب دستگاه و یا برد الکترونیکی می‌باشد. اگر درب لباسشویی به صورت کامل بسته نشده و میکروسوئیچ درب مشکل داشته باشد، این ارورهای لباسشویی پاکشوما نمایش داده می‌شوند.

ازاین‌رو برای رفع این کد خطاهای لباسشویی، ابتدا درب دستگاه را چک و بررسی کنید. اگر سوئیچ درب خراب شده باشد و درب دستگاه کامل بسته نشود، باید این قطعه را تعویض نمایید. اما اگر مشکلی در قسمت درب لباسشویی وجود نداشته باشد، این ارورهای لباسشویی پاکشوما به خاطر ایراد برد دستگاه بوده که باید رفع این مشکل توسط تکنیسین‌کار صورت گیرد.

 

ارور E33 ماشین لباسشویی پاکشوما

علت نمایش ارور E33، به دلیل خرابی قطعه سنسور سطح آب دستگاه می‌باشد. در واقع چون این ایراد در قطعه باعث عدم تعیین درست میزان سطح آب در لباسشویی می‌شود، عملکرد دستگاه با مشکل روبرو شده و کد خطای E33 را نمایش می‌دهد. برای رفع این ارور باید این قطعه تعمیر و یا تعویض شود.

 

ارورهای E34 و E35 ماشین لباسشویی پاکشوما

ارورهای E34 و E35 به معنای خرابی مدار سنسور حرارت‌سنج آب دستگاه می‌باشد. برای رفع این ارورهای لباسشویی پاکشوما، ابتدا ولوم دما بر روی برد دستگاه را چک نمایید. اگر سنسور ترمیستور NTC لباسشویی معیوب شده باشد، باید این قطعه تعویض شود.

 

ارور E36

ارور E36 مربوط به گرم نشدن آب دستگاه می‌باشد. دلایلی که باعث نمایش این کد خطا بر روی لباسشویی می‌شود، مربوط به خرابی المنت و همچنین ایراد برد الکترونیکی دستگاه است. برای رفع این ارور لباسشویی پاکشوما، باید قطعات المنت و مدار برد دستگاه را بررسی و تعمیر کنید.

 

ارور لباسشویی پاکشوما بدون نمایشگر

 

ارورهای E40 و E41 ماشین لباسشویی پاکشوما

ارورهای E40 و E41 ماشین لباسشویی پاکشوما، نمایانگر پاک شدن برنامه شستشو از حافظه دستگاه می‌باشد. برای رفع این ارورهای لباسشویی پاکشوما، ایراد ایپروم در تشخیص خطای برد باید بررسی شود. از این رو رفع این کد خطا نیاز به تنظیم مجدد برنامه شستشو دارد.

 

ارور E60

علت ارور E60 مربوط به خرابی موتور لباسشویی و یا ایراد برد الکترونیکی می‌باشد. برای رفع این کد خطا باید عملکرد موتور لباسشویی، احتمال اتصالی موتور و مدار برد دستگاه چک و بررسی شود. ازاینرو اگر این کد خطا را در صفحه نمایشگر لباسشویی مشاهده کردید، برای تعمیر لباسشویی حتما با تکنیسین‌کاران مجرب تماس بگیرید تا مشکلات این قطعات حساس راحت‌تر برطرف شود.

 

ارور E70

ارور E70، به معنای خراب شدن دکمه‌های پنل دستگاه می‌باشد. این کد خطا به دلیل قطع شدن ارتباط بین برد اصلی با پنل دستگاه رخ داده است. از این رو برای رفع ارور ماشین لباسشویی پاکشوما، باید سیم‌های ارتباطی بین برد و پنل اصلی چک شود تا در صورت وجود قطعی در سیم‌ها، مشکل دستگاه رفع شود.

 

ارور E80

ارور E80، نشانگر وجود مشکل در برد اصلی دستگاه می‌باشد خرابی برد میتواند علت خشک نکردن لباسشویی و مشکلات متعدد دیگری باشد. برای رفع این ارور دستگاه، باید حتماً برد لباسشویی با قطعه اصل و فابریک برند تعویض شود. از این رو توصیه می‌کنیم که برای رفع این کد خطا که مربوط به قطعه اصلی و حساس لباسشویی می‌باشد، حتما از تکنسین کاران متخصص کمک بگیرید.

 

سایر خطای ماشین لباسشویی پاکشوما

 

کد خطا (ارور) علت خطا
E00 خطا و مشکلی وجود ندارد.
E11 مقدار آب در وضعیت های Start, Prewash, Error, Pause بیش از اندازه مجاز است.
E61 تشخیص ندادن سرعت موتور
E62 مشکل سرعت سنج
E63 سرعت موتور در 3 دقیقه بدون هیچ سیگنالی بیش از صفر شده است