ماشین لباسشویی‌های هوشمند دوو، مجهز به سیستم عیب‌یابی هستند که این تکنولوژی پیشرفته قادر به تشخیص ایرادات دستگاه و نمایش کدهای خطا مربوط به قطعات معیوب لباسشویی می‌باشد. در واقع نمایش هر نوع ارور ماشین لباسشویی دوو، یک علامت مختص به خرابی بخش و قطعه دستگاه بوده که می‌توان از طریق این کدهای خطا، به رفع و تعمیر ماشین لباسشویی Daevoo پرداخت.

در این مطلب قصد داریم که به بیان علت‌های بروز تمام ارورهای ماشین لباسشویی دوو بپردازیم و نحوه رفع آنها را نیز به شما آموزش دهیم. تا انتها با تعمیر آنلاین همراه باشید.

 

کدهای خطای ماشین لباسشویی دوو

 

ارور LE ماشین لباسشویی دوو

ارور LE ماشین لباسشویی دوو، نشانگر باز بودن درب دستگاه و یا خوب بسته نشدن آن می‌باشد. دلایل بروز این ارور ماشین لباسشویی دوو مربوط به ایراد برد الکترونیکی، خرابی قفل درب و میکروسوئیچ دستگاه می‌باشد. همچنین اگر قبل از بستن کامل درب لباسشویی، کلید شروع و یا Start/ Pause دستگاه را فعال کرده باشید، این کد خطا بر روی صفحه نمایشگر لباسشویی ظاهر خواهد شد.

برای رفع این کد خطا ماشین لباسشویی Daevoo، باید درب دستگاه را چک کنید. اگر مانعی در بسته شدن درب لباسشویی وجود داشت و حجم لباس‌ها بیش از ظرفیت بود، باید آن را رفع و تعدیل نمایید. اگر مشکل مربوط به خرابی میکروسوئیچ درب باشد، باید آن را تعویض کنید.

برای تعویض میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی، ابتدا دستگاه را از برق جدا کنید. پیچ‌های کناری ماشین لباسشویی را باز و پنل بالای دستگاه را جدا کرده و دربیاورید. پیچ‌های درب جلویی لباسشویی و سوئیچ درب را باز کنید. حالا باید از داخل دستگاه میکروسوئیچ درب را باز کنید.

پس از جدا کردن میکروسوئیچ معیوب، حالا به همان روش میکروسوئیچ جدید را به دستگاه نصب و درب جلویی لباسشویی را ببندید. در آخر نیز پنل رویی دستگاه را وصل کنید.

برای چک کردن انجام درست تعویض میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی، درب دستگاه را چک کرده و اگر صحیح و کامل بسته شد، مشکل رفع شده است.

اما اگر کد خطای LE لباسشویی به خاطر ایراد برد الکترونیکی دستگاه باشد، تعمیر لباسشویی دوو باید توسط تعمیرکار چک شده و تعویض آن صورت گیرد.

ارور le لباسشویی دوو

ارور IE ماشین لباسشویی دوو

کد خطای IE ماشین لباسشویی دوو Daevoo به معنای عدم ورود آب به دستگاه و پر نشدن لباسشویی از آب می‌باشد. قطعات معیوب شده دستگاه که باعث نمایش این ارور شده‌اند، مربوط به خرابی شیر برقی، انسداد و گرفتگی فیلترهای لباسشویی، بسته بودن شیر آب لباسشویی، ایراد پمپ تخلیه، خرابی سنسور سطح آب و یا برد الکترونیکی لباسشویی می‌باشد.

برای رفع ارور ماشین لباسشویی دوو، باید ابتدا شیر آب ورودی را چک نمایید. اگر مشکلی در این قسمت نبود، باید فیلترهای لباسشویی را کنترل و تمیز کنید. اگر ایراد در پمپ تخلیه لباسشویی باشد، یعنی در زمان آبگیری دستگاه، این قطعه کار کرده و آب را تخلیه نماید.

برای رفع ایراد قطعه و همچنین ارور دستگاه، باید پمپ تخلیه تعویض گردد. در صورت وجود ایراد در شیر برقی، سنسور هیدروستات و برد الکترونیکی دستگاه، باید این قطعات حساس تعویض گردد تا ارور لباسشویی رفع شود.

برد لباسشویی دوو

ارور UE ماشین لباسشویی دوو

ارور UE ماشین لباسشویی دوو مربوط به تراز نبودن دستگاه و عدم تعادل لباس‌ها می‌باشد. معمولا گاهی اوقات به دلیل گره خوردن لباس‌ها و قرارگیری آنها در یک طرف درام لباسشویی، این مشکل به وجود می‌آید. از این رو برای رفع این ایراد، لباسشویی را متوقف کرده و بعد از باز نمودن درب دستگاه، لباس‌ها را پخش و درست کنید.

 

ارور OE ماشین لباسشویی دوو

نمایش ارور OE لباسشویی دوو، به خاطر عدم تخلیه آب از دستگاه می‌باشد. این کد خطای دستگاه می‌تواند به دلیل پیچ‌خوردگی و یا انسداد لوله تخلیه، ایراد شیر برقی، خرابی پمپ تخلیه، ایراد سنسور سطح آب دستگاه و یا برد الکترونیکی باشد.

برای رفع این ایراد ابتدا شیلنگ و یا لوله تخلیه دستگاه را چک و بررسی کنید. اگر ایراد در این قسمت لباسشویی نباشد، باید فیلتر پمپ تخلیه را چک و تمیز کنید. البته اگر پمپ تخلیه خراب شده باشد، باید آن را تعویض نمایید. اما اگر ایراد و خرابی در شیر برقی، سنسور هیدروستات و یا برد الکترونیکی لباسشویی باشد، بهتر است که یک تکنسین کار، دستگاه را بررسی و نسبت به تعمیر و یا تعویض این قطعات اقدام نماید.

 

ارور E1 ماشین لباسشویی دوو

ارور E1 ماشین لباسشویی دوو، به ‌معنی وجود مشکل در میزان فشار آب دستگاه می‌باشد. دلایلی که باعث این مشکل در لباسشویی شده است مربوط به خرابی پمپ تخلیه، ایراد شیر برقی ورودی آب، خرابی میکروسوئیچ فشار و همچنین ایراد در قطعه اصلی دستگاه یعنی برد الکترونیکی لباسشویی می‌باشد.

برای رفع این کد خطا، باید قطعات معیوب نام‌برده شده را چک کرده و در صورت بروز ایراد در هر یک، آنها را تعمیر و یا تعویض کنید.

 

ارور E2 ماشین لباسشویی دوو

نمایش ارور E2 ماشین لباسشویی دوو، به دلیل سرریز شدن آب دستگاه می‌باشد. این کد خطاب به دلیل مشکل در پمپ تخلیه، شیر برقی و سنسور هیدروستات دستگاه به وجود آمده است. برای رفع ارور لباسشویی، ایرادات به وجود آمده در هر یک از قطعات بیان شده را بررسی و برطرف نمایید.

ارور E2

ارور E3 ماشین لباسشویی دوو

نمایش ارور E3 لباسشویی مربوط به خرابی موتور فن دستگاه می‌باشد. برای رفع این ارور، تعمیرکار باید فن لباسشویی را باز کرده و موتور را تعمیر و یا تعویض نماید. البته در صورت عدم رفع ارور لباسشویی با این اقدام، باید برد الکترونیکی چک و تعویض شود.

 

ارور E4 ماشین لباسشویی دوو

ارور E4 ماشین لباسشویی دوو، به دلیل نشتی آب دستگاه می‌باشد. این مشکل می‌تواند به خاطر وجود ترک و یا پارگی در لوله تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، ایراد بلبرینگ و کاسه نمد دستگاه و یا حتی ایراد در درام لباسشویی به وجود آمده باشد. برای رفع کد خطا E4 دستگاه، باید این قطعات معیوب را تعویض نمایید.

ارور E4

ارور E5 ماشین لباسشویی دوو

علت ارور E5 مربوط به بالا بودن ولتاژ برق ورودی لباسشویی می‌باشد. برای رفع این نوسان زیاد ولتاژ برق منزل، بهتر است که از یک ترانزیستور و یا محافظ برق استفاده نمایید. همچنین توصیه می‌کنیم که در ساعات اوج مصرف برق، از دستگاه استفاده نکرده و آن را روشن نکنید.

 

ارور E6 ماشین لباسشویی دوو

علت ارور E6 دستگاه مربوط به خرابی و یا سوختن موتور لباسشویی و یا ایراد برد الکترونیکی می‌باشد. از این رو اگر این ارور را بر روی صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی Daevoo مشاهده کردید، برای رفع آن تنها به تعمیرکاران متخصص نمایندگی‌ها تماس بگیرید.

 

ارور E7 و E8 ماشین لباسشویی دوو

ارورهای E7 و E8 ماشین لباسشویی دوو نشانگر وجود مشکل در موتور دستگاه می‌باشد. تعمیرکار باید سیم‌کشی‌ها، Ic موتور و سرعت‌سنج تاکو موتور دستگاه را چک کند. در صورت وجود مشکل جدی در موتور برای رفع این کدهای خطای لباسشویی دوو، قطعه باید تعویض گردد.

 

ارور H2 ماشین لباسشویی دوو

ارور H2 ماشین دوو، به دلیل وجود ایراد در سنسور دمای شستشو و سوکت این قطعه دستگاه می‌باشد. برای برطرف کردن این ارور لباسشویی دوو، باید اتصالات سنسور دمای شستشو و سوکت این قطعه دستگاه چک شود تا در صورت وجود مشکل تعویض آن صورت گیرد.

ارور ماشین لباسشویی دوو

ارور H3 و H4 ماشین لباسشویی دوو

علت نمایش این ۲ ارور لباسشویی دوو، مربوط به ایراد در قطعه المنت دستگاه می‌باشد. قطعه المنت وظیفه گرم کردن آب در لباسشویی را داشته که در صورت وجود ایراد در این قطعه، مشکل گرم شدن بیش‌ازحد دستگاه به وجود خواهد آمد. برای رفع این کدهای خطای لباسشویی دوو باید ترمیستور دستگاه چک و تعویض شود.

 

ارور PFE ماشین لباسشویی دوو

ارور PFE ماشین لباسشویی دوو، مربوط به وجود ایراد در فیلتر پمپ دستگاه می‌باشد. علت بروز این کد خطای دستگاه به دلیل انسداد و گرفتگی فیلتر پمپ تخلیه و یا خرابی پمپ تخلیه، عدم تنظیم درست لوله تخلیه دستگاه از سطح زمین و یا استفاده از مقدار زیاد پودر شوینده می‌باشد.

از این رو برای رفع این ارور لباسشویی باید ابتدا قطعه پمپ تخلیه و سپس لوله تخلیه را چک نمایید. همچنین به مقدار مناسب و لازم پودر شوینده در استفاده از لباسشویی نیز توجه داشته باشید تا مشکلی از این بابت رخ ندهد.

 

ارور IB ماشین لباسشویی دوو

ارور IB ماشین لباسشویی دوو، به دلیل ایراد در برد دستگاه و ترانزیستور دو قطبی آن می‌باشد. در صورت مشاهده این کد خطا، چون مربوط به قطعه اصلی و حساس ماشین لباسشویی بوده، بهتر است که برای رفع آن با یک تکنیسین کار مجرب نمایندگی تماس بگیرید تا قطعه معیوب شده به درستی و در زمان کمتر تعمیر و حتی در صورت لزوم با قطعه فابریک و اصل برند تعویض گردد.

 

رفع ارور ماشین لباسشویی دوو

بر طبق مطالب گفته شده، برخی از کدهای خطای لباسشویی دوو مانند ارور LE، ارور UE و یا ارور E2 نشان از یک مشکل ساده در دستگاه می‌باشد که می‌توانید به راحتی براساس راهنمایی‌های ذکر شده به رفع کد خطا بپردازید. اما رفع برخی از ایرادات لباسشویی Daevoo نیاز به تجربه و تخصص بالایی داشته که توصیه می‌کنیم قبل از دستکاری لباسشویی و وارد کردن آسیب‌های بیشتر به دستگاه، از تکنسین کاران مجرب نمایندگی برند دوو کمک بخواهید.