ارور 4e لباسشویی سامسونگ ارور بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد. به طور کلی کد خطا یا همان ارورها، نسل جدیدی از فناوری‌ استفاده شده در ماشین لباسشویی هستند که تشخیص مشکل دستگاه را تنها در کسری از ثانیه امکان‌پذیر می‌کنند.

به طور کلی دستگاه ماشین لباسشویی عمر نسبتا طولانی دارد و اگر به صورت اصولی از آن استفاده و نگهداری شود تا سالیان سال در خانه شما خدمات ‌رسانی می‌کند. توجه به ارورهای نمایش داده شده و رفع فوری این کدهای خطا باعث افزایش عمر مفید دستگاه و کیفیت عملکرد شستشوی لباس‌ها می‌گردد. پس با ما همراه باشید تا با یکی از مهم‌ترین کدهای خطای ماشین لباسشویی سامسونگ یعنی ارور E4 کاملا آشنا شوید.

با ورود به صفحه تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ اطلاعات بیشتری در این باره دریافت کنید.

 

ارور 4E لباسشویی سامسونگ

 

معنی ارور 4E لباسشویی سامسونگ چیست؟

سامسونگ برندی پیشگام در صنعت تولید لوازم برقی خانگی،است که در تمام دنیا شهرت دارد. این برند با قرار دادن یک پنل LCD بر روی ماشین لباسشویی و استفاده از اعداد و علائم اختصاری انگلیسی سعی در ساده‌تر کردن کار با دستگاه برای کاربران را دارد. تنها کافیست کد خطای موجود بر روی نمایشگر را در دفترچه راهنما یا اینترنت جستجو کنید و یا با نمایندگی لباسشویی سامسونگ تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

هنگامی که با این ارور مواجه شدید، یکی از راه های رفع آن این است که دکمه Pause یا Start یا Restart را فشار دهید تا ارور برطرف شود. در واقع ماشین لباسشویی سامسونگ شما با این کار دوباره سعی می کند تا آب را وارد خود کند تا لباسشویی پر از آب شود. همچنین سعی داشته باشید پس از این کار مواردی که در زیر آنها را با هم بررسی می کنیم را نیز چک کنید:

  • حتما حتما قبل از هر گونه اقدامی دستگاه ماشین لباسشویی سامسونگ خود را از برق بکشید.
  • ابتدا فلکه ورودی آب را چک کنید تا تبسته نباشد.
  • از عدم انسداد محفظه هوا و شیلنگ مطمئن شوید. همچنین اطمینان داشته باشید که محفظه هوا و شیلنگ سوراخ نشده باشد.
  • تمامی سیم کشی های مرتبط با شیر ورودی آب را بررسی کنید؛ علاوه بر این موضوع حتما اتصالات را نیز چک کنید که مبدا مشکل از اتصالات به شیر ورودی لباسشویی باشد.
  • برد PCB اصلی را بررسی کنید.

حتما برای مطالعه ارور های بیشتر به صفحه ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ مراجعه کنید تا با بقیه ارورهای لباسشویی سامسونگ آشنا شوید.

 

ارور e4 ماشین لباسشویی سامسونگ

 

 

معنای ارور E4 لباسشویی سامسونگ، عدم ورود آب به دستگاه است که در نتیجه آب، پودر ماشین لباسشویی را با خودش نمی‌برد.

 

از مهم‌ترین دلایل بروز این ارور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1. آسیب در اتصالات آب

قطعی آب منزل یا خرابی و گرفتگی شیر آب متصل به ماشین لباسشویی از رایج‌ترین دلایل ارور 4E لباسشویی سامسونگ است. توصیه می‌شود با دیدن این کد خطا، ابتدا از وجود آب در لوله‌کشی منزل خود مطمئن شوید سپس از سالم بودن شیر ورودی اطمینان حاصل کنید.

 

2. خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی

شیر برقی ماشین لباسشویی یکی از قطعات حیاتی در دستگاه است که وظیفه ورود آب به دستگاه به میزان لازم را دارد. این دستگاه با به وجود آوردن سدی در راه آب، ورود آب به دیگ را کنترل می‌کند. خرابی این قطعه باعث می‌شود که سد موجود در مسیر آب برداشته نشود و دستگاه با مشکل عدم ورود آب مواجه شود. عمر مفید این قطعه چیزی در حدود 5 تا 6 سال است و پس از آن نیاز به سرویس یا تعویض خواهد داشت.

 

کد خطا e4 ماشین لباسشویی سامسونگ

 

3. گرفتگی شلنگ ورودی آب

شلنگ ورودی آب وظیفه انتقال آب از شیر ورودی به ماشین لباسشویی را دارد. در صورتی که شلنگ ورودی به دلیل پارگی، خم شدن و یا گرفتگی در انجام وظیفه خود باز بماند، منجر به عدم ورود آب به دستگاه خواهد شد. در این شرایط ارور 4E بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی سامسونگ به نمایش در خواهد آمد تا کاربر را از وجود مشکل مطلع کند.

 

مقاله مرتبط: لباسشویی سامسونگ مدل Add Wash

 

 

4. خرابی برد ماشین لباسشویی

برد که به عنوان مغز ماشین لباسشویی عمل می‌کند با استفاده از اتصالات الکتریکی به هر قطعه موجود در دستگاه، فرمان می‌دهد. در صورت خرابی این قطعه ارسال فرمان به شیر برقی ماشین لباسشویی ناممکن خواهد بود و دستگاه با مشکل عدم ورود آب و پدیدار شدن ارور 4E روبرو خواهد شد. تعمیر ماشین لباسشویی و برد کاری آن، کاملا کارشناسانه و تخصصی است و بهتر است با نمایندگی ماشین لباسشویی خود تماس بگیرید.

 

کد خطا 4E لباسشویی سامسونگ

 

5. ایراد در شلنگ اتصال شیر برقی به جاپودری

اگر شیربرقی کار خود به خوبی انجام دهد، آب از طریق جاپودری وارد دیگ خواهد شد و عمل شستشو بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام می‌شود. در صورتی که شلنگ اتصال شیربرقی به جاپودری با مشکلی نظیر پارگی، عدم اتصال و هرنوع گرفتگی روبرو شود، پودر شوینده را با خود به داخل دیگ نمی‌برد و ارور e4 لباسشویی سامسونگ بر روی نمایشگر پدیدار خواهد شد.

 

6. ایراد در مسیر یا خرطومی جاپودری

ایراد در مسیر آب یا خرطومی جاپودری به معنای مسدود شدن مسیر پودر شوینده به دیگ یا خرطومی جاپودری است. در برخی از مواقع علت بروز این مشکل شکستگی و فرسودگی این قطعه مهم ماشین لباسشویی است که منجر به عدم ورود آب به دستگاه خواهد شد و ارور 4E در ماشین لباسشویی سامسونگ ظاهر خواهد شد.

 

خطای  E1 در ماشین لباسشویی سامسونگ

این خطا نیز مانند خطا e4 ماشین لباسشویی سامسونگ است و به این دلیل اتفاق می افتد که فرایند آبگیری از نظر سیستم داخلی ماشین لباسشویی  به اتمام رسیده ولی آب داخل ماشین لباس شویی نشده! این خطا می تواندبه دلیل باشد که دریچه ورودی آب مشکل دارد یا مشکل از لوله ی آب است.

در آخر اگر ایراد لباسشویی خود حل نشد، حتما با نمایندگی سامسونگ در تماس باشید.