آبگیری نکردن ماشین لباسشویی مشکلی است که در هر شرایطی ممکن است اتفاق بیفتد. احتمالاً شما هم دیده اید که بعد از مدتی استفاده از ماشین لباسشویی، قطعات آن دچار خرابی و یا نقص فنی شده است. مشکلات لباسشویی گاهی مکانیکی است گاهی هم الکترونیکی! یکی از مشکلات رایج، صدای زیاد لباسشویی و مهمتر از آن وارد نشدن آب به ماشین لباسشویی است. این اتفاق در بهترین برندهای ماشین لباسشویی مانند سامسونگ هم قابل پیش بینی است. ما در این مقاله به بررسی علت وارد نشدن آب به لباسشویی سامسونگ می پردازیم. اگر ماشین شما هم دچار چنین مشکلی است با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره دلایل آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ به دست بیاوریم.

کد خطای وارد نشدن آب به لباسشویی سامسونگ

اگر لباسشویی شما نتواند آب مورد نیاز برای شستشو را تامین کند، دستگاه وارد مرحله بعد برای شست و شوی لباس نمی شود. در این صورت کد خطا یا ارور عدم آبگیری روی برد دستگاه نمایش داده می شود. کد خطا آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ 4E ،E1،4C می باشد.

دلایل وارد نشدن آب به لباسشویی سامسونگ

اگر لباسشویی سامسونگ شما به درستی آبگیری نمی کند باید دستگاه را بررسی کنید. شاید نیاز باشد با سرویس کار متخصص تماس بگیرید. گاهی هم با رعایت چند نکته ساده مشکل وارد نشدن آب به لباسشویی سامسونگ حل می شود. ما در ادامه به مطلب به دلیل اصلی ایمن موضوع اشاره می کنیم.

وارد نشدن آب به لباسشویی سامسونگ

1. مطمئن شوید درب را درست بسته اید!

بعد از اطمینان از متصل بودن دستگاه به برق، اگر دستگاه در همان ابتدا شروع به کار نکرد، ممکن است درب دستگاه درست بسته نشده باشد. بنابراین باید درب دستگاه را چک کرده و از بسته بودن آن مطمئن شوید. کد خطا و یا ارور بسته نشدن درب لباسشویی سامسونگ DC.،DC1 ،dc،dE،Ed،dE است.

2. شیر الکتریکی مهم ترین قطعه در آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ

یکی دیگر از دلایل وارد نشدن آب به لباسشویی سامسونگ خراب بودن شیر الکتریکی دستگاه است. اگر مشکل از شیر الکتریکی باشد، تنها راه حل آن تعویض شیر الکتریکی می باشد. در مرحله بعد باید سراغ چک کردن صافی پشت شیر برقی بروید. در اکثر مدل های لباسشویی یک فیلتر در ابتدای شیر برقی در عقب ماشین لباسشویی ویک فیلتر دیگر در قسمت پایین جلوی ماشین قرار دارد.
فیلتر از ورود آشغال به داخل لباسشویی ممانعت می کند. با گذشت زمان این فیلترها با املاح، گل و لای و رسوبات دچار انسداد می‌شوند. در صورت کثیفی این صافی ها هر چند وقت یکبار باید آنها را تمیز کرده و هر از گاهی آن را چک کنید. بازدید مستمر باعث دوام و عمر طولانی مدت ماشین لباسشویی می شود. در این صورت کمتر نیاز به تعیر دستگاه خود پیدا می کنید.
برای این منظور دستگاه را از برق بکشید. شیرهای لباسشویی را جدا کرده و شروع به تمیز کردن فیلتر نمایید. سرکه سفید و شوینده های مخصوص سطوح آهکی گزینه خوبی برای این کار است.

3. نوسان فشار آب دلیلی برای وارد نشدن آب به لباسشویی سامسونگ

فشار کم آب باعث کندی جریان آب و عدم ورود به موقع آب در ماشین می شود. این مشکل در ساختمان های چند طبقه بیشتر به چشم می خورد. لباسشویی برای شروع به کار نیازمند حجم مناسبی از فشار آب می باشد.عدم تامین حجم مناسب فشار آب باعث مختل شدن آبگیری در لباسشویی می شود و عملکرد شیر برقی را با مشکل مواجه می سازد. برای چک کردن فشار آب ورودی، ماشین را جلو بکشید. سطل آبی در حدود ۱۰ لیتر در زیر لوله آب ورودی قرار دهید. فشار آب باید طوری باشد که ظرف در مدت یک دقیقه پر شود.

4. انسداد لوله دلیلی رایج برای عدم آبگیری

از دیگرعلل آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ، انسداد قطعات ماشین لباسشویی توسط رسوبات آب، سنگ و شن ریزه در لوله های ورودی لباسشویی است. اینکه خود شلنگ نیز گرفتگی نداشته باشد، می تواند دلیلی برای وارد نشدن آب به لباسشویی سامسونگ باشد.
برای برطرف کردن این مشکل ماشین را به سمت جلو بکشید و وضعیت شلنگ و لوله های لباسشویی را چک کنید. گاهی بر اثر شرایط آب و هوایی این لوله ها دچار ترک خوردگی و یا یخ زدگی می شوند. اگر شلنگ دچار پیچ خورده است آن را آزاد و موانع را برطرف کنید. در صورتی که شلنگ پاره شده یا ترک خورده است، آن را تعویض نمایید.

وارد نشدن آب به لباسشویی سامسونگ

 

5. خرابی برد الکتریکی

در ماشین لباسشویی های قدیمی تایمر مسئول هدایت جریان برق به قسمت های مختلف دستگاه لباس شویی از جمله قطعات آبگیری است. در ماشین های جدید برد الکتریکی این کار را انجام می دهد. برد ماشین لباسشویی نیز باید با دقت مورد ارزیابی قرار گیرد. اگر اشکال از برد و داده های آن باشد این قطعه باید توسط سرویسکار تعویض شود.

6. شاید جاپودری کثیف باشد!

از دیگر دلایل آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ شاید گرفتگی محفظه جاپودری باشد. آب در این قسمت به صورت بارانی وارد شده و از شیارهایی که در داخل مجرای جا پودری قرار گرفته وارد ماشین لباسشویی می شود. اگر این قسمت دچار رسوبات پودری شده باشد، دلیل قانع کننده ای برای وارد نشدن آب به لباسشویی سامسونگ است. برای حل این مشکل محفظه را از ماشین لباسشویی جدا کنید، آن را با فرچه تمیز کرده و دوباره محفظه کشویی را در جای خود قرار دهید.

7. سوئیچ فشار

سوئیچ فشار یکی دیگر از قطعات لباسشویی است که گاهی در علل آبگیری نکردن لباسشویی دخیل است. سوئیچ فشار وظیفه کنترل ولتاژ برق ورودی به شیر برقی را بر عهده دارد. وقتی مقدار آب در دیگ ماشین لباسشویی به حد نصاب می‌رسد. سوئیچ فشار جریان را از شیر برقی قطع می کند و از این طریق مانع آب گیری دستگاه می شود. بعد از این مرحله موتور وارد جریان می شود و مراحل شستشو آغاز می گردد. در صورتی که سوئیچ فشار دچار اشکال شده باشد قبل از رسیدن آب به سطح مناسب در دیگ ماشین لباسشویی، جریان آب قطع می شود. کد ارور برای خرابی سنسور سطح آب عبارت است از 1E،1 C،E7.
در صورت اشکال در سوئیچ فشار، این قطعه نیازمند تعویض توسط متخصص و تعمیرکار ماشین لباسشویی است.

پایان

در پایان مطلب یادآور می شویم که گاهی مشکلات ماشین لباسشویی ساده است، و به راحتی و با کمی مهارت برطرف می شود. گاهی هم ایرادات پیچیده اند که نیازمند مهارت، ابزار خاص، تجربه کافی و داشتن لوازم جانبی لباسشویی برای رفع آن هستیم. پس اگر شما مهارت و اطلاعات لازم در این زمینه را ندارید، به هیچ وجه برای تعمیر ماشین لباسشویی آستین بالا نزنید. با این کار ممکن است دستگاه لباسشویی و حتی سلامتی خود را با مشکل جدی روبرو کنید. بهر حال تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ به دلیل قیمت زیاد این دستگاه در شرایط کنونی باید به متخصص آن واگذار شود.