هر ارور معنای خاصی دارد که محدوده کلی بروز مشکل را به اطلاع کاربر می‌رساند. ارور OE در ماشین لباسشویی سامسونگ ، کد خطای بسیار مهمی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد و باید به سرعت برطرف شود. اگر می‌خواهید علت بروز این کد خطا را بدانید با ما همراه باشید.

ماشین لباسشویی یکی از لوازم برقی پرکاربرد خانگی است که خراب شدن آن می‌تواند افراد خانه را به زحمت بیاندازد. با اختراع این دستگاه شستن لباس‌ها و پارچه با سرعت و کیفیت بیشتری انجام می‌شود و خستگی فیزیکی چندانی برای کاربر ندارد.

ارور oe در ماشین لباسشویی سامسونگ یکی از مهم ترین ارورهای دستگاه است.

استفاده درست و اصولی و نگهداری از ماشین لباسشویی دو مورد مهم برای افزایش عمر مفید دستگاه و جلوگیری از خراب شدن آن است. به همین دلیل بهتر است که به محض ظاهر شدن ارور بر روی دستگاه به شناسایی علت بروز مشکل و رفع آن اقدام کرد.
یکی از ارور های ماشین لباسشویی سامسونگ ، ارور oe می باشد که در ادامه به جزئیات بیشتری در این باره می پردازیم.

معنی ارور OE در ماشین لباسشویی سامسونگ

برند سامسونگ برند بسیار با کیفیت و مطرح در زمینه لوازم برقی خانگیست که ماشین لباسشویی‌های آن به بالاترین تکنولوژی‌های روز بازار مجهز است. تمامی ماشین‌ لباسشویی‌های سامسونگ دارای یک نمایشگر LCD است که به کاربر توانایی انتخاب مدل شستشو را می‌دهد.
از دیگر فواید این نمایشگر، اعلام کد خطا به صورت اختصاری با استفاده از کلمات انگلیسی و اعداد است. ارور OE در ماشین لباسشویی سامسونگ به صورت کلی به دلیل ورود بیش از حد آب در دستگاه رخ می‌دهد. اما علت بروز این ارور چیست و چه راهکاری دارد؟

1_ خرابی هیدرواستات

اصلی‌ترین مشکلی که می‌تواند باعث بروز ارور OE در ماشین لباسشویی سامسونگ شود، خرابی یا آسیب دیدن هیدرواستات است. وظیفه هیدرواستات تنظیم میزان آب ورودی و خروجی به داخل دستگاه است و سطح آب‌گیری را تنظیم می‌کند.

ارور oe در لباسشویی سامسونگ به دلیل خرابی هیدرواستات نیاز به بررسی توسط تکنسین متخصص دارد.

در صورتی که سنسورهای هیدرواستات در تشخیص میزان آب مورد نیاز اشتباه کنند، آب بیشتری در دستگاه باقی می‌ماند و ارور OE بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود.

2_ خرابی شلنگ آب ورودی

شلنگ ورودی آب به داخل ماشین لباسشویی شلنگی است که هیدرواستات را به دیگ متصل می‌کند. در صورت مسدود شدن مسیر آب، تا شدن و یا سوراخ شدن شلنگ ، فرآیند انتقال آب به دیگ ماشین لباسشویی با مشکل روبرو می‌شود و علت بروز ارور OE در ماشین لباسشویی سامسونگ می‌شود.

3_ بروز مشکل در خروج آب

وظیفه شلنگ تخلیه در ماشین لباسشویی تخلیه آب کثیف به بیرون از دستگاه پس از تمام شدن برنامه شستشو است. در صورتی که این شلنگ در انجام وظیفه خود با مشکل روبرو شود آب در داخل دستگاه باقی می‌ماند و کد خطا OE در ماشین لباسشویی سامشونگ ظاهر می‌گردد.
از مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای شلنگ تخلیه پیش بیاید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاره بودن شلنگ تخلیه
  • گره خوردن و تا شدن شلنگ
  • مسدود شدن شلنگ تخلیه توسط اجسام
  • فرسودگی

شما می توانید در صورت بروز هر یک از این مشکلات با نمایندگی تعمیر آنلاین تماس برقرار نمایید.

4_ خرابی برد دستگاه

برد نقش بسیار مهم را در ماشین لباسشویی ایفا می‌کند و با تمامی قطعات دستگاه از طریق جریان برق ارتباط دارد. برد همانند مغز برای ماشین لباسشویی است و میزان و نحوه کار کردن آنها را تعیین می‌کند.

خرابی این قطعه حیاتی می‌تواند باعث شود که هیچ دستوری به هیدرواستات برای انجام وظیفه خود ارسال نشود و میزان آب کمتر یا بیشتری به داخل دستگاه هدایت گردد.

5_ خرابی اتصالات برقی

یکی دیگر از علت‌های بروز ارور OE در تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ خرابی اتصالات برق است. در صورتی که فسش متصل به هیدرواستات و برد دچار پارگی ویا فرسودگی شده باشد. دستور انجام به کار از طریق برد به هیدرواستات نمی‌رسد و سطح آب‌گیری تنظیم نمی‌شود.

چگونه ارور OE در ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟

تشخیص علت واقعی بروز ارور و رفع آن ممکن است برای افرادی که تخصص زیادی در این زمینه ندارند کمی سخت و پیچیده باشد. با این حال ممکن است مشکل از شلنگ‌های ورودی و خروجی آب باشد و برای رفع آن نیازی به تماس با نمایندگی سامسونگ نداشته باشید. بهتر است قبل از هر کاری دستگاه را خاموش کنید و شلنگ هیدرواستات و شلنگ تخلیه را چک کنید تا هیچ یک از موارد زیر را نداشته باشد:

  • انسداد با جسم خارجی
  • تا شدن شلنگ
  • گره خوردگی شلنگ به خود
  • سوراخ شدن شلنگ
  • پوسیدگی در اثر گذر زمان

ارور oe لباسشویی سامسونگ در برخی موارد توسط صاحب دستگاه قابل حل است.

در صورتی که هیچ یک از موارد بالا را مشاهده نکردید توصیه می‌کنیم برای تعمیر ماشین لباسشویی  و رفع ارور OE در ماشین لباسشویی سامسونگ با متخصصان تعمیرآنلاین تماس بگیرید.