ارور SUD ماشین لباسشویی سامسونگ از مهم ترین ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ است که خبر از وجود بیش از حد کف در دستگاه در حین فرآیند شستشو می‌دهد.

ظهور کد خطا یا همان ارور بر روی نمایشگر LCD، راهی نسبتا جدید برای اطلاع از محدوده و نوع مشکل ماشین لباسشویی به کاربر است. با این روش، فرآیند تعمیر و رفع مشکلاتی اعم از رفع کد خطای SUD در ماشین لباسشویی سامسونگ با سرعت و راحتی بیشتری انجام می‌شود.

خوشبختانه ارور SUD در اکثر مواقع نیازی به مراجعه تکنسین ندارد و شما می‌توانید با خواندن کامل این مطلب تعمیر آنلاین مشکل را برطرف نمایید.

 

کد خطا SUD لباسشویی سامسونگ

 

ارور SUD یا همان 5UD در ماشین لباسشویی ساسونگ به چه معناست؟

کد خطای SUD که برخی از کاربران به دلیل ظاهر شدن آن بر روی نمایشگر به صورت دیجیتال به اشتباه آن را ارور 5UD می‌خوانند، تفاوت کوچکی با دیگر کد خطاهای موجود در ماشین لباسشویی دارد. این کد خطا بیشتر از آنکه بخواهد خبر از خرابی و اشکال در عملکرد قطعات ماشین لباسشویی دهد، به دلیل استفاده بیش از حد از مواد شوینده و وجود کف زیاد در داخل دیگ اخطار می‌دهد.

خوشبختانه در اکثر مواقع نیازی با تماس با نمایندگی ماشین لباسشویی سامسونگ نیست و شما می‌توانید به تنهایی در جهت رفع کد خطای SUD در ماشین لباسشویی سامسونگ اقدام کنید. تنها کافیست مراحل زیر را پیش بگیرید:

  1. با دیدن ارور SUD ماشین لباسشویی سامسونگ و کف بیش از حد، به سرعت دستگاه را خاموش کنید.
  2. چند ثانیه صبر کنید و ماشین لباسشویی را دوباره روشن کنید. اگر ماشین لباسشویی روشن نشد حتما مقاله علت روشن نشدن لباسشویی سامسونگ را بخوانید.
  3. درب ماشین لباسشویی را باز کنید. (در صورتی که درب دستگاه قفل بود چند ثانیه صبر کنید تا میکروسوییچ به صورت اتوماتیک قفل درب را باز کند.)
  4. در صورتی که درب دستگاه به هیچ‌عنوان باز نمی‌شود در این مرحله فیلتر لباسشویی را باز کنید تا پس از خروج آب، درب کاملا باز شود.
  5. پارچه و البسه‌های داخل دیگ را از دستگاه خارج کنید.
  6. با یک دستمال تمیز سعی کنید داخل دیگ را تمیز کرده و کف‌ها را خارج کنید.
  7. چند لباس و پارچه مناسب را در داخل دیگ بریزید و یک برنامه شستشوی کوتاه مدت را انتخاب کنید.
  8. اجازه دهید لباس‌ها با کف و مواد شوینده باقی مانده شسته شوند و شوینده جدیدی اضافه نکنید تا تمامی کف‌ها در سیکل آبکشی و شستشو از دستگاه خارج شوند.

 

ارور SUD ماشین لباسشویی سامسونگ

 

 

نحوه باز کردن فیلتر ماشین لباسشویی و خروج آب

از آنجا که برای رفع ارور SUD ماشین لباسشویی سامسونگ نیاز است که درب دستگاه باز شود، ممکن است که با مشکل برخورد کنید و قفل دستگاه توسط میکروسوییچ باز نشود. این مشکل به معنای خرابی قطعات لباسشویی نیست و نیازی به تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ شما ندارد. تنها کافیست آب موجود در داخل دیگ را از طریق فیلتر تعبیه شده در قسمت پایین و جلوی دستگاه خارج کنید تا میکروسوییچ عمل کرده و قفل درب را باز کند. برای باز کردن فیلتر ماشین لباسشویی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. درپوش فیلتر را به آرامی باز کنید.
  2. ظرف مناسبی را جهت ریختن آب محبوس شده در دیگ در نظر بگیرید و در نزدیک خود قرار دهید.
  3. در قسمت پایینی فیلتر شلنگ تخلیه آب اضطراری را بیرون کشیده و در داخل ظرف قرار دهید.
  4. شلنگ را باز کرده و اجازه دهید تمامی آب موجود در دیگ تخلیه شود.
  5. شلنگ را بسته و به جای خود بازگردانید و درپوش فیلتر را نیز ببندید.

 

ارور SUD لباسشویی سامسونگ

 

دلایل بروز ارور SUD ماشین لباسشویی سامسونگ

ارور SUD ماشین لباسشویی سامسونگ یا همان کد خطای 5UD در اکثر مواقع در شرایطی اتفاق می‌افتد که در لباسشویی پرده، تور و پارچه‌های خاصی چون حریر و مخمل می‌اندازید تا شسته شوند.

این جنس از پارچه‌ها نسبت به دیگر البسه‌هایی که در دستگاه شسته می‌شوند به مواد شونده کمتری نیاز دارند. لذا با ریختن شوینده بیش‌تر از حد نیاز، کف زیادی در داخل دیگ تولید می‌شود که باعث ظاهر شدن ارور SUD ماشین لباسشویی سامسونگ می‌گردد. همچنین استفاده از مواد شوینده نامرغوب، صابون و شوینده‌هایی که مخصوص ماشین لباسشویی نیستند می‌تواند باعث به وجود آمدن کف بیش از حد در دستگاه کند.

برخی از افراد ترجیح می‌دهند در هنگام دیدن ارور SUD ماشین لباسشویی سامسونگ و کف بیش از حد، فرآیند شستشو را ادامه دهند. این کار بسیار غلط و اشتباه است و در صورتی که کاری برای رفع کد خطای SUD در ماشین لباسشویی سامسونگ نکنند، احتمال رسیدن کف به برد و قطعات ماشین لباسشویی افزایش می‌یابد.

 

کد خطا SUD ماشین لباسشویی سامسونگ

 

این مساله می‌تواند خرابی زیادی را برای دستگاه به بار بیاورد که برای تعمیر لباسشویی نیاز به تماس با نمایندگی ماشین لباسشویی سامسونگ خواهید داشت. لازم به ذکر است که استفاده بیشتر از مواد شوینده و کف بیشتر، پارچه‌های تمیزتر و بهتری را برای شما در بر نخواهد داشت و می‌تواند علاوه بر آسیب به پارچه، موجب باقی ماندن پودر بر روی لباس، گرفتگی فاضلاب و بروز ارور SE ماشین لباسشویی سامسونگ نیز شود.

 

مقاله مرتبط: مقایسه لباسشویی سامسونگ و ال جی