تعمیر ال ای دی شکسته تلویزیون، یکی از موضوعاتی که ممکن است با آن مواجه شوید و به دنبال راهکار مناسبی برای حل آن باشید. همان طور که می‌دانید LED و LCD بخش اصلی و اساسی هر تلویزیون به شمار می‌رود.

موضوع تعمیر پنل شکسته تلویزیون سبب شده تا بسیاری از افراد با هزینه قابل توجه آن رو به رو شوند. معمولاً هزینه تعمیرات لوازم دیجیتال زیاد است و در برخی مواقع به هیچ وجه صرف نمی‌کند که برای تعمیر آن هزینه ای بپردازید.

تعمیر پنل شکسته تلویزیون‌های LED و LCD معمولاً امکان پذیر نیست، اما ممکن است ایرادات فنی دیگری بر این بخش وارد شود، که بتوانید با پرداخت هزینه ای معقول‌تر نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

هزینه برخی از بخش‌های پنل تلویزیون در مقایسه پنل کلی آن بسیار پایین تر خواهد بود.تلویزیون‌های ال ای دی و ال سی دی هر کدام روش‌های تعمیر متفاوتی دارد که در ادامه مقاله تعمیر آنلاین به آن‌ها پرداخته‌ایم.

تعمیر ال ای دی شکسته تلویزیون

تعمیر شکستگی نمایشگر در تلویزیون‌های LED, LCD, Plasma

مهم‌ترین سوالات مطرح شده درباره تعمیرات تلویزیون‌های ال ای دی، ال سی دی و پلاسما پیرامون شکستگی پنل و اجزای تشکیل دهنده آن است. مراجعه کنندگان به نمایندگی‌ها برای خدمات پس از فروش می‌پرسند که آیا پنل شکسته تلویزیون تعمیر می‌شود یا خیر؟ در صورت تعمیر ممکن چه مقدار هزینه ای عاید آن شود؟

متخصصین تعمیرات تلویزیون‌های ال ای دی و ال سی دی، با توجه به این که تلاش می‌کنند بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه کنند. در اولین نگاه به بررسی اجزای تشکیل دهنده پنل تلویزیون می‌پردازند و قسمت‌های مختلف ساختار پنل را باز بینی می‌کنند. پنل تلویزیون‌های LED, LCD شامل بخش‌های مهم و حیاتی سیستم‌های تلویزیونی مانند صفحه یا نمایشگر اصلی (ماژور) است. ماژور تلویزیون دقیقاً روی پلیت یا صفحه دستگاه تنظیم می‌شود.

در قسمت پشتی صفحه نمایشگر تلویزیون لامپ‌های بک لایک قرار دارند که از صفحات پلاریزه نور نگه داری می‌کنند.

صفحات پلاریزه به واسطه لامپ‌های بک لایت می‌توانند نور صفحه نمایشگر را تا حد زیادی تامین کنند و باعث می‌شوند که شما تمام نقاط سطح پنل را به صورت یکدست و یکنواخت تماشا کنید.

حالا کافی است فرض کنید که صفحه نمایش شما دچار آسیب‌های شدید ضربه‌ای شده‌است، از آنجایی که وارد شدن ضربات شدید به صفحه تلویزیون، باعث شکستگی صفحه نمایشگر می‌شوند، باید به فکر تعمیرات آن بیفتید و هزینه نسبتاً بالایی را برای تعمیر آن اختصاص دهید.

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، تعمیر ال ای دی شکسته تلویزیون هزینه‌های مختلفی دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

تعمیر شکستگی نمایشگر LED/LCD تلویزیون

ساختار ماژور و تعمیر شکستگی نمایشگر

همان طور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم، می‌دانید که ساختار ماژور یا صفحه نمایشگر در تلویزیون‌های ال ای دی و ال سی دی به شکلی طراحی می‌شوند که تعمیر آن غیر ممکن باشد. این موضوع را می‌توانید در همه برندها و مدل‌های تلویزیون‌های LED, LCD مشاهده کنید؛ بنابراین در صورتی که ضربه شدیدی به ماژور تلویزیون شما وارد شد، بعد از بررسی و پرس و جو درباره تعمیر پنل آن، می‌توانید برای تعویض آن اقدام کنید.

ماژورهای آسیب دیده تنها قابلیت تعویض شدن دارند و تعمیر آن‌ها امکان پذیر نخواهد بود، اما اگر مشاهده کردید که بک لایت پشتی صفحه نمایشگر و یا صفحات پلاریزه دچار آسیب دیدگی شدند، بهتر است برای کاهش هزینه تعویض، اقدامات لازم را برای تعمیر آن انجام دهید.

 

تعمیر ال ای دی شکسته تلویزیون پلاسما

از آن جایی که ساختار پنل‌های پلاسما نسبت به سایر مدل‌های تلویزیون متفاوت تر است، هزینه شکستگی آن هم با توجه به نوع تلویزیون متفاوت خواهد بود. هیچ گونه بک لایتی در این مدل تلویزیون‌ها وجود ندارد.

تلویزیون‌های پلاسما پنل‌های شیشه ای یا کپسولی مانند دارند، کپسول شیشه ای مانند این پنل‌ها با وارد شدن ضربه دچار شکستگی می‌شود. در نتیجه باید به فکر پنلی دیگر برای تلویزیون پلاسمای خود باشید، چرا که تنها راه تعمیر تلویزیونی که پنل آن بر اثر ضربه شکسته شده‌است، تعویض می‌باشد.

در اغلب تلویزیون‌های LED, LCD برندهای مختلف، قیمت تعویض پنل توسط شرکت‌های تولیدی آن تلویزیون‌های مشخص می‌شود. در حال حاضر با توجه به هزینه‌های مختلف مانند حمل و نقل و مالیات‌های وارد شده به بخش‌های صنعتی و تولیدی، که ارزش تلویزیون و برند مورد نظر را نشان می‌دهد، در اکثر اوقات در صورت بروز شکستی، تعمیر تلویزیون مقرون به صرفه تر خواهد بود.

تعمیر ال ای دی شکسته تلویزیون

تعمیر پنل شکسته تلویزیون برند سونی

از دیگر موارد تخصص و مهم در زمینه سرویس دهی تلویزیون‌های هوشمند، می‌توان به تعویض یا تعمیر پنل تلویزیون سونی اشاره کرد. تعمیرات تخصصی تلویزیون‌های سونی از نوع آیی فیکس می‌باشد، آیی فیکس نوعی از روش‌های تعمیری همراه با ابزار آلات پیشرفته و تخصصی است.

بسیاری از افرادی که از تلویزیون‌های LED, LCD سونی استفاده می‌کنند، در صورت آسیب دیدگی و مراجعه به مراکز ارائه سرویس و خدمات، مجبور به تعویض پنل آن می‌شوند.

ممکن است برای شما این سوال مطرح شود که چه زمانی باید پنل تلویزیون سونی را تعویض کرد؟ به طور کلی تلویزیون‌های سونی زمانی که دچار خرابی و آسیب دیدگی شدید می‌شوند، زمان تعویض پنل آن‌ها فرا می‌رسد. در نتیجه در صورت خرابی بسیار بالای پنل تلویزیون سونی، به جای صرف هزینه برای تعمیر آن، بهتر است گزینه تعویض پنل را انتخاب کنید، چرا که با استفاده از تعمیر، دیگر امکان ساخت دوباره یک پنل با کیفیت وجود ندارد.

البته اگر تصمیم به تعمیر شکستگی نمایشگر تلویزیون خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم از انجام این کار جلوگیری کنید، چرا که در برخی از موارد هزینه تعمیر ال ای دی شکسته تلویزیون با تعویض یک پنل جدید برابری می‌کند، پس بهتر است پنل تلویزیون خود را تعویض کنید.

 

نتیجه‌گیری برای خدمات تعمیر ال ای دی شکسته تلویزیون

در حال حاضر با افزایش برندهای مختلف در حوزه تولید تلویزیون‌های هوشمند، ارائه سرویس و خدمات پس از فروش برای تعمیرات تلویزیون، مورد توجه بسیار از مشتریان قرار می‌گیرد و بر محبوبیت برند مورد نظر می‌افزاید.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ارائه تعمیرات و سرویس دهی به مشتریان، افزایش میزان اعتماد سازی و اطمینان مشتریان نسبت به برند مورد نظر است؛ بنابراین اگر تصمیم به خرید تلویزیون هوشمند دارید، بهتر است برندی را انتخاب نمایید که پس از خرید بهترین امکانات را به شما ارائه کند.

 

در پایان

تعمیر ال ای دی شکسته تلویزیون، یکی از اساسی‌ترین خدمات پیرامون پنل تلویزیون است و شخصی می‌تواند این کار را انجام دهد که از مهارت و تخصص کافی در این زمینه برخوردار باشد. امروزه بسیاری از برندها برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود در تلاش هستند که از بهترین و حرفه ای‌ترین کارشناسان استفاده کنند. اکنون در پایان مقاله از شما می‌خواهیم درباره تعمیرات تلویزیون‌های ال ای دی و ال سی دی، نظرات و پیشنهادات خود را برای ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.