یکی از پررنگ ‌ترین تفاوت تلویزیون ‌ها که به وضوح مشخص است، ظاهر آنها است. در واقع بهتر است بگوییم تلویزیون با نمایشگر تخت یا منحنی؟ تفاوت این دو نوع از صفحه نمایشگرها، بیشتر از آن چیزی است که به ظاهر دیده می‌شود!  اگر شما هم یکی از آن افرادی هستید که نمی‌دانید کدام نمایشگر، مناسب شما است، پس با ما همراه باشید و از تفاوت تلویزیون تخت و منحنی آگاه شوید.
مقایسه تلویزیون های تخت و منحنی
این روزها با وجود تنوع بسیار بالا در برند ها و مدل ‌های مختلف تلویزیونی؛ انتخاب گزینه ای که متناسب با نیازهایمان باشد، کاری دشوار است. اگر عوامل دیگر را کنار بگذاریم، از مهم ترین تفاوت ها در تلویزیون، تفاوت ظاهری آن ها است.
پیشنهاد ویژه: شما می توانید برای دستیابی به بهترین راهنمای خرید تلویزیون روی لینک کلیک کنید.

با تلویزیون‌های تخت و منحنی بیشتر آشنا شوید! 

مدت زمان زیادی از ورود تلویزیون‌های منحنی به بازار نمی‌گذرد. معمولا از طراحی این نوع از تلویزیون‌ها با عنوان انقلابی در این صنعت یاد می‌شود؛ چرا که تغییر زیادی را به وجود آورده‌است. تلویزیون‌های منحنی، در کنار طرفدارانی که دارد، منتقدان زیادی هم برای خود به وجود آورده‌است.
در مقابل تلویزیون‌های تخت وجود دارند که ما عادت به دیدن آنها داریم. از آنجایی که در طراحی این نوع از تلویزیون‌ها از خطوط مستقیم استفاده شده‌است، به راحتی روی دیوار قرار می‌گیرند و جلوه زیبایی را در خانه معنا می‌کنند. این در حالی است که تلویزیون‌های منحنی با آن چه تاکنون دیده‌ایم، تفاوت دارد و جذابیت ظاهری ویژگی بارز آن است! در هر صورت این حق شما است که پیش از خرید با تفاوت تلویزیون تخت و خمیده بیشتر آشنا شوید.
شما می توانید برای تعمیر تلویزیون خود با تکنسین های تعمیر آنلاین تماس برقرار کنید و در سریع ترین زمان ممکن درخواست تعمیرکار کنید.

تفاوت تلویزیون تخت و منحنی 

مقایسه تلویزیون تخت و منحنی به تفاوت‌های آنها در چند ویژگی مشترک تلویزیون‌ها، محدود می‌شود. شناخت این تفاوت‌ها به شما کمک می‌کند تا بدانید آیا خرید تلویزیون منحنی اصلا ارزشش را دارد؟ در ادامه این موارد را با هم بررسی می‌کنیم:

سایزبندی تلویزیون، اولین تفاوت قابل لمس!

سایزبندی، اولین تفاوتی است که در زمینه تفاوت تلویزیون‌های تخت و منحنی مطرح می‌شود. اگر قصد خرید انواع منحنی را دارید، باید بدانید سایز بندی آنها کوچکتر از 40 اینچ نمی‌باشد. این در حالی است که تلویزیون‌های تخت در سایزهای مختلف، حتی کمتر از 40 اینچ هم تولید و قابل خریداری هستند. تلویزیون تخت را در هر سایزی، می‌توانید از کیفیت صفحه نمایشگر HD تا 4K و Ultra HD تهیه کنید. کیفیت علاوه بر شکل ظاهری،  از جمله مهمترین فاکتورهای انتخاب می‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم، مطلب “انواع کیفیت صفحه نمایش تلویزیون ” را از دست ندهید!
مزایای تلویزیون منحنی
عدم وجود سایزهای بزرگ برای تلویزیون‌های منحنی، سبب می‌شود تا قیمت آنها متناسب با سایزشان بیشتر باشد. در مقابل، انواع منحنی دارای مزیتی هم در این مورد می‌باشند. به عنوان مثال سایز تلویزیون منحنی 55 اینچ در مقایسه با نوع تخت با همان اندازه، بزرگتر است و چیزی در حدود 55.8 اینچ است.
در هر صورت شاید سایز تلویزیون متناسب با خانه شما، محدودیتی در خرید برایتان ایجاد نکند. پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید و انتخاب سایز، مطلب “چه ابعاد تلویزیونی برای خانه من مناسب است؟” را مطالعه کنید.
شما می توانید سوالات خود را در این حوزه از متخصصین تعمیر آنلاین بپرسید.

زاویه دید، عیب یا مزیت تلویزیون منحنی؟ 

از دیگر مواردی که در بحث تفاوت تلویزیون تخت و منحنی می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد، زاویه دید است. زاویه دید در تلویزیون‌های تخت، تا حد بسیار زیادی تخت تاثیر پنل‌ها آن است. به عنوان مثال در پنل IPS زاویه دید بهتری را نسبت به پنل VA برای مخاطب ایجاد می‌کند. این بدان معنا است، با دید غیر مستقیم به صفحه تلویزیون از کیفیت تصویر آن کاسته نمی‌شود.
همین موضوع برای تلویزیون‌های منحنی هم می‌تواند مزیت و هم عیبی بزرگ باشد. در این نوع با نگاه غیر مستقیم به نمایشگر، تصاویر به صورت کاملا واضح برای شما نمایش داده می‌شوند. با این وجود، انعکاس تصاویر و نور در تلویزیون‌های منحنی کمی کشیده تر است. حال به خودتان بگویید آیا کیفیت تصاویر را ترجیح می‌دهید یا اندازه واقعی آنها را؟
زاویه دید در تلویزیون های منحنی

پیش از خرید تلویزیون منحنی، این مزایا را بدانید

به طور کلی اگر بخواهیم مزایایی که تلویزیون منحنی در مقایسه با تلویزیون تخت برای شما فراهم می‌کند را بیان کنیم، به موارد زیر خلاصه می‌شود:
  • گستره دید آنها وسیع تر است 
  • کنتراست و وضوح تصویر بیشتری دارند
  • با توجه به شکل ظاهری شان، به تصاویر عمق می‌دهند
  • دارای ظاهری امروزی و شیک هستند
  • انتخابی هوشمندانه برای فیلم دوستان است

معایب تلویزیون منحنی 

معایب این نوع از تلویزیون‌ها را هم به طور خلاصه برایتان آورده‌ایم:
  • سایزشان زیر 40 اینچ نمی‌باشد
  • روی انحنای تصاویر تاثیر بسیار کمی دارند
  • تصویر موجود در محیط را بسط می‌دهند
  • تحریفات هندسی در تصویر پخش شده ایجاد می‌کنند
  • معمولا آنها را به دیوار متصل نمی‌کنند
  • نسبت به انواع تخت گران تر هستند
تفوت تلویزیون تخت و منحنی

جمع بندی: در نهایت، تلویزیون تخت یا منحنی؟ کدام بهتر است؟

با توجه به آنچه در زمینه مقایسه تلویزیون تخت و منحنی بیان شد، تفاوت‌های آنها بسیار کم و انگشت شمار است. بزرگترین مزیت تلویزیون‌های منحنی، شکل ظاهری خاصشان است. در واقع آنها نمای متفاوتی به خانه تان می‌دهند.
اگر از لحاظ مالی محدودیتی ندارید، خرید تلویزیون منحنی را به تعویق نیندازید! همچنین نوع کاربرد را هم در نظر داشته باشید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که کل روز را به تماشای مسابقات ورزشی می‌نشینید، انتخاب تلویزیون‌های تخت به خصوص نوع QLED برای شما بهتر است.