تفاوت آبگرمکن و پکیج در موارد بسیار زیادی است که افراد پیش از خرید باید از آن آگاهی داشته باشند. اگر تمایل دارید درباره تفاوت‌های این دو محصول بیشتر بدانید با ما تا انتهای مطلب همراه تعمیر آنلاین باشید.

تفاوت آبگرمکن با پکیج

به طور کلی استفاده از آب گرم در حمام کردن و شستشوی ظروف کاربرد زیادی دارد به طوری که بدون آب گرم روند زندگی مختل خواهد شد. در گذشته مردم با استفاده از آبگرمکن‌های مخزن‌دار مشعلی سعی در گرم کردن آب مورد نیاز خود داشتند تا اینکه با ظهور تکنولوژی پکیج‌ها وارد بازار شد.


تفاوت آبگرمکن و پکیج در چیست؟

پکیج‌، نسل جدید آبگرمکن‌ است که با استفاده از گاز و برق، آب مورد نیاز خانه را گرم می‌کند. عملکرد پکیج شباهت زیادی با موتورخانه‌های قدیمی دارد. با این تفاوت که تمامی وظایف خود را حجمی کوچکی انجام می‌دهد.
تفاوت فاحش آبگرمکن با پکیج باعث شده که بسیاری از افراد تمایل بیشتری برای خرید پکیج از خود نشان دهند اما باید بدانید که ممکن است بر اساس شرایط و نوع نیاز شما خرید آبگرمکن انتخاب بهتری برای شما باشد. تفاوت‌ آبگرمکن و پکیج عبارت است از:

1_ قیمت

برای اکثر خریداران، قیمت عامل مهمی در انتخاب لوازم مورد نیازشان است. به طور معمول آبگرمکن‌های مخزن‌دار دارای قیمت پایین‌تری نسبت به آبگرمکن دیواری هستند و پکیج قیمت بالاتری نسبت به تمامی مدل‌های آبگرمکن‌های موجود در بازار دارد. علت تفاوت زیاد قیمت پکیج نسبت به آبگرمکن را باید عملکرد متفاوت آن جست‌وجو کرد.

2_ عملکرد

علت استقبال گسترده اکثر افراد از پکیج، عملکرد بهتر و بیشتر آن نسبت به آبگرمکن‌های قدیمی است. از آنجا که پکیج علاوه بر تولید آب گرم مورد نیاز قادر به گرم کردن محیط را نیز دارد، خرید آن یک تیر و دو نشان است. این در حالی است که آبگرمکن تنها قابلیت گرم کردن آب مصرفی را دارد و برای سیستم گرمایشی منزل باید از بخاری و یا روش‌های دیگر بهره برد.

3_ حجم اشغال شده

اگرچه پکیج کارایی بیشتری نسبت به آبگرمکن از خود ارائه می‌دهد، اما حجم کمتری را در فضای خانه اشغال خواهد کرد و به طور معمول در کابینت‌های آشپزخانه از منظر عموم پنهان می‌شود.

فرق آبگرمکن با پکیج

آبگرمکن‌های مخزنی به دلیل جمع‌آوری آب در خود، بالاترین حجم را به خود اختصاص می‌دهند و از زیبایی ظاهر محیط خود می‌کاهد. اگرچه در نسل جدید آبگرمکن‌های دیواری حجم کمتری را اشغال می‌کنند اما قابلیت جاسازی در کابینت را ندارند.

4_ استفاده از برق

آبگرمکن‌های قدیمی تنها با استفاده از گاز یا نفت قادر به گرم کردن آب هستند و در بسیاری از مدل‌های جدید آبگرمکن‌ دیواری از برق نیز جهت روشن شدن فندک و برد دستگاه استفاده می‌شود. این در حالی است که پکیج نیازی بیشتری به برق جهت انجام کار خود دارد و به همین دلیل برای مناطقی که با قطعی مکرر برق روبه‌رو هستند پیشنهاد نمی‌شود.

5_ سرد شدن ناگهانی آب

سرد شدن ناگهانی آب اتفاقی است که در آبگرمکن‌ها بیشتر مشاهده می‌شود. قدرت بالای پکیج قادر به تولید آب گرم به میزان زیادی است تا کاربر هیچ‌گاه با تغییر دمای ناگهانی آب مواجه نشود.
شما می توانید در صورت بروز هر گونه مشکل با نمایندگی تعمیر آنلاین تماس بگیرید.

خرابی آبگرمکن

 

6_ نوع فندک

در بسیاری از مدل‌های آبگرمکن‌‌های موچود در بازار فندک به صورت همیشگی روشن باقی می‌ماند تا به محض نیاز، به روشن شدن ‌ و گرم کردن لوله‌های مسی آبگرمکن اقدام کند.
مشکل این مدل از فندک افزایش میزان مصرفی دستگاه و ته‌نشینی رسوبات آب در آبگرمکن است که کاربر را در طولانی مدت با مشکل روبرو خواهد کرد. این در حالی است که پکیج و برخی از مدل‌های جدیدآبگرمکن، فندک به صورت برقی تعبیه می‌شود تا در هنگام نیاز روشن شود و پس از اتمام کار خاموش گردد.

7_ امنیت

کاهش اکسیژن موجود در محیط و انفجار، از مهم‌ترین مشکلات استفاده از آبگرمکن‌هاست. این در حالی است که پکیج، با استفاده از تکنولوژی و استانداردهای روز اروپا طراحی و ساخته می‌شوند و از امنیت بالاتری برخوردار است
.