امروزه در خانه هر فرد مرتب و شیک‌پوشی وجود یک اتوی لباس احساس می‌شود. با توجه به تنوع بالای برند‌ها و مدل‌های متفاوت اتو بخار، خرید یک اتوی جدید کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد. به همین دلیل اگر قصد خرید یک اتو بخار جدید را دارید این مطلب را تا انتها بخوانید، زیرا در این مطلب کارشناسان تعمیر آنلاین به تمام نکات لازم برای خرید اتو بخار را اشاره کرده‌اند.

 

خرید اتو بخار

انواع اتو بخار

اتو‌ بخارهای موجود در بازار بر اساس نیازهای افراد و انتظاراتی که از یک اتو دارند، متفاوت است. رایج‌ترین نوع اتوهای خانگی موجود در بازار عبارتند از :

  • اتو بخار ساده

اتو بخار ساده همان اتوهای رایج در بازارها هستند که در داخل خود مخزن کوچکی برای نگهداری آب دارند و از این طریق بخار لازم برای اتو کردن را فراهم می‌کنند.

 

اتو بخار

  • اتو بخار مخزن‌دار

اتو بخار مخزن‌دار ظاهر و عملکرد حرفه‌ای‌تری نسبت به اتو بخار ساده دارد و تفاوت آن در وجود یک مخزن آب اضافه است که می‌تواند بیش از سه لیتر آب در خود نگه دارد. شما می‌توانید با استفاده از این نوع اتو، یک اتوکشی پر بخار و قدرتمند را برای مدت طولانی تجربه کنید زیرا اتو بخار مخزن‌دار ازحجم خروجی بخار بالایی برخوردار است. با این حال ممکن است این نوع اتو به دلیل مصرف بالای برق از لیست خرید برخی از افراد حذف شود.

 

اتو بخار

  • اتو بخار پرسی

اگر فردی هستید که معتقدید که اکثر لباس‌ها باید مرتب و بدون چروک باشند، پس خرید یک اتوی پرسی گزینه مناسبی برای شما به نظر می‌آید. زیرا این نوع اتو به سرعت به دمای مورد نظر رسیده و تنها با یک حرکت تمام سطح مورد نظر شما را صاف و مرتب می‌کند. سرعت اتو کشی بالا و خستگی کمتر فردی که از اتو استفاده می‌کند از مزیت‌های مهم این نوع از اتوبخار است. با این حال برخی از افراد به دلیل بزرگی، مصرف بالای برق و قیمت بالای آن تمایلی به خرید این گونه اتوها ندارند.

 

اتو بخار

ویژگی‌های مهم اتوبخار

اگر قصد دارید اتوبخار با کیفیتی بخرید که برای سالیان سال بتوانید از آن استفاده کنید، باید به داشتن چند ویژگی مهم در آن توجه داشته باشید . این موارد عبارتند از:

  • داشتن کفی با کیفیت

کفی‌های اتو به طور کلی از جنس استیل، آلمینیوم ، سرامیک و تیتانیوم هستند. امروزه دیگر اتوهای با کفی استیل تولید نمی‌شود زیرا باعث چسبیدن لباس به اتو می‌شد. تحقیقات نشان می‌دهد که اتوبخارهایی که با کفی از جنس سرامیک و تیتانیوم هستند بهترین انتخابند زیرا به سادگی خط و خش بر نمی‌دارند و مشکل چسبیده شدن لباس‌های نازک و ظریف به اتو را نیز برطرف کرده‌اند.

پیشنهاد می‌شود در خصوص روش‌های تمیز کردن کف اتو، مقاله”بهترین روش‌ های خانگی برای تمیز کردن کف اتو” مطالعه شود.

  • داشتن سیم چرخان با طول مناسب

سیم اتو می‌بایست نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه باشد تا در جابه جایی آن در حین اتوکشی به مشکل بر نخورید. مطمئنا سیم‌های با روکش پارچه‌ای امنیت بیشتری برای شما به همراه دارند لذا در هنگام خرید به جنس سیم نیز توجه کنید. جهت جلوگیری از پیچیدن و گره خوردن سیم نیز می‌توانید مدل‌های حاوی سیم چرخان 360 درجه را برای خرید در نظر داشته باشید.

  • بخاردهی عمودی

یکی از بهترین و پرکاربردترین ویژگی‌های برخی از اتوبخار‌های معتبر مانند اتوبخار بوش یا کنوود، بخاردهی عمودی است. این ویژگی شما را قادر می‌سازد تا به راحتی پرده و لباس‌های آویزیان خود را اتو بخار کنید و چروک آن را از بین ببرید.

 

اتو بخار

  • وزن ایده‌آل اتو

شاید با خود فکر کنید که اتو‌های سبک گزینه بسیار مناسب‌تری برای خرید هستند زیرا اتوکشی را لذت بخش کرده و از خسته شدن زود هنگام دست جلوگیری می‌کنند اما اشتباه می‌کنید چرا که وزن سبک اتو باعث می‌شود که چین و چروک‌ها پارچه به راحتی صاف نشود و کار شما دو برابر گردد. با این حال سنگین بودن بیش از حد اتو نیز توصیه نمی‌شود. به شما توصیه می‌کنیم برای خرید اتو به یک نمایندگی معتبر مراجعه کنید و با مقایسه وزن‌های هر مدل از اتو به وزن ایده‌آل یک اتوی با کیفیت برسید.

  • سیستم ضدچکه

این قطره‌ها که به دلیل پایین آمدن دمای کفی اتو به وجود می‌آید می‌تواند باعث ایجاد لکه بر روی لباس و بیشتر کردن زحمت شما شود. با سیستم ضد چکه می‌توانید به راحتی از شر این قطره‌های ناخواسته اتوبخار برو روی لباس خود خلاص شوید.

  • سیستم ضد رسوب یا self-clean

این ویژگی از انباشته شدن رسوبات آب در منافذ اتو جلوگیری کرده و نیاز به تعمیر اتو برای رسوب‌زدایی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. شما می‌توانید به راحتی با تمیز کردن سوپاپ موجود در اتو که برای جذب املاح و رسوب موجود در اتو تعبیه شده به راحتی این کار را در خانه انجام دهید.

  • اسپری آب

اسپری آب به شما امکان اسپری مقداری آب بر روی لباس را می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از این اسپری چروک‌های بدقلق را نیز به راحتی صاف کرده و از بین ببرید.

 

اتو بخار

  • سیستم قطع کن خودکار

شاید تا به حال برای شما نیز پیش آمده باشد که خاموش کردن اتو را فراموش کنید و یا از روی حواس پرتی اتو را بیش از حد بر روی لباس بگذارید. امروزه سیستم بسیار کاربردی قطع کن خودکار بر روی اکثر اتوبخارها وجود دارد که بعد از گذشت یک مدت زمان مشخص در صورت تکان نخوردن اتو، آن را خاموش می‌کند. این خاموش شدن هم در حالت افقی و بر روی لباس و هم در حالت عمودی اتفاق می‌افتد.

  • مخزن رسوب

این مخزن که در برخی اتو بخارهای مخزن‌دار تعبیه شده است، تمام املاح و رسوبات موجود در آب را به خود جذب می‌کند.

  • فناوری دمای مطلوب یا Optimal Temp Technology

اتوبخارهایی که از این فناوری برخوردارند نیازی به تنظیم دما ندارند و شما می‌توانید به راحتی انواع پارچه‌های مختلف را با دمای مطلوب آن پارچه اتو گنید. این فناوری در برخی اتوبخارهای مخزن‌دار فیلیپس به کار رفته است.

  • آلارم کمبود آب

این ویژگی به شما خبر می‌دهد که آب موجود در مخزن کاهش یافته و برای ادامه اتوکشی با بخار نیاز است تا مخزن اتو را دوباره پر کنید.

 

اتو بخار

  • سیستم بخاردهی

اگر بخاردهی حرفه‌ای اتو برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است باید در هنگام خرید اتو بخار بوش یا هر برند دیگر به ویژگی‌های حجم بخاردهی و مدت زمان آن، میزان بخاردهی لحظه‌ای و پیوسته، امکان تنظیم بخاردهی و بخاردهی دوطرفه توجه کنید. به یاد داشته باشید که ویژگی‌های حرفه‌ای بخاردهی در اتوبخار‌های پرسی و مخزن‌دار یافت می‌شود.