بسیاری از مدل های مختلف یخچال فریزر از آب مستقیم جهت تامین آب آشامیدنی دستگاه استفاده می کنند. از اینرو فیلتر آب در یخچال فریزرهای ساید بای ساید با اهداف افزایش کیفیت،کاهش رسوبات و از بین بردن باکتری های موجود و بوی نامطبوع آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرند. با این وجود، در صورت اتمام عمر کاری مفید فیلترهای آب، اهداف فوق محقق نخواهند شد. تعمیرآنلاین به عنوان نمایندگی رسمی تعمیرات برندهای معتبر ساید بای ساید (بوش، جنرال الکتریک، سامسونگ، دوو، الجی و …) آماده ارائه خدمات لازم جهت تعویض و رفع عیب های مربوط به آب سردکن های ساید بای ساید می باشد.
در ادامه این مقاله با بهره گیری از علم و تجربه کارشناسان مجرب تعمیرآنلاین به بررسی برخی از مسائل مهم مربوطه و نحوه تعویض فیلترهای آب ساید بای ساید پرداخته خواهد شد.

فیلتر ساید بای ساید

عمر مفید فیلتر آب یخچال فریزرهای ساید بای ساید چه قدر است؟

اکثر متخصصان و تولیدکنندگان یخچال فریزهای ساید بای ساید توصیه کرده اند که، حداقل هر شش ماه یکبار فیلتر آب دستگاه خود را تعویض کنید و هرگز بیش از یک سال از یک فیلتر آب در یخچال فریزر خود استفاده نکنید.
این زمان به طور میانگین بیان شده و به عواملی مانند میزان استفاده و سرعت جریان آب عبوری از آن بستگی دارد. علاوه بر این هشدار قرمز رنگ چراغ فیلتر در ساید بای ساید، به معنی یادآوردی زمان تعویض فیلتر آب و  تعمیر ساید بای ساید است.

عدم تعویض به موقع فیلتر آب ساید بای ساید چه عواقبی را در پی دارد؟

فیلتر آب قطعه ای پلاستیکی است که مملو از کربن فعال می باشد. فیلترهای آب رسوبات را از آب آشامیدنی جدا می کند.
بنابراین عدم تعویض به موقع فیلتر آب ساید بای ساید، باعث گرفتگی سیستم آبرسانی به دلیل عبور رسوبات، کاهش فشار آب، کاهش عمر شیر برقی دستگاه به علت کارکرد طولانی تر و بو و طعم نامطبوع آب آشامیدنی می شود.

فیلتر آب یخچال فریزرهای ساید بای ساید به چه صورت تعویض می شود؟

تعویض فیلتر ساید بای ساید
فیلترها در قسمت داخلی (بالا و سمت راست) ساید بای ساید قرار دارد. جهت تعویض آن مراحل ذیل را انجام دهید.

1- درپوش محفظه ای که فیلتر آب در آن قرار دارد را، باز کنید.
2- فیلتر قدیمی را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا باز شود.
3- فیلتر جدید را در محل مناسب نصب نمایید (دقت کنید که فیلتر در جهت مناسب قرار گرفته است).
4- چراغ فیلتر آب را ریست کنید.
5- جهت شستشوی فیلتر، 3 لیوان آب از آب سردکن دستگاه گرفته و دور بریزید.

چراغ فیلتر یخچال فریزرهای ساید بای ساید به چه نحوی خاموش می شود؟

چراغ فیلتر در ساید بای سایدهای مختلف به روش های گوناگون ریست می شود. این روش ها عبارتند از:

1- بعد از تعویض فیلتر، دکمه های MAX COOL و MAX ICE را به مدت 3 ثانیه به طور همزمان نگه دارید.
2- دکمه FILTER RESET را به مدت 3 ثانیه فشار دهید.
3- دکمه WATER FILTER را به مدت 3 ثانیه نگه دارید.

علت بوی نامطبوع آب پس از تعویض فیلتر ساید بای ساید چیست؟

معمولاً فیلترهای آب ساید بای ساید خریداری شده، مدت زمان طولانی در انبارها نگه داری شده اند. این امر باعث ساییده شدن سنگ های تصفیه داخل فیلتر می شود و در نتیجه چند لیوان آب مورد استفاده ابتدایی بوی نامطبوعی می دهد.
لذا جهت رفع این عیب نیاز است که پس از تعویض فیلتر آب ساید بای ساید چند لیوان آب اول را دور بریزید.
اگر از آب سردکن ساید بای ساید مدت زیادی استفاده نشود باز هم نیاز به تعویض فیلتر آب آن است؟
فیلترهای آب ساید بای ساید تولیدی دارای تاریخ انقضای مشخصی می باشند که در صورت اتمام آن کارایی مناسب خود را از دست خواهند داد. لذا در صورت استفاده نکردن از آب سردکن، اگر تاریخ انقضای فیلتر آب به پایان رسیده باشد، تعویض آن ضرورت دارد.

فیلتر ساید بای ساید
خدمات پس از فروش

اگر زمان تعویض فیلتر یخچال فریزر ساید بای ساید شما فرا رسیده است، تعمیرآنلاین به عنوان مرکز تخصصی انواع یخچال فریزرهای ساید بای ساید تولیدی برندهای معتبر اروپایی ( جنرال الکتریک، سامسونگ، دوو، الجی و …) با بهره گیری از متخصصان دوره دیده و آشنا به مدل های مختلف یخچال فریزر در نقاط مختلف تهران آماده انجام خدمات لازم می باشد.
لازم به ذکر است که کلیه قطعات تعویضی توسط کارشناسان این شرکت اصلی می باشد. همچنین کلیه تکنسین های تعمیرآنلاین در قبال خدمات صورت گرفته موظف به ارائه فاکتور رسمی شرکت می باشند.