ارور e06 ظرفشویی بوش یکی از مهم‌ترین ارورهای این دستگاه است که نمی‌توان به آن بی‌توجه یود. این کد خطا به دلیل وجود مشکل در قسمت درب دستگاه اتفاق می‌افتد و برای رفع آن باید با نمایندگی برند bosch تماس گرفته شود. چرا که در اکثر مواقع یکی از قطعات مهم دستگاه خراب شده و نیاز به تعویض دارد.

اگر تمایل دارید درباره این ارور اطلاعات بیشتری کسب کنید با تعمیر آنلاین همراه باشید.

ارور e06 ظرفشویی بوش

معنی ارور e06 ظرفشویی بوش چیست؟

برند بوش یکی از مطرح‌ترین برندهای تولیدکننده لوازم خانگی در دنیاست که در ایران نیز بسیار پرطرفدار است. در تمامی ماشین ظرفشویی‌های برند bosch از بالاترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌شود تا کیفیت شستشوی ظروف بهتر شود و راحتی کاربر نیز افزایش یابد. یکی از این تکنولوژی‌های پرکاربرد استفاده شده، پنل LCD کوچکی در بالای درب دستگاه است.

کاربر با استفاده از این پنل به راحتی می‌تواند برنامه شستشوی خود را انتخاب کرده و دیگر تنظیمات مورد نظر خود را در کسری از ثانیه انجام دهد. یکی دیگر از کاربردهای این پنل، اطلاع دادن درباره محدوده بروز مشکل برای ظرفشویی به کاربر توسط کد ارور است.

ارور e06 ظرفشویی بوش به بروز مشکل در درب دستگاه اشاره دارد. در این حالت برد دستگاه تشخیص می‌دهد که درب دستگاه هنوز باز است. از آنجا که در صورت باز بودن درب دستگاه شروع فرآیند شستشو ناممکن است، تا حل نشدن این مشکل امکان استفاده از ماشین ظرفشویی وجود ندارد.

 

از مهم‌ترین دلایل بروز کد خطای E06 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

باز بودن درب ماشین ظرفشویی

یکی از ساده‌ترین دلایل بروز این کد خطا، باز بودن درب ماشین ظرفشویی و بسته نشدن آن به صورت کامل است. به همین دلیل برای رفع ارور e06 ظرفشویی بوش تنها نیاز است درب دستگاه را به صورت کامل ببندید. برای جلوگیری از این مشکل به چیدمان صحیح ظروف و نبودن مانع میان درب و دستگاه دقت کنید.

 

خرابی میکروسوئیچ

میکروسوئیچ قطعه‌ای کوچک در ماشین ظرفشویی است که وظیفه بررسی بسته بودن کامل دستگاه را بر عهده دارد. این قطعه پس از بسته شدن درب، پیامی برای برد ارسال می‌کند تا بتواند فرمان شروع به کار را صادر نماید.

همچنین در صورت باز شدن ناگهانی درب در هنگام شستشو، میکروسوئیچ این مشکل را به اطلاع برد می‌رساند و در کسری از ثانیه شستشوی ظروف تا بسته شدن دوباره درب متوقف می‌شود. خرابی این قطعه می‌تواند اطلاعات اشتباهی به برد برساند و برد به اشتباه به دلیل باز بودن درب، فرمان شروع به کار ندهد.

علت اصلی بروز ارور e06 ظرفشویی بوش خرابی میکروسوییچ است. برای رفع این مشکل نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی بوش است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر ابزار و اطلاعات تخصصی لازم برای تشخیص خرابی و تعویض میکروسوئیچ ندارید، از یک تکنسین مجرب کمک بخواهید.

رفع ارور e06 ظرفشویی

خرابی برد

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند ارور e06 ظرفشویی بوش را بر روی نمایشگر ظاهر کند، خرابی برد آن است. برد قطعه‌ای کوچک و نازک در دستگاه است که نقش مهمی را در عملکرد ظرفشویی ایفا می‌کند. این قطعه با استفاده از اتصالات الکترونیکی که به تمام قطعات دیگر دارد، دستور شروع به کار و پایان هر قطعه را در زمان مناسب صادر می‌کند تا ماشین ظرفشویی بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد.

خرابی این قطعه باعث می‌شود که برد به اشتباه باز بودن درب ماشین ظرفشویی را تشخیص دهد و پیغام میکروسوئیچ اشتباه دریافت گردد. بدین ترتیب دستگاه شروع به کار نمی‌کند و ارور e06 بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود. برای رفع این مشکل نیاز است که یک تکنسین مجرب برد دستگاه را بررسی کرده و از میزان خرابی آن آگاه شود تا بتواند برای تعمیر قسمتی از برد یا تعویض کلی آن اقدام کند.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم بدون داشتن تجربه و اطلاعات تخصصی درباره برد ماشین ظرفشویی، از دست زدن به دستگاه خودداری نمایید چرا که ممکن هزینه‌های تعمیر خود را افزایش دهید.

 

قطع بودن اتصالات میکروسوئیچ به برد

اگر چندین سال است از دستگاه خود استفاده می‌کنید، احتمال اینکه مشکل اصلی شما قطع بودن اتصالات الکتریکی بین برد و میکروسوئیچ باشد را باید در نظر بگیرید. از آنجا که گذر زمان می‌توان باعث فرسودگی سیم‌ها شود، ممکن است قطع شدن ارتباط برد باعث بروز این مشکل شده باشد.

لازم به ذکر است که در برخی از موارد جابه جایی غیر اصولی دستگاه و اشتباهات در هنگام تولید نیز می‌تواند باعث قطعی ارتباط برد با دیگر قطعات داخلی ظرفشویی باشد.

برای رفع ارور e06 ظرفشویی بوش به دلیل قطع بودن سیم‌ها کافیست پس از باز کردن دستگاه، سیم‌های اتصال برد به میکروسوئیچ را بررسی کرده و مشکل را پیدا کنید. در صورتی که سیم‌ها فرسوده شده باشند نیاز است تا آنها ر اتعویض نمایید در غیر این صورت تنها کافیست سیم‌ها ر ابه صورت اصولی به یکدیگر وصل کنید.

علت ارور e06 ظرفشویی

نکات مهم درباره ارور e06 ماشین ظرفشویی بوش

ارورها شامل تعدادی حروف انگلیسی و اعداد می‌شوند که هریک معنا و مفوم خود را دارند. این ارور مشکل کلی دستگاه را بازگو می‌کند و دلیل اصلی را نمی‌تواند پیدا نماید. با این حال با استفاده از کد خطا، سرعت تشخیص و رفع مشکل دستگاه تا حد زیادی کاهش می‌یابد. لذا بهتر است در هنگام دیدن هر کد خطا، پیغام آن را پیدا کنید و در صورت پیچیده بودن مشکل با نمایندگی ماشین ظرفشویی BOSCH تماس بگیرید.

 

از مواردی که می‌توانید برای جلوگیری از بروز این مشکل انجام دهید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از ماشین ظرفشویی در مدت زمان‌های پر مصرف برق مانند شب استفاده نکنید چرا که نوسانات برق بیشتر از حد معمول است و می‌تواند از عمر برد دستگاه بکاهد.
  • از باز کردن درب ظرفشئیی در هنگام شستشوی ظروف خودداری کنید. این کار می‌تواند میکروسوئیچ را خراب کند.
  • در هنگام بروز ارور e06 ظرفشویی بوش، ممکن است درب دستگاه بسته شده باشد و باز نشود. در این حالت از به زور باز کردن درب بپرهیزید و پس از خاموش کردن آن با یک تعمیرکار ماهر تماس بگیرید.
  • در برخی از مواقع نیز دیده شده که درب دستگاه به دلیل خرابی میکروسوئیچ کاملا بسته نمی‌شود. در این حالت نیز پیشنهاد می‌شود از بستن درب دستگاه خودداری کنید تا آسیب بیشتری به ماشین ظرفشویی وارد نشود.